Citat:
Ursprungligen postat av
Greenwhite
Jag har inte upplevt problem med mögel i jorden för att den blir för blöt vid flushning, jag brukar köra genom typ vatten motsvarande 3 ggr krukornas volym vid två separata tillfällen innan skörd och har aldrig fått problem med mögel. Ifall det sedan funkar att göra som du skrev har jag faktiskt ingen aning om, du kanske borde pröva nån slags side-by-side experiment och sedan jämföra och se ifall det blev skillnad på smaken när man gör sådär.
Jag har själv bara drabbats av mögel en gång, och då var det inte under flush utan jag var för generös med vattnet överhuvudtaget och hade dessutom en sort som hade extremt kompakta buds vilket inte var en bra kombination.
Jag brukar som sagt var inte vara så värst seriös med flushen i vanliga fall, utan kör mest några rundor med vanligt vatten utan näring, men denna gång tänkte jag vara ordentlig och se om det blir någon skillnad mot hur jag brukar få till det.
Har redan kört tror det är 9 omgångar vatten nu då jag var aningen för generös med näring märkte jag, så jag vill bli av med så mycket "skit" som möjligt.
Skall dock testa det du tipsade om med en "side by side" och se hur resultatet blir, det var ett bra tips.