2018-02-02, 16:05
Medlem
Nånting stämmer inte.

Kan mycket väl vara nån mer inblandad, han va trots allt skyldig fel personer en hel del pengar
Citera
2018-02-02, 17:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashqu
Nånting stämmer inte.

Kan mycket väl vara nån mer inblandad, han va trots allt skyldig fel personer en hel del pengar

Källa? Tråden?
Citera
2018-02-02, 17:27
Medlem
Att han varit skyldig många pengar är ingen nyhet, drogerna va väl grund i detta.

Att han varit skyldig kriminella pengar är något som skrivits här av någon ur hans närhet och hörts som rykte.
Citera
2018-02-03, 11:57
Medlem
Frustrerande att inte veta mer..
Sen tycker jag folk i gemen måste skärpa upp sig.
Ser man en ung kille i ett motionsspår som uppenbart
mår dåligt så gör man något.
Inte bara sätter på skygglappar och låtsas som det regnar
Är man rädd tar man hjälp av nån annan vuxen där och kollar
vad som händer och sen ringer polisen.
Folk måste sluta vara så självupptagna med sin lurar i öronen
Citera
2018-02-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sen tycker jag folk i gemen måste skärpa upp sig.
Ser man en ung kille i ett motionsspår som uppenbart
mår dåligt så gör man något.
Inte bara sätter på skygglappar och låtsas som det regnar
Är man rädd tar man hjälp av nån annan vuxen där och kollar
vad som händer och sen ringer polisen.
Folk måste sluta vara så självupptagna med sin lurar i öronen
Vem har sett "en ung kille i ett motionsspår som uppenbart mår dåligt"? Det är ju lätt att säga med facit i hand nu när vi vet att det var en (då) 20-åring man som enligt uppgifter hade problem och senare kom att begå mord - men för dem som såg honom var det bara en man som betedde sig lite underligt.

Det är inte olagligt att bete sig underligt, och man kan inte ringa polisen för varje person som beter sig underligt.

Jag tycker det är fel att indirekt klandra dem som inte "slog larm" om honom. Jag hade själv ganska säkert inte gjort det.
Citera
2018-02-03, 12:39
Medlem
Citat:
Att han varit skyldig många pengar är ingen nyhet, drogerna va väl grund i detta. Att han varit skyldig kriminella pengar är något som skrivits här av någon ur hans närhet och hörts som rykte.
"Att han var skyldig många pengar" är väl inget bekräftat? Dessutom - även om han vore det - varför skulle borgenären föreslå dealen "Vet du vad, om du beter dig creepy i motionsspåret vid Lassalyckan under en tid och sedan mördar någon där, då stryker jag den här skulden. Vad sägs?"

Om det fanns skulder i bilden så kanske det inte gjorde susen för livsglädjen och psyket, där det ena sedan ledde till det andra och det tredje, men jag har personligen svårt att tänka mig att det finns en direkt koppling mellan eventuella skulder och mordet.
Citera
2018-02-03, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Men vänta lite nu, är det bekräftat att L.G använde droger/handlade med droger, innan man går vidare till nästa steg?

Jag menar inte att det är otroligt, men bara för att få klarhet i vad som är sant/trådsanning/rykten.

Och man kan ju spekulera i polisens lite undflyende kommentar ("känsligt just nu") runt om han haft kontakt med psykiatrin.

Hur är det med kliniker/behandlingshem som behandlar personer med narkotikaproblem o.d, går de under psykiatrin?
Citera
2018-02-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vänta lite nu, är det bekräftat att L.G använde droger/handlade med droger, innan man går vidare till nästa steg? Jag menar inte att det är otroligt, men bara för att få klarhet i vad som är sant/trådsanning/rykten.
Nej, det är nog inte att betrakta som bekräftat utan som just ett rykte. Det är dock inte bara här på FB som ryktet förekommer. Ur Ulricehamns Tidning ("Tudelad bild av gärningsmannen växer fram" 2018-01-22):
Citat:
Men det fanns en annan sida av den unge sociala killen. Flera av hans vänner märkte att han mått dåligt under en längre tid och det ryktades i hans umgängeskrets om att han höll på med droger "och annan skit", som en kompis till honom beskriver det.
Citera
2018-02-03, 22:05
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleocharis
"Att han var skyldig många pengar" är väl inget bekräftat? Dessutom - även om han vore det - varför skulle borgenären föreslå dealen "Vet du vad, om du beter dig creepy i motionsspåret vid Lassalyckan under en tid och sedan mördar någon där, då stryker jag den här skulden. Vad sägs?"

Om det fanns skulder i bilden så kanske det inte gjorde susen för livsglädjen och psyket, där det ena sedan ledde till det andra och det tredje, men jag har personligen svårt att tänka mig att det finns en direkt koppling mellan eventuella skulder och mordet.

Öppnar upp för spekulationer som: Typ om jag var deckare författare så hade det gått till så här : Skyldig pengar -> Gör en leverans -> ett stort och farligt jobb. Torskar man dit får man flera års fängelse. Ett jobb som kräver att man kan hålla tyst -> Som tack får han struken skuld och eget knark. Vad han inte vet är att knarket som är ämnat åt honom är preppat. Det är meningen att han ska tiga förevigt. I stället spårar han ur av knarket mördar en random tant i spåret. Han vaknar upp och mår skit när han inser vad som hänt och orkar inte leva med det.

Nu är jag ingen deckar författare 😂
Och tänker lite: Ingen rök utan eld. Allt är möjligt tills man vet motsatsen. Det står tidigare i tråden att det brukade göras knark affärer i området lassalyckan.
Senast redigerad av greta-forveten 2018-02-03 kl. 22:20.
Citera
2018-02-04, 00:20
Medlem
Att L.G gått på droger sedan 16 års ålder kan helt bekräftas som sanning. Det har skrivits ett antal gånger nu
Citera
2018-02-04, 00:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att L.G gått på droger sedan 16 års ålder kan helt bekräftas som sanning. Det har skrivits ett antal gånger nu

Du verkar veta en del om honom.
Känner du honom eller någon kompis till honom?
Har ni några ideér om vad som kan ha hänt?
Citera
2018-02-04, 06:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Att han varit skyldig många pengar är ingen nyhet, drogerna va väl grund i detta.

Att han varit skyldig kriminella pengar är något som skrivits här av någon ur hans närhet och hörts som rykte.

Om han var ute efter pengar varför rånade han inte de som blev antastade innan. Man har vanligtvis inte så mycket pengar på sig idag och sällan i ett motionsspår.

Det är alltså en trådsanning du nappat på och sprider vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in