Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 11:21
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Vadfan skall man säga?

Vi får tacka denna djävla kurdklan (Nujen) för att de försörjde en blivande terrorist så han kunde leva dolt i Sverige och senare genomföra sitt anfall mot Sverige på Drottningatan.

Hela den här kurdklanen (Nujen) borde ställas inför rätta under åtalet "medhjälp till terrorism" om den punkten finns.

Hela klanen borde dömas till det hårdaste straffet som finns och därefter utvisas till Kurdistan där turkarna kan få fortsätta ta hand om Nujen-terroristerna.

Harredjävlar vad jag spyr över Özz Nujen och hans klan som utnyttjar (får även betalt av PK-Sverige/svenskar för att håna) oss pursvenskar och ser till att vi dör i terrorattentat som de "sponsrar".
Utan deras pengar hade den här Akilov inte varit kvar i Sverige!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2018-02-04 kl. 11:33.
Citera
2018-02-04, 11:34
Medlem
Vilka spekulationer, renoveringar kostar massor även om man inte betalar vitt, skulle man tala om att man betalar en terrorist?
Man ger en hantverkare (lite naivt) stålar så dom köper upp virke mm och sen får dom betalt för jobbet, gudarna vet vad dom eg sysslar med men dyrt är det.

Förstår inte ens varför man blandar in en familj bara för dom har en känd medlem samt är icke nordiska.
Citera
2018-02-04, 11:42
Medlem
Yaskos avatar
Ok, vi vet vad klanen har gjort och vi vet hur de kommer att "försvara" sig. Det blir som när de begår hedersmord, allt kommer att skyllas på en individ och Özz"Jagvetingenting"Nujen kommer att spela offer. Frågan hur man ska gå tillväga mot klanen. Kan de som är lite mer insatta komma med kommentar&råd i vilka myndigheter man ska göra en anmälan till och i vilken ordning. Att myndigheterna kommer att skydda klanen råder det inte någon tvivel om så man måste börja med svagaste länken och därifrån driva det här.

- Debbie Nujen (Migrationsverket, Skatteverket, Advokatsamfundet, Ekobrottsmyndigheten)

- Mamoste Nûjen (Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, polisen?)

- Özz Nujen (Skatteverket)

För mig verkar Debbie Nujen vara svagaste länken här, men exakt vart ska man börja för att driva mot Advokatsamfundet i sin tur? Det måste gå rätt till för dessa institutioner kommer göra allt för att skydda klanen...
Citera
2018-02-04, 11:43
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Vilka spekulationer, renoveringar kostar massor även om man inte betalar vitt, skulle man tala om att man betalar en terrorist?
Man ger en hantverkare (lite naivt) stålar så dom köper upp virke mm och sen får dom betalt för jobbet, gudarna vet vad dom eg sysslar med men dyrt är det.

Förstår inte ens varför man blandar in en familj bara för dom har en känd medlem samt är icke nordiska.
Nu är ju just RA i rättegång för just nämnda TERRORISM. Men, NEJ; jag tror inte att Nujens har betalat för terrorism.

MEN. De har betalat för någonting. Vad har de betalat för egentligen? Varför skulle RA handla "virke mm"?

Och, mest intressant av allt egentligen: Varför har pappa Nujen betalat in tio tusen till honom? Han har INGENTING med huset eller renoveringen att göra alls.
Citera
2018-02-04, 11:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Skattesmitandet åsido, det är verkligen beklämmande att ta del av den monumentala brist på decorum som uppvisas av familjen Nujen, dels i form av Özz egna uttalanden i saken, dels av syster Debbies vägran att alls uttala sig.

En ANSTÄNDIG människa hade blivit förtvivlad vid upptäckten av sambandet mellan sig själv och terroristen. En normal reaktion hade varit att rannsaka sig själv och fråga sig om någon av mina handlingar på något sätt, direkt eller indirekt bidragit till terroristens brott. En anständig människa hade brottats med skuldkänslor, och även om man till slut kanske kommit fram till att man inte kunde ha gjort något annorlunda, så borde en sådan tankeprocess inledas med ödmjukhet inför offren för brottet och det samhälle som skakats av det.

I ett ANSTÄNDIGT samhälle hade den här formen av reaktion avkrävts en offentlig person. En Özz Nujen utan skuldkänslor och empati hade varit tvungen att fejka det, antingen med hjälp av en PR-konsult eller på egen hand, annars hade det gått illa. Men han behöver inte det. I dagens Sverige är det typiskt för de mäktiga översittarna att inte ens för formens skull be om ursäkt för sina ogärningar. Tvärtom, Özz är indignerad över att hans familj ens kritiseras för något. Han är upprörd över att någon från hans egen tidning pratat med hans tioåriga syskonbarn,men uttrycker ingen sympati för den elvaåring som dödades av terroristen som hans familj betalade svart. Och systern och fadern uttalar sig inte alls. Ett ansvar gentemot och en känsla av delaktighet i det samhällskollektiv man lever i finns inte. Dessa människor är vana vid att bara kräva rättigheter.

I ett anständigt land med en anständig presskår hade inte Özz Nujen fått använda landets största morgontidning som plattform för sitt eget försvarstal, ett extremt arrogant sådant, där hans oförskämdheter i form av grovt tillyxade retoriska figurer citeras i stort format som om det vore guldkorn. De som ser ett samband mellan hans familj och terroristen är idioter, det är det underförstådda. Bortsett från att det FINNS ett samband, och det sambandet i nuläget är 85000 kronor, så är det så makalöst fräckt att bemöta detta genom raljans. Var finns respekten och medkänslan? Det är som om det vore komiskt att hans familj råkat ha samröre med en terrorist. Det är så arrogant att jag får blodstörtning.

Nu är Nujens tyvärr inte ensamma om den här attityden. Den är ett av många symptom på samhällscancern som härjar fritt i Moder Sveas kropp. Man ser gång på gång hur maktelitens öppna arrogans mot vanligt folk spränger nya gränser. Nujens sitter säkert. Rika och mäktiga, med inflytelserika kompisar överallt. Familjen Nujens hantering av den här situationen säger mycket om vilken sorts människor de är, alldeles oavsett graden av eventuell skuld i frågan om skattefiffel och annat.

De är motbjudande.

Men får det några konsekvenser för dem? Inte som det verkar. Har media rapporterat om det? Nej, inte om man inte räknar notisen i Expressen och Özz eget försvarstal i DN. Har advkatsamfundet inlett någon granskning av Debbie Nujens affärer? Inte vad vi vet. Har polisen eller skatteverket agerat? Jag tror det när jag ser det. Samhällets kontrollorgan är ofarliga för dem. Özz och hans familj kommer dessutom att utnyttja sina mäktiga vänner så mycket det behövs för att släta över vad de än har gjort, och sedan är det business as usual i systerns och svågerns asylantkrämeri och broderns kändisliv.

De är untouchables på riktigt och kan göra precis som de vill. Våra yngre generationer har för länge sedan lärt sig att gamla dygder som hederlighet, redbarhet och solidaritet är föråldrade. Det är "every man for himself" som gäller, rikaste skurken vinner och att visa hänsyn, ödmjukhet och empati är bara patetiska tecken på svaghet. Det här gör mig så beklämd. Hur ska det gå för vårt arma land? Kanske får Özz sluta som krönikör i Expressen, kanske inte. Spelar det någon roll längre?

Ett av de bättre inläggen i den här tråden. Hoppas fler läser detta. Finns inte en rad jag inte håller med om. Din text borde skickas in till Katerina Janouch eller någon annan sida med många läsare så fler får läsa och begrunda.

Vad det gäller själva sakfrågan så får vi väl trösta oss med att vi nog inte är ensamma om att tycka så här. Tvärtom är det nog vi som är i numerär majoritet. Men vad fan ska vi göra?

Kommer Özz att kunna fortsätta stå och håna och skrattande pissa oss svenskar i ansiktet på scen efter detta? Det vore jävligt magstarkt. Jag tror personligen att han kommer att tona ut och försvinna men det går fan inte att vara riktigt säker längre.

Förhoppningsvis slutar anständigt folk att gå på hans värdelösa föreställningar. Och förhoppningsvis börjar det svenska folket att tröttna på att bli förnedrade och hånade av inflyttade främmande element som Özz.

Jag har ställt frågan otaliga gånger både här på Flashback och privat: Är det någon som kan visa upp ett enda exempel där Özz faktiskt är rolig?

Jag har aldrig fått ett vettigt svar.
Citera
2018-02-04, 11:44
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer

Vi förstår att personer som du inte förstår.
Citera
2018-02-04, 11:45
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ett av de bättre inläggen i den här tråden. Hoppas fler läser detta. Finns inte en rad jag inte håller med om. Din text borde skickas in till Katerina Janouch eller någon annan sida med många läsare så fler får läsa och begrunda.

Vad det gäller själva sakfrågan så får vi väl trösta oss med att vi nog inte är ensamma om att tycka så här. Tvärtom är det nog vi som är i numerär majoritet. Men vad fan ska vi göra?

Kommer Özz att kunna fortsätta stå och håna och skrattande pissa oss svenskar i ansiktet på scen efter detta? Det vore jävligt magstarkt. Jag tror personligen att han kommer att tona ut och försvinna men det går fan inte att vara riktigt säker längre.

Förhoppningsvis slutar anständigt folk att gå på hans värdelösa föreställningar. Och förhoppningsvis börjar det svenska folket att tröttna på att bli förnedrade och hånade av inflyttade främmande element som Özz.

Jag har ställt frågan otaliga gånger både här på Flashback och privat: Är det någon som kan visa upp ett enda exempel där Özz faktiskt är rolig?

Jag har aldrig fått ett vettigt svar.

Du har inte fått ett svar då folk fortfarande funderar och försöker minnas. 😂
Citera
2018-02-04, 11:48
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
I länken framkommer att fastigheten köptes av husfrid AB:
https://www.allabolag.se/5568625973/verksamhet

Där står också att Stockholm och Nynäshamns kommun är största kunder (om det nu stämmer), innebär det då att kommunen indirekt också gett bidrag till verksamheten? För verksamheten är ju ett mångsysslande:

"Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom ekonomi, finansiering, juridik, redovisning, revision, företagsledning, marknadsföring samt IT (närmare bestämt avseende hård- och mjukvara, nätverk, systemutveckling, ADB samt kommunikationsteknologi), förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster (dock ej sådan verksamhet som avses i bankrörelselagen eller lagen om finansieringsverksamhet) ävensom därmed förenlig verksamhet. Företaget skall även ängna sig åt promotion, underhållning, event marketing, reklamverksamhet, konstutställningar och konstförvaltning ävensom idka därmed förenlig verksamhet".

Så här skriver som säkert för att kunna göra avdrag på personligt bruk, och läser man texten kan dom köpa in precis vad dom vill.. de få inkomsterna är ju i stort sett bidrag/tjänster från kommuner.

Hur ser verksamheten ut för fastigheten man har köpt? Den kräver bygglov, så på måndag kommer Gotlands kommun behöva skicka ut handlingarna. Gotlands kommun har ju också ett ansvar i det hela eftersom det i offentlighet pratats öppet om syftet med förvärvet, och att kommunen själva sålt fastigheten med vetskapen.

Jag skriver som någon annan här skrev, måtte nu familjen bli lämnade ifred eftersom det enkom finns misstankar, och så länge inga bevis framkommit eller domar skett så spekuleras och misstänkts det bara. Däremot så har familjens offentliga agerande gett syre till elden, och det har också framkommit officiella erkännande om att brott som begåtts. Jag skulle också omvänt kunna vända på misstankarna till att familjen kämpat hårt för att försöka bidra till arbetstillfällen, och samtidigt hjälpa samhället med innovativt företagande som kommunen stöttar.. Vi får se var allt det här hamnar..

Intressant. Man får väl anta att Özz skulle stå för skojsamheter och underhållning, asyladvokatsystern för juridisk och finansiell konsultverksamhet och Teliachefsvågern för IT-konsultverksamheten. Undrar hur halvstatliga Telia ställer sig till bisyssla som inbegriper försäljning av färdigheter och kunnande svågern rimligen förvärvat och förädlat genom anställning hos Telia.
Citera
2018-02-04, 11:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Men jag är förvånad över det här med bankkontona. Jag har rent personligt väldigt bristande erfarenhet av svartjobb, men jag har alltid trott att svartjobb gjordes upp kontant. Det var liksom det som var hela grejen, men ville att affären skulle vara osynligt. Men nu betalar man helt ogenerat även svartjobb med banköverföring?

Kan man misstänka att Akilov rört sig med ännu mer pengar än detta, att han haft en massa kontanter som inte lämnat några spår?
Det går ju inte att bevisa utan fullständig polisiär utredning, men det är väl självklart att han fått pengar även bredvid bankkontot? Hur naiva ska vi vara egentligen? Han kan ha fått 50% eller 90% mer i handen, vi har ingen aning.
Citera
2018-02-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

Alla vet att Leif GW Persson fullkomligt badar i pengar men vi får väl ändå hoppas att han har lite hum om de villkor som gäller för vanligt folk, därför är det märkligt att han i Veckans Brott den 30 januari konstaterar angående FUP ”jag har läst det som jag tror är det väsentliga” och ”Lovar skicka hem pengar. Det blir lite si och så med den saken för han tjänar inga pengar”.

Förmodligen fanns inte den Finansiella Utredningen med i det exemplar av FUP som GW refererade till i sina kommentarer. Det var väl inte meningen att dessa fakta skulle vara med i den officiella versionen. Någon smög in dokumentet i FUP innan publicering.

Nu utgår du från att GW är hederlig sanningsgrävare
Citera
2018-02-04, 11:54
Medlem
Ang Klanen Nujen och pengarna till Akilov

Vi vet att ett antal ”svenskar” med rötterna i mellanöstern betalat ut pengar för att dessa när de tillfångatagits av tex IS ej ska avrättas.
Özz förefaller ju ha kontakter på fältet (Kurder). Sannolikt har han även släktingar som slåss mot tex IS (och idag även Turkar, Syrier och andra kurdiska organisationer).

I vilket fall. Kan pengarna ha varit lösen för att få loss någon släkting till Özz-klanen? Att skriva ”Gotland”, dela upp betalningarna på flera familjemedlemmar etc kan ju varit ett sätt att hålla sig under myndighetsradarn?

Säger inte att det ÄR så här men det känns väl inte 100% osannolikt?
Citera
2018-02-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Nu är ju just RA i rättegång för just nämnda TERRORISM. Men, NEJ; jag tror inte att Nujens har betalat för terrorism.

MEN. De har betalat för någonting. Vad har de betalat för egentligen? Varför skulle RA handla "virke mm"?

Och, mest intressant av allt egentligen: Varför har pappa Nujen betalat in tio tusen till honom? Han har INGENTING med huset eller renoveringen att göra alls.

Pappa taxichaffis har en förvånansvärt fet villa en bit bort från Debbie, behövs väl byggjobb ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in