2018-02-02, 12:45
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej just nu kanske det inte känns så lockande. Det kanske tar ett par månader av stabilisering innan fler investerare vågar gå in igen.

Vänta bara tills nästa ATH, då kommer folk FOMO:a in igen och sedan sälja till förlust vid nästa dipp. Rinse and repeat
2018-02-02, 12:45
Medlem
Hexen666s avatar
Nu sjönk den under 8000 på bittrex
2018-02-02, 12:51
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Tror ni BTC kommer lyckas nå upp till över 150 tkr igen?
2018-02-02, 12:55
Medlem
Har under senaste tiden överösts med mail om att köpa Bitcoin. Givetvis skulle det aldrig falla mig in att köpa någon fantasiprodukt utan praktisk användning. Massmailen tyder däremot på att det är panik inom kedjebrevsvalutan. Finns det däremot säljoptioner på Bitcoin så är jag synnerligen intresserad att satsa allt mitt sparande och dessutom hus, katt och fru på dessa.

"STOCKHOLM (Direkt) Bitcoin är det största Ponzi-bedrägeriet i historien och
det fundamentala värdet på bitcoin är noll.

Det säger den amerikanske ekonomen Nouriel Roubini enligt Bloomberg News i ett
mycket kritiskt uttalande om kryptovalutan, som fallit brant den senaste
tiden och nu handlas till strax över 8.300 dollar efter att som högst ha
värderats till cirka 19.500 dollar i december.

Enligt Roubini, som undervisar vid New York University's Stern School of
Business och är ordförande i konsultföretaget Roubini Macro Associates, är
handeln med bitcoin "mycket värre" än den berömda rusning efter tulpanlökar
som drabbade Nederländerna på 1600-talet.

Nouriel Roubini hävdar också att en bitcoin-transaktion i verkligheten kostar
så mycket som 50 dollar."

Det här kommer nog att bli obehagligt för många.
Senast redigerad av Konrad 2018-02-02 kl. 13:36.
2018-02-02, 12:58
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I detta fall inget superavancerat. Det är 200 EMA och har alltid varit en superstark support-level för BTC.
Supporten är bruten. Varför?
2018-02-02, 13:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nu sjönk den under 8000 på bittrex
Ja och nu under 7900
2018-02-02, 13:16
Medlem
Hatten av för de som blankat i januari
Respekt - modigt och lönsamt
2018-02-02, 13:21
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja och nu under 7900
Och nu under 7800 (om någon är intresserad)
2018-02-02, 13:24
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in.to.the.WILD
http://www.amarketplaceofideas.com/wp-content/uploads/2015/11/bubble-phases1.jpg

Länge sedan jag såg en kurva som korrelerade så perfekt med denna som Bitcoingrafen.
Jag räddade någon annan snubbe verkar det som (han har inte upprepat sig), så jag ska rädda dig också: länka aldrig någonsin detta igen utan att fundera på vad du har länkat till.

Du har alltså länkat till en modell om visar att Bitcoins fundamentala värde går spikrakt uppåt.

Att du aldrig sett något matcha modellen beror dock på att du inte någon som helst erfarenhet av marknader. Den stämmer jättebra på bitcoins tidigare cykler, och typ alla andra. Men de hjälper ingen, för modellen säger inget om kvantiteter. Det är detta TA-analytiker försöker få fram med sina nivåer hit och dit. Problemet är att de generellt lyckas ganska dåligt.
2018-02-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Hatten av för de som blankat i januari
Respekt - modigt och lönsamt

Det är inte försent. Det har varit mer eller mindre fritt fall sedan några dagar och kan nog eskalera ytterligare. Alla självutnämnda grafgurus som sett stöd vid olika nivåer kommer få ta sig en funderare. Psykologi styr detta och hade jag själv suttit på en mängd bitcoin som köptes under den värsta hypen under slutet på förra året skulle jag inte heller må bra. Rädda det som räddas kan!
2018-02-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag räddade någon annan snubbe verkar det som (han har inte upprepat sig), så jag ska rädda dig också: länka aldrig någonsin detta igen utan att fundera på vad du har länkat till.

Du har alltså länkat till en modell om visar att Bitcoins fundamentala värde går spikrakt uppåt.

Att du aldrig sett något matcha modellen beror dock på att du inte någon som helst erfarenhet av marknader. Den stämmer jättebra på bitcoins tidigare cykler, och typ alla andra. Men de hjälper ingen, för modellen säger inget om kvantiteter. Det är detta TA-analytiker försöker få fram med sina nivåer hit och dit. Problemet är att de generellt lyckas ganska dåligt.

Mycket rött idag i portföljen eller?
2018-02-02, 13:28
Medlem
Bitcoin verkar ha tagit med sig nästan alla krypto valutor på nervägen idag
Känns som luften gått ur lite idag
Det kommer att bli en spännande vändning
Får nog vänta en stund på den...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem