2018-02-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Åtminstone utvändigt finns många regler, ex ommålning, fasadbyte

Med tanke på den sorts arbetskart de utnyttjat, lutar det mot enklare arbeten på fastigheten, typ att sminka en gris...
Citera
2018-02-03, 17:16
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med tanke på den sorts arbetskart de utnyttjat, lutar det mot enklare arbeten på fastigheten, typ att sminka en gris...
Eller att man använt den typen av arbetare för de enklare sysslorna, exempelvis rivning.

Det handlar om två helt olika typer av angreppsätt. Nujens har överfört pengar till Akilov, det är fakta. Men var de därmed gjort sig skyldiga till är på en skala allt från att ovetandes ha anställt svart arbetskraft, via att anställt svart arbetskraft för ett svartbygge, långt vidare vidare till att de köpt falska identitetshandlingar, eller det extrema att de medvetet finansierat en terrorist.

Jag tror att man behöver ha en krafitg släng av foliehattssyndrom för att tro det mest extrema, men att det fortfarande är intressant att kontrollera om Nujens ligger ett snäpp högre upp på skalan. Då blir det ju intressant att kolla om de har bygglov eller om det är ett svartbygge.

Kollade igenom diariet, lyckades inte hitta något bygglov rörande varken 142 eller 125. Men stora delar av den dokumentation som berör bygglov nämner inte fastighetsbeteckning.

Och visst kan man i efterhand söka om bygglov för ändringar som gjorts. Det kan dock bli klurigt om man inte kan tillhandahålla kvitton/fakturor som visar att ändringen är fackmannamässigt gjord.
Citera
2018-02-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
En verksamhetsförändring kräver bygglov, se spoiler med utdrag ifrån Boverket:

I övrigt håller jag med dig, och det är inte allvarligt i sig, men syftet med mitt intresse är att jag tror att det finns många överträdelser som kan ge oss en bild på hur familjen arbetar, och allt detta sammantaget bör ge ett strängare straff. Om man anlitar svart arbetskraft utan bygglov så tycker i alla fall jag att det skall lagföras. Annars finns det ju ingen som helst anledning för oss andra att sköta detta.

Jag håller med i ditt resonemang. Vi andra medborgare har att rätta oss efter alla pålagor, och lyder snällt, och ängsliga så in i helvetet att bryta mot lagen. Om det är bygglov eller skatt så lyder vi snällt. Medan vi kallas för dumma och rasister av folk som Özz Nujen.

Vi uppmanas att tycka det är häftigt att betala skatt av en skojare ena stunden. En annan skojare tycker vi ska öppna våra hjärtan och den tredje skojaren tycker vi ska avstå av våra pensioner. Allt för att gynna asylprofitörer och annat pack i denna omfattande import av tredje världens drägg.

Sen skrattar komikerna från Kurdistan, Bortistan och Södermalm åt oss rasistiska idioter. Dessa komiker och blir rika på att gyckla svennar som inte vill gynna den debila advokaten Debbie och likasinnade som omvandlat asylrätten till ett skämt på medborgarnas bekostnad. De är nyrika jurister som bara klarar av att leva gott på sitt yrke, när de får stekta sparvar inkörda i käften av migrationsverket. Men inte nog med det, klienterna är svart arbetskraft.

Vi har alla anledning att vara fly förbannade. 5 oskyldiga människor dog på Drottninggtan. Det kunde vara någon i vår familj, eller du eller jag som varit offer.
Citera
2018-02-03, 17:45
Medlem
Skattesmitandet åsido, det är verkligen beklämmande att ta del av den monumentala brist på decorum som uppvisas av familjen Nujen, dels i form av Özz egna uttalanden i saken, dels av syster Debbies vägran att alls uttala sig.

En ANSTÄNDIG människa hade blivit förtvivlad vid upptäckten av sambandet mellan sig själv och terroristen. En normal reaktion hade varit att rannsaka sig själv och fråga sig om någon av mina handlingar på något sätt, direkt eller indirekt bidragit till terroristens brott. En anständig människa hade brottats med skuldkänslor, och även om man till slut kanske kommit fram till att man inte kunde ha gjort något annorlunda, så borde en sådan tankeprocess inledas med ödmjukhet inför offren för brottet och det samhälle som skakats av det.

I ett ANSTÄNDIGT samhälle hade den här formen av reaktion avkrävts en offentlig person. En Özz Nujen utan skuldkänslor och empati hade varit tvungen att fejka det, antingen med hjälp av en PR-konsult eller på egen hand, annars hade det gått illa. Men han behöver inte det. I dagens Sverige är det typiskt för de mäktiga översittarna att inte ens för formens skull be om ursäkt för sina ogärningar. Tvärtom, Özz är indignerad över att hans familj ens kritiseras för något. Han är upprörd över att någon från hans egen tidning pratat med hans tioåriga syskonbarn,men uttrycker ingen sympati för den elvaåring som dödades av terroristen som hans familj betalade svart. Och systern och fadern uttalar sig inte alls. Ett ansvar gentemot och en känsla av delaktighet i det samhällskollektiv man lever i finns inte. Dessa människor är vana vid att bara kräva rättigheter.

I ett anständigt land med en anständig presskår hade inte Özz Nujen fått använda landets största morgontidning som plattform för sitt eget försvarstal, ett extremt arrogant sådant, där hans oförskämdheter i form av grovt tillyxade retoriska figurer citeras i stort format som om det vore guldkorn. De som ser ett samband mellan hans familj och terroristen är idioter, det är det underförstådda. Bortsett från att det FINNS ett samband, och det sambandet i nuläget är 85000 kronor, så är det så makalöst fräckt att bemöta detta genom raljans. Var finns respekten och medkänslan? Det är som om det vore komiskt att hans familj råkat ha samröre med en terrorist. Det är så arrogant att jag får blodstörtning.

Nu är Nujens tyvärr inte ensamma om den här attityden. Den är ett av många symptom på samhällscancern som härjar fritt i Moder Sveas kropp. Man ser gång på gång hur maktelitens öppna arrogans mot vanligt folk spränger nya gränser. Nujens sitter säkert. Rika och mäktiga, med inflytelserika kompisar överallt. Familjen Nujens hantering av den här situationen säger mycket om vilken sorts människor de är, alldeles oavsett graden av eventuell skuld i frågan om skattefiffel och annat.

De är motbjudande.

Men får det några konsekvenser för dem? Inte som det verkar. Har media rapporterat om det? Nej, inte om man inte räknar notisen i Expressen och Özz eget försvarstal i DN. Har advkatsamfundet inlett någon granskning av Debbie Nujens affärer? Inte vad vi vet. Har polisen eller skatteverket agerat? Jag tror det när jag ser det. Samhällets kontrollorgan är ofarliga för dem. Özz och hans familj kommer dessutom att utnyttja sina mäktiga vänner så mycket det behövs för att släta över vad de än har gjort, och sedan är det business as usual i systerns och svågerns asylantkrämeri och broderns kändisliv.

De är untouchables på riktigt och kan göra precis som de vill. Våra yngre generationer har för länge sedan lärt sig att gamla dygder som hederlighet, redbarhet och solidaritet är föråldrade. Det är "every man for himself" som gäller, rikaste skurken vinner och att visa hänsyn, ödmjukhet och empati är bara patetiska tecken på svaghet. Det här gör mig så beklämd. Hur ska det gå för vårt arma land? Kanske får Özz sluta som krönikör i Expressen, kanske inte. Spelar det någon roll längre?
Citera
2018-02-03, 17:51
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Åtminstone utvändigt finns många regler, ex ommålning, fasadbyte

Måste funnits fler arbetare på fastigheten. Hur skulle bara akilov och den han kanske skulle betalat men istället mulat ha kunnat vara de enda som avlönades där.
Dåligt detta för advokatfirma K.Lin.T
Bra att skit dras fram i ljuset så vi kan återgå till normalläget där ingen kan suga ut skattebetalarna.
Vad mer har de parasiterat på🤢
Citera
2018-02-03, 17:52
Bannlyst
Är Katarina Janouchs blogg hackad?
Citera
2018-02-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Nä för många besökare bara..
Citera
2018-02-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med i ditt resonemang. Vi andra medborgare har att rätta oss efter alla pålagor, och lyder snällt, och ängsliga så in i helvetet att bryta mot lagen. Om det är bygglov eller skatt så lyder vi snällt. Medan vi kallas för dumma och rasister av folk som Özz Nujen.

Vi uppmanas att tycka det är häftigt att betala skatt av en skojare ena stunden. En annan skojare tycker vi ska öppna våra hjärtan och den tredje skojaren tycker vi ska avstå av våra pensioner. Allt för att gynna asylprofitörer och annat pack i denna omfattande import av tredje världens drägg.

Sen skrattar komikerna från Kurdistan, Bortistan och Södermalm åt oss rasistiska idioter. Dessa komiker och blir rika på att gyckla svennar som inte vill gynna den debila advokaten Debbie och likasinnade som omvandlat asylrätten till ett skämt på medborgarnas bekostnad. De är nyrika jurister som bara klarar av att leva gott på sitt yrke, när de får stekta sparvar inkörda i käften av migrationsverket. Men inte nog med det, klienterna är svart arbetskraft.

Vi har alla anledning att vara fly förbannade. 5 oskyldiga människor dog på Drottninggtan. Det kunde vara någon i vår familj, eller du eller jag som varit offer.

Det svider så förbannat att efter att ha haft ekonomiskt samröre med en terrorsist ha magen att gråta ut i media.. Det var droppen för mig, inte ens ångerfull eller skamsen över sitt och familjens tilltag. Jag hoppas verkligen att familjen lagförs.
Citera
2018-02-03, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Verkar funka med http://weberfy.support/katerinamagasin-old/familjen-nujens-pengar-till-akilov-blottlagger-ett-storre-systemhaveri-namligen-asyladvokaters-profi tering-pa-massinvandring/

Men det kanske är någon backupsida, om hon nu blir attackerad, vilket man nog kan vänta sig från Expo-fittorna.
Citera
2018-02-03, 17:57
Medlem
Studsbolls avatar
Det framstår allt tydligare att Özz och systeryster kommit på ett sätt att pumpa svensken på pengar. Ganska genialt att debitera migrationsverket miljonbelopp för att de skall skaka fram svartarbetare åt familjen. Hade inte Akilov varit en sådan otacksam terrorbuse som förstört hela upplägget hade de hunnit bygga om skolan på Gotland till flyktingboende och tjänat ännu mer. Skulle tro att kurdsyskonen är duktigt snea på Akilov, den attans strulputten!
Citera
2018-02-03, 18:09
Medlem
Skulle inte förvåna mig om han får sina fastigheter sönderslagna snart sen får han väl anlita våra lokala byggfirmor.
Citera
2018-02-03, 18:33
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det verkar inte bättre
Fast den här verkar fungera : http://weberfy.support/katerinamagasin-old/familjen-nujens-pengar-till-akilov-blottlagger-ett-storre-systemhaveri-namligen-asyladvokaters-profi tering-pa-massinvandring/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in