2018-02-03, 18:46
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Någon superlycklig som köpte vid 7600? Isf snackar vi 25% vinst already! Mastigt!

Själv köpte jag vid 9000 så visst är jag en vinnare.

Svårt att köpa för det priset, den låg unden 8000 så pass kort tid. Jag höll utkik på bitstamp, coinbase, localbitcoins och safello. Köpte när den låg runt 8400 dollar, blev billigast på localbitcoins och landade ändå på 9000 dollar.
2018-02-03, 18:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Själv köpte jag vid 9000 så visst är jag en vinnare.

Grattis! Du köpte alltså vid 9000, vad sålde du vid?

(förutsätter att du har sålt, eftersom du kallade dig vinnare. Har du inte sålt, så har du en position, men är ännu ingen vinnare)
2018-02-03, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Grattis! Du köpte alltså vid 9000, vad sålde du vid?

(förutsätter att du har sålt, eftersom du kallade dig vinnare. Har du inte sålt, så har du en position, men är ännu ingen vinnare)

Fan vad alla citerade innan jag redigerade. Min allra första post köpte jag vid 900. Då hade den gått från 200 till 900 och jag var en total loser som helt missade och var sent ute, jag var i stort sett en idiot.

3 år senare....

9000>900

Jag säljer när coinet ligger på flera hundratusen. Falkvinge säger miljoner, jag tror det landar på 300-400 tusen
2018-02-03, 18:58
Medlem
Citat:
Jag säljer när coinet ligger på flera hundratusen. Falkvinge säger miljoner, jag tror det landar på 300-400 tusen

Så du har inte sålt någonting? Då måste jag be att få upplysa dig om att du inte har tjänat en spänn (ännu). Så är terminologin inom trading/investering och det är ju rätt självklart.

Du sitter på en "position" i Bitcoin, eller du är lång som man säger. Men du har inte tjänat en spänn.

Angående priset. Det kan aldrig bli 300-400 tusen. Det är matematiskt omöjligt, för då närmar man sig att det är en stor del av ekonomin.
1. Det skulle aldrig tillåtas, började ju pratas om reglering/förbud redan vid 15000-20000
2. Bitcoin klarar inte detta rent tekniskt med sina transaktioner

Falkvinge är ju i detta avseende helt galen, när han räknar fram sina miljoner i kurs så räknar han på att Bitcoin helt ska ersätta alla andra finansiella medel. Det kan han ju glömma. Det trodde man om lökarna också.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2018-02-03 kl. 19:02.
2018-02-03, 19:02
Bannlyst
Citat:
Så du har inte sålt någonting? Då måste jag be att få upplysa dig om att du inte har tjänat en spänn (ännu). Så är terminologin inom trading/investering och det är ju rätt självklart.

Du sitter på en "position" i Bitcoin, eller du är lång som man säger. Men du har inte tjänat en spänn.
Gräver jag i rabatten och hittar världens största oupptäckta diamant har jag heller inte tjänat någonting.
2018-02-03, 19:12
Bannlyst
Citat:

Angående priset. Det kan aldrig bli 300-400 tusen. Det är matematiskt omöjligt, för då närmar man sig att det är en stor del av ekonomin.
1. Det skulle aldrig tillåtas, började ju pratas om reglering/förbud redan vid 15000-20000

Falkvinge är ju i detta avseende helt galen, när han räknar fram sina miljoner i kurs så räknar han på att Bitcoin helt ska ersätta alla andra finansiella medel. Det kan han ju glömma. Det trodde man om lökarna också.

Vad tyckte du om Falkvinge när han köpte coinet för det schangtila priset 3 dollar per styck?
Detta gränsar till sadism ,men vill bara höra
2018-02-03, 19:23
Medlem
Citat:
Vad tyckte du om Falkvinge när han köpte coinet för det schangtila priset 3 dollar per styck?
Detta gränsar till sadism ,men vill bara höra

Vad sålde Falkvinge till? Först då kan jag ju ta ställning till om det var vinst eller förlust.

En vinst uppstår ju då man avyttrar ett finansiellt instrument som man köpt till ett lägre pris (eller återköper det till lägre pris, i fallet blankning).
2018-02-03, 19:29
Bannlyst
Citat:
Vad sålde Falkvinge till? Först då kan jag ju ta ställning till om det var vinst eller förlust.

En vinst uppstår ju då man avyttrar ett finansiellt instrument som man köpt till ett lägre pris (eller återköper det till lägre pris, i fallet blankning).

Jajaja, det är ju bara fånigt, visst du har rätt i en autistiskt säkrad värld, men nog fan värderinar jag 100 bitcoins betydligt högre än 100 tulpanlökar, och du skulle också sprungit betydligt längre om någon lovade dig 100 coins istället för 100 lökar. Du skulle förmodligen sprungit så mycket snabbare ända upp till att man började närma sig ett värde av 900000 dollar. Men visst i en autistiskt säkrad verklighet har du inte 900000 dollar tills du har det. Å andra sidan vet du inte vad du har för 900000 amerikanska dollar heller, om 0.000001sekunder kan värdet falla så pass mycket på dollarn att du inte ens får en burk antipsykotiska för 900- tusen americanos dollaros.

Vad tyckte du om Falkvinge när han pumpade in alla sina fiatkronor i coinet?
2018-02-03, 19:37
Medlem
Ahyms avatar
Citat:

Hade dom velat ha bort bitcoin och liknande valutor så hade dom varit försvunna för länge sedan, dessa valutor är väldigt potenta verktyg för att skapa en globaliserad värld. Många av världens rikaste människor kallar sig "globalister". Jag är i alla fall ägare av 1 bitcoin om så är fallet.
2018-02-03, 20:03
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Ja hur många procent hade tulpanlökarna? Inte en aning!

Vad jag vet är att vi här har en uppfinning som gör det möjligt att sitta och göra överföringar till hela världen. Tulpanlökar kunde vem som helst odla fram.

9400 NU! Hahaha 10000 kom så snabbt och ni satt och grät så mycket

Det tråkiga är att om det faktiskt skulle gå ner till 1 dollar/bitcoin så kommer vi inte få höra din reaktion på det, för då kommer du ha övergivit ditt konto här och gått upp i rök. Man får aldrig sista ordet mot någon som dig!
2018-02-03, 20:08
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Svårt att köpa för det priset, den låg unden 8000 så pass kort tid. Jag höll utkik på bitstamp, coinbase, localbitcoins och safello. Köpte när den låg runt 8400 dollar, blev billigast på localbitcoins och landade ändå på 9000 dollar.

Nu förstår jag inte riktigt. Du betalar 9000 dollar för något som kostar 8400?
2018-02-03, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av statemachine
Det tråkiga är att om det faktiskt skulle gå ner till 1 dollar/bitcoin så kommer vi inte få höra din reaktion på det, för då kommer du ha övergivit ditt konto här och gått upp i rök. Man får aldrig sista ordet mot någon som dig!

jag cirkulerar redan ikväll! Nej du får aldrig sista ordet från en som mig, går det upp kommer jag och bjäfsar går det neråt bara går jag till nästa grej.

Men detta kommer gå uppåt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in