2018-02-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Svenska kvinnor är ökända för att använda våld mot partners/barn men även mot enträgen "uppvaktning" och det syns definitivt inte alltid i statistiken.

Din teori eller tanke då är alltså värd att begrunda.

En kvinna kan aldrig provocera en man nog mycket för att förtjäna en smäll, men en kvinna väljer godtyckligt när mannen förtjänat en smäll.

Och sedan säger de att vi lever i ett patriarkat.
Citera
2018-02-02, 13:50
Medlem
Tomblandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthsayer
En begåvad analys av dig som person och misstänker att du själv skulle vilja bli taffsad på men att du tyvärr varken har utseendet eller intelligensen att bli taffsad på så du måste angripa tjejer/killar för att ha nån chans alls att känna hud.

Du vet till och med att en person är kåt som går förbi dig (kanske utgår från en själv) vilket kan vara fallet, men kanske inte på dig dock...
Nå man hoppas att en person med din låga begåvning får möjlighet till hjälp och stöd i livet för att genom samtal kanske förstå att dina gener är inget man ska föra vidare så steriliseringen blir gjord.
Vi har nog många lågt begåvade som dig så du behöver inte föra dina gener vidare för samhällets bästa.

Ha det bra nu hemma i pojkrummet.

Ska du gråta och skriva #metoo nu eller?
Citera
2018-02-02, 15:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Hur mycket rättvisa ligger det i att oskyldiga riskerar att lynchmobbas på lösa grunder? Du skulle nog trivts bra på medeltiden då de flesta delade din nivå att resonera.

Vad får dig att tro att män misshandlade kvinnor på krogen utan att straffas för det på medeltiden? Rättvisan har sjunkit långt under medeltidens nivå. Vi är på folkvandringstida nivå nu.
Citera
2018-02-02, 15:13
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad får dig att tro att män misshandlade kvinnor på krogen utan att straffas för det på medeltiden? Rättvisan har sjunkit långt under medeltidens nivå. Vi är på folkvandringstida nivå nu.

Det stämmer, samhället är laglöst när våldtäkter och flera andra brott inte utreds!

Gärningspersonen måste vare en av dom där utlänningarna eller en hallunicerande heroinist som ser monster överallt...sannolikheten 'talar' för den första gruppen.
Citera
2018-02-02, 17:41
Medlem
Knivur-273s avatar
Tur för mig själv och gärningsmannen, att hon inte är min dotter. Ja, eller son för den delen.
För jag skulle söka hämnden i dennes ställe.

Min morbror förebrådde mig för att säga att kvinnor borde passa sig. Han sade att alla kvinnor har rätt att röra sig i Sverige fritt som de vill.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-02-02 kl. 17:49.
Citera
2018-02-03, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vakten kanske var i beroendeställning till gm.
Har själv varit med om att se ett glas bli krossat i ett ansikte på en krog.
Vakterna smugglade ut förövaren fort som tusan.
Det visade sig sedan att vakterna köpte anabola av denne förövare.
Så att någon kommer undan på detta vis är kanske inte så konstigt som det verkar.
Här har ju vakterna inte ens ett signalement,skumt.
ja ordningsvakter är precis som rallybajs inget
man vill ha att göra med ofta.

obs! gäller enbart ordningsvakter som jobbar i
krogmiljö.

är det någon som blev sjukt mobbad i sandlådan
så måste det vara just ordningsvakten. de borde
stå för hälften av #metoo anklagelser. låtsaspolis
som gör vad som helst för att fingra en minderårig
tjej nej fyfaan.
Citera
2018-02-03, 06:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Flaskan är identifierad.

Din källa, tack.
Citera
2018-02-03, 08:49
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Jo, jag.
Jag älskar Malmö.

Bor i Norrland och åker ner så ofta jag kan. Köpenhamn blir det då också.

Jag har bott i Landskrona och längtar ner till Skåne.

Jag kunde njuta av lite tid i favelan i Rio, som turist så är det mesta trevligt, om man nu inte har otur.
Citera
2018-02-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Svenska kvinnor är ökända för att använda våld mot partners/barn men även mot enträgen "uppvaktning" och det syns definitivt inte alltid i statistiken.

Din teori eller tanke då är alltså värd att begrunda.

Säger som det brukas: Statistik på det?
Citera
2018-02-03, 11:52
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
"Möllan är det farligaste stället i hela Sverige och har varit så i flera decennier."

Hah, fortsätt intala dig det du! Vi andra fortsätter våra liv som vanligt och njuter av ett Malmö som är något så mycket mer nyanserat och vackert än en "livsfarlig plats där kriminella håller till".

Du kanske borde flytta ut i skogen och gömma dig i en jaktstuga innan Möllan expanderar TILL DITT OMRÅDE!

Möllan ÄR farligt, har hört att man inte ens kan gå dit och dricka en öl den 8:e Mars utan att överfallas av en fotbollshulligan med tandskydd, en våldtäktsman och en kvinna med rastaflätor som tror hon kan slåss ända till hon får en kniv i sig. Men det slutade ju lyckligt iaf...
Citera
2018-02-03, 23:13
Avstängd
karlinges avatar
Hände detta ens som det framställs eller är det fabricerat en aning? Vad röstar tjejen politiskt t.e.x...
Citera
2018-02-04, 00:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallaste
Säger som det brukas: Statistik på det?

Tyckte precis att jag skrev att detta inte alltid ger avstamp i statistiken utan grundas mina, diverse vänner, bekanta och kollegors observationer under rätt många år i olika sammanhang.

Och om vi håller oss till det specifika fallet så är det nog förhållandevis ovanligt att kvinnor blir slagna av män på krogen, de är nog betydligt mer vanligt att män slår män i och runt krogmiljöer, inte sant?

Kvinnan som blev slagen av en påstådd tafsare har (utan att spekulera allt för mycket) troligtvis gett honom en örfil, slag eller liknande och då har han gett igen med råge? Jag har själv sett en kvinnlig kroggäst utdela ett knytnävsslag rakt i ansiktet på en manlig gäst i Stockholm för några år sen vid en häftig diskussion, kvinnor är INTE alltid så fredliga som vissa verkar inbilla sig, speciellt inte när alkoholen sagt sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in