Citat:
De här transaktionerna känns inte som svartbetalning för utfört arbete pga de följande två detaljer:
1. Summan är för stor för svartarbete på några veckor.
2. Özzs pappa har varit med och betalat 10.000 KR.
Den största frågan enligt mig är VARFÖR pappan har bidragit med 10.000 KR. Det är ju inte så att Özz och syrran behövde ekonomisk hjälp av pappan för att finansiera byggandet.
Jag kommer ihåg när Özz satt och grät på Stjärnorna på Slottet då han berättade att hans föräldrar gav honom sina enda ihopsparade pengar så att Özz skulle kunna gå på Kalle Flygare. Att farsan ska behöva gå in med 10.000 KR för att hjälpa till att betala för ett byggjobb på Gotland känns inte troligt.
Vad har pappan för inkomst? Varför har pappan bidragit med 10.000 KR?
Nu tror jag absolut inte att de medvetet har sponsrat Akilovs terrorattack. Men på grund av att pappan har varit med så tyder det på att pengarna har gått till någonting skumt och inte är det till svartjobb. Pengatvätt? Köpta papper?
1. Summan är för stor för svartarbete på några veckor.
2. Özzs pappa har varit med och betalat 10.000 KR.
Den största frågan enligt mig är VARFÖR pappan har bidragit med 10.000 KR. Det är ju inte så att Özz och syrran behövde ekonomisk hjälp av pappan för att finansiera byggandet.
Jag kommer ihåg när Özz satt och grät på Stjärnorna på Slottet då han berättade att hans föräldrar gav honom sina enda ihopsparade pengar så att Özz skulle kunna gå på Kalle Flygare. Att farsan ska behöva gå in med 10.000 KR för att hjälpa till att betala för ett byggjobb på Gotland känns inte troligt.
Vad har pappan för inkomst? Varför har pappan bidragit med 10.000 KR?
Nu tror jag absolut inte att de medvetet har sponsrat Akilovs terrorattack. Men på grund av att pappan har varit med så tyder det på att pengarna har gått till någonting skumt och inte är det till svartjobb. Pengatvätt? Köpta papper?
Om nu Akilov var fingerfärdig förfalskare och Nujenklanen asylentreprenörer kanske affärerna huvudsakligen gällt asylfiffel? T ex kan det i nuläget inte anses kassaskåpssäkert att turkiska vuxna kurder får asyl i Sverige. Den turkkurdiska Nujenklanen kanske drog sitt strå till kurdsaksstacken genom att med förfalskarterroristens benägna bistånd så att säga uppgradera vuxna turkkurder på offerskalan till underåriga syrienkurder. Inte helt osannolikt. Extra bra lönsamhet för både syster Debbies asyladvokateri och klanens asylantboendeverksamhet vid sidan av stärkta aktier i den kurdnationalistiska undervegetationen.