Citat:
Ursprungligen postat av
NyIdentitet
Vet att jag läst detta någonstans av en med kopplingar till södertäljenätverket, ska försöka gräva fram vart bara.
Men i samband med att terroristerna Sultan Al Amin & Hassan Al-Mandlawi från Göteborg började verkställa sina straff så uppstod konflikter på Kumlabunkern mellan södertäljenätverkets ledare Bernard Khouri och Al Amin, där Khouri hotade att slita Al Amin i stycken (
https://www.expressen.se/nyheter/gan...ten-i-stycken/)
Kom ihåg att det i samma stycken nämndes att Hassan Al-Mandlawi blivit placerad på samma anstalt som Charbel satt på då, och att det "inte blir roligt för isis zebran tsm med C" eller liknande, så att det skulle ha något med IS att göra är väl inte omöjligt beroende på vad som hände på kåken. Som sagt, syrianer och IS-hundar går inte så bra ihop..
Så du menar att Al-Mandlawi på något sätt har beordrat Charbels död? Från kåken? Jag har inte koll på detaljerna här måste jag erkänna, är inte insatt i varken ISIS eller syrianer, alltså vilka deras bossar och undersåtar är, men visst, om Charbel hamnade i konflikt med någon ISIS snubbe på kåken, så kan det vara ett spår.
Var den här Charbel ett stort namn i den undre världen förresten? Ju större gangster man blir desto mer måltavla blir man också.
Personligen tror jag att de flesta av dessa dödsskjutningar handlar om kontroll över droghandeln. Det har varit så länge nu. I flera år har gangsterblattar skjutit på varandra lite överallt. Det är aldrig vanliga svenssons på gatan de skjuter, de röjer istället undan andra blattekonkurrenter som säljer cannabis och andra droger. Charbel kanske tjänade lite för bra på marijuanahandeln eller vad han nu höll på med.
Folk mördar varandra för pengar, så har det alltid varit.