Något behöver göras. IOK:s inställning att blotta misstanken ska räcka för att fällas är inte som den vanliga i gängse lagstiftning (hellre fria än fälla, bevis krävs etc). Men detta behöver inte jämföras med brottsutredningar. Mer som vad som kan tyckas vara rätt och rimligt i en hobbyverksamhet.
Det skulle kunna rensa duktigt i skiten.
Eller så gör man, tvärtom, som vår halvgalne filosof Tännsjö föreslagit. Tillåt dom att droga och knarka bäst dom vill. Gör det till accepterad del av sporten.
Det är ju ändå bara fritidssysselsättningar. Inga brottslig verksamhet i ordets egentliga mening.