Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-04, 08:18
Medlem
irishrages avatar
Är det det kommunen som gett 18 miljonersvillan till dem?
Citera
2018-02-04, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Är det det kommunen som gett 18 miljonersvillan till dem?

Det har jag svårt att tro. Den kommunen är ju Moderatstyrd. MEN!
När man betänker de här inköpen: https://samnytt.se/bekraftat-nacka-kommun-kopte-tre-bostadsratter-for-manggift-nyanland-fran-syrien/

-så är jag inte längre så säker..

Jag tröstar mig vid tanken på att samma politiker kanske inom kort kommer till insikt om att det kanske är värt pengarna att gå in och "lösa ut" Debbie. När skandalen med att kurdfamiljen Nujen har gett terroristen Akiolov pengar så att han kunde leva i Sverige under planeringen av illdådet, när den skandalen blir world wide-känd, så vill nog Nacka-politikerna göra vad de kan för att bli av med Nujen-packet.

Det var ju bl a en brittisk medborgare som dog till följd av Akilov/fam Nujen. Den brittiska tabloidpressen brukar ju inte vara nödbedd när det kommer till att hänga ut folk som i det här fallet familjen Nujen. Nån med bättre språkkunskaper i engelska än jag, kanske kan åta sig att informera brittisk press?
Tack på förhand!
Citera
2018-02-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det som sticker ut är ju özz farsas betalning på 10000:_!
Han är ju inte delägare till nån av fastigheterna så dessa pengar måste ju vara ersättning för nåt annat typ terrorfinansiering. Må hela jävla klanen hamna på Guantanamo!

Akilov sålde faldak papper, ID, pass mm
Citera
2018-02-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
De här transaktionerna känns inte som svartbetalning för utfört arbete pga de följande två detaljer:

1. Summan är för stor för svartarbete på några veckor.
2. Özzs pappa har varit med och betalat 10.000 KR.

Den största frågan enligt mig är VARFÖR pappan har bidragit med 10.000 KR. Det är ju inte så att Özz och syrran behövde ekonomisk hjälp av pappan för att finansiera byggandet.

Jag kommer ihåg när Özz satt och grät på Stjärnorna på Slottet då han berättade att hans föräldrar gav honom sina enda ihopsparade pengar så att Özz skulle kunna gå på Kalle Flygare. Att farsan ska behöva gå in med 10.000 KR för att hjälpa till att betala för ett byggjobb på Gotland känns inte troligt.

Vad har pappan för inkomst? Varför har pappan bidragit med 10.000 KR?

Nu tror jag absolut inte att de medvetet har sponsrat Akilovs terrorattack. Men på grund av att pappan har varit med så tyder det på att pengarna har gått till någonting skumt och inte är det till svartjobb. Pengatvätt? Köpta papper?
Akilov sålde falska papper
Citera
2018-02-04, 09:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Nej. Man litar på personen i fråga. Man har ingen skyldighet att kolla upp det.
Både enligt lagen om penningtvätt & enligt skattelagen så har du en skyldighet att kolla upp F-Skatt & identitet på dom du betalar pengar till.

Om du inte vet vad du pratar om kan du lika gärna hålla käften.

Eller skall vi dra slutsatsen att du vet vad du pratar om men bara vill driva debatten OffTopic din jävla pajas.
Citera
2018-02-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur grytan hålls kokande?

Gissar att USA, Israel, Frankrike, Belgien, Tyskland, Danmark, Finland, Norge, UK samt Australien och Canada är intreserade att ta del av fakta.
Även Ryssland och Iran utan att nämna dem bland övriga...

Undrar vad som pågott...
Om inte blir en polisutredning, skatteutredning om detta kommer att visa att rättssystemet inte längre fungerar i Sverige
Citera
2018-02-04, 09:06
Medlem
Leifi-Plomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Akilov sålde faldak papper, ID, pass mm

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte bygglovet är ett problem, då det var en skola som lagts ner där en lokal säljs. Det är bara om den nya verksamheten kommer vara sådan som kräver bygglov, typ restaurang som de behöver söka lov. Sen så behöver man inte bygglov för att renovera.

Det är inte bygglov som är problemet. Byggnader i strid med bygglov är inte brottsligt, det löser man med en handläggare och byggnadsnämnden, med ett bygglov i efterhand och straffavgift, och i värsta fall blir det ett föreläggande om rivning.

Allvaret i saken, är kontakterna med Akilov och de transaktioner klanen Nujen haft med en svartjobbare som nu visat sig vara just den terroristen, som utförde dådet på Drottningatan. Det handlar om flera ekonomiska brott, som har anknytning till en terrorist och massmördare.

Att det var just Özzen och hans klan som är Akilovs välgörare visar på att det faktiskt finns både svarta och smutsiga pengar som har en ofantlig stank. Pengar som inte kan tvättas rena eller skojas bort, på en scen där dumma svennar betalar för att lyssna på skiten.

what goes around comes around, karma ha ha Özzen
Citera
2018-02-04, 09:08
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Karin Pettersson i Aftonbladet skriver idag om att sossarna valt fel frågor inför valet. De borde satsat på vård och omsorg, inte på lag och ordning. Hon talar väl i egen sak antagligen, twitterkompis som hon är med Özzis syster asyladvokaten.
Citera
2018-02-04, 09:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vill inte gå på Özz personligen. Så det sistnämnda kommer iaf jag inte göra.
En viktig poäng du tar upp där. Det absolut sämsta som kan hända i det här skedet är att någon går på Özz personligen, vandaliserar något, hotar honom till livet eller liknande. Då kommer resten av "affären" enbart att handla om detta istället för själva sakfrågan. Så för helvete ge fan i honom.
Ansträngningarna skall läggas på grävande & att driva på myndigheterna.

Att däremot sitta som häcklare i publiken tillhör ju Stand Up-traditionen, så om det bara görs med finess ser jag inget problem.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enoch.Thulin skrev:
Som ägare räknas man som ansvarig byggherre, fram tills man skrivit ett (vitt) avtal med någon annan som sköter byggandet. Om jag plockar hem några polacker som byter takpannor utan godkänd skyddsutrustning till exempel, så är det jag som husägare som får böter. Om jag däremot lägger ut arbetet på PEAB (vitt), så är det dom som ryker ifall det finns brister.
Bra, vilken lag eller regel är det?
Här får någon mer juridiskt kunnig leta fram själva paragraferna. Detta är vad jag hört i samband med egna ombyggnader, både från byggfirmor & stadsbyggnadsförvaltningen.
Citera
2018-02-04, 09:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Kan Özz torska för att finansiera terrorism och får han då ta sitt pick och pack då?
edit ; twittra donald trump så kanske han flygger özz till cuba
Jag skulle tro att Özz drar sig för att resa utomlands i dagsläget.
Citera
2018-02-04, 09:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Akilov sålde falska papper

Då tråden är absurt lång så repetera gärna.

Jag får inte ihop det varför Nujens skulle behöva köpa eller sälja falska papper...

Samt hur det skulle hängaihop med hur betalningarna är uppdelade och deras storlek.
Citera
2018-02-04, 09:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då tråden är absurt lång så repetera gärna.

Jag får inte ihop det varför Nujens skulle behöva köpa eller sälja falska papper...

Samt hur det skulle hängaihop med hur betalningarna är uppdelade och deras storlek.
Tanken är nog att familjen jobbar i asylindustrin & då kanske vill "hjälpa" några av sina klienter med falska id-handlingar så att dom får stanna i Sverige & bo skattefinansierat på något av familjens asylboenden.

Men i dagsläget får detta ses som vaga spekulationer med lite substans, indicier helt enkelt. Men givetvis bör man titta även på denna aspekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in