2018-02-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Dricksglas? Verkligen? Rent och prydligt har ju varit mer eller mindre enhälliga uppgifter i tråden hittills.

Om vi förutsätter att du inte trollar, vad säger du om Avd 9:s beskrivning av motivet?

Avd 9:s beskrivning är i stort sett korrekt, viss ganska viktig info undanhållen.
Jag förstår precis varför....någon i huset var sjuk....väldigt sjuk, ej fysiskt....
Avd 9, ev. Sheele och kanske någon/några med bekanta som sett filmen kan veta detta.
Den info jag fått är ej pm från okänd utan person som vet .... som alla andra iofs😉

Detta KAN stämma....
Ni kommer förstå såsmåningom.
Citera
2018-02-03, 07:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Först: Tack för vänliga ord härom dagen.

OnT: Det du skriver här innebär ju ett moment 22. Om livet inte har någon mening utan barnen, är väl att mörda barnen det sista man kommer att tänka på?
Jag tycker också att de, om mördandet nu skedde av "kärlek", skulle ha tagit sitt straff. Deras handlande tyder på feghet, enligt mig. En feghet gentemot livet om man så vill. Eller, som jag hela tiden varit inne på, skam. Att de hade något att dölja är för mig uppenbart.

Det riktiga hade ju varit att inte döda någon öht. Nu blev det tyvärr inte så, vet inte om jag hade tyckt det varit bättre om en av föräldrarna stannat kvar i livet och tagit sitt straff. Samhället hade ju visserligen haft någon att straffa men det förändrar ju inte utgången av tragedin.

Jag tror inte att det var för att dölja något eller att föräldrarna var onda egentligen. Tyvärr drabbades familjen ovanligt hårt av "livet" så de hamnade längre och längre ner i sin svarta värld. Tillslut (min teori) tror jag att när allt har blivit så svart så kanske man fortfarande kan verka normal för andra men själv är man inte längre mottaglig för någon hjälp utan ser bara en utväg. I sin svarta värld är det förmodligen en handling av kärlek och att man även tar sina egna liv är för att man inte kan leva utan personerna.
Tror inte de var rädda för eller tänkte på straff för handlingarna. Karriär, arbete, fasad mm var inte längre viktigt i deras svarta värld.
Citera
2018-02-03, 07:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det som delgetts i tråden handlar om vad O sagt till olika personer, att han mått dåligt, att det finns en video där HB och OH pratat och gett sin "sanning". Du kan likställa det med två mördare som försvarar sig i en rättssal. Om du har följt någon rättegång borde du veta att mördarens version inte alltid är den sanna.

Du har verkligen en poäng här men vad är vitsen med att ljuga när man ändå kommer att vara död?
Dessutom tror jag det finns ganska mycket bevisning här som pekar på att föräldrarna berättar sanningen.
Citera
2018-02-03, 08:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttan1980
läkarna hade inte fastställt någon diagnos på barnen innan dom dog, men tjejernas vaccination mot livmoderhalscancer kunde ligga till grund för deras "sjukdomar"

Vilket jäkla BS!
Du sprider falska fakta, idéer likt de som tror att man ska dricka 2-3 liter destillerat vatten varje dag för att rena kroppen - men dör av elektrolytrubbningar. Eller fastar under graviditet eller skippar antibiotika vid blodförgiftning.

Vad töserna än hade för åkommor - inte hade de fått dessa av livräddande förebyggande vaccin mot livmoderhalscancer. En sjukdom som drabbar 1/2 miljon kvinnor i världen - varje år - och dödar 1/3 av dessa inom fem år.

Kunskap är livsviktigt! Okunskap livsfarligt!
Citera
2018-02-03, 08:07
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Ja du kan ju fråga dig själv varför utredningen dröjer 😎

Just detta är inte gåtfullt eller märkligt.

Till att börja med "dröjer inte utredningen", utan den är klar då den är klar. Om polisens preliminära bedömning är korrekt (det bör den vara, ovanligt, udda och märkligt är bara förnamnet, men att reda ut ungefär vad som hänt är inte så svårt), så kommer kanske inget mer att sägas.

I den sekretessbelagda (standard för alla FU) förundersökningen kommer det att finnas alla relevanta fakta om hur allt gått till, i varje obehaglig detalj. Så långt det är möjligt kommer den närmaste omgivningen att förhöras (förhöras upplysningsvis, misstänkta finns ju inte i livet). Här kartläggs skeendena runt föräldrarna och barnen så långt möjligt. När detta är klart begravs FU i en mapp, med tjänsteanteckningen "Åtal kan ej väckas".

Det finns två möjligheter att något konkret läcker ut, den ena är att det finns anledning att väcka talan (tjänstefel eller annat i den stilen) mot någon, eller att lösmynta poliser själva hänger på FB eller skickar PM till folk som hänger på FB.

Att någon (eller några) i tråden kokar soppa på en spik, b(r)yggd på gissningar, kortfattade utsagor, romantiska gissningar (Oskar valde att vara sist, en hjälte... bläh ) eller rena självklarheter är ju inte så mycket att göra något åt.
Citera
2018-02-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fel person och fel namn eftersom kvinnan är ingift på annat håll. Så lägg ner rotandet om personer som inte har med detta att göra. Ingen bild finns på HB, så det betyder att ni pratar om personer och pekar ut personer som inte har med det här att göra.

Har inte hängt ut någon överhuvudtaget. Så du kan vara lugn. Hur är du så säker på att hon är ingift på annat håll?
Citera
2018-02-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Kvinnan tlll vänster om är ju samma som den på "högerklickasökgoggle"bilden ett par poster tillbaka.

Det håller jag inte med om att det är. Men de är lika, absolut.
Citera
2018-02-03, 09:43
Medlem
Sjukt är det i alla fall. Måste vara ngn form av psykisk funkrionsnedsättande diagnos hos bägge föräldrarna, tex Aspberger. Har varit gift med en i 20 år, med denna sjukdom.(högst troligt). Han tog kål på mig med sitt enorma kontrollbehov och perfektionism. Ingen människa är frisk, som tar död på sina barn eller andra och på sig själv. De hade verkligen behövt hjälp..hjälp..och åter hjälp i deras förtvivlade situation.
Citera
2018-02-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Kvinnan tlll vänster om är ju samma som den på "högerklickasökgoggle"bilden ett par poster tillbaka.

Kan du länka till den bilden igen, tack
Citera
2018-02-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Sluta. Det fanns en likadan bild på en annan plats i hennes galleri för en timme sedan, där var alla namngivna, ingen HB. Nu verkar nån ha ringt GB mitti natten så att hon har tagit bort bilden med namn.

Kanske ngn härifrån som skrivit pm
Citera
2018-02-03, 10:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stella17
Sjukt är det i alla fall. Måste vara ngn form av psykisk funkrionsnedsättande diagnos hos bägge föräldrarna, tex Aspberger. Har varit gift med en i 20 år, med denna sjukdom.(högst troligt). Han tog kål på mig med sitt enorma kontrollbehov och perfektionism. Ingen människa är frisk, som tar död på sina barn eller andra och på sig själv. De hade verkligen behövt hjälp..hjälp..och åter hjälp i deras förtvivlade situation.

Skulle tro att båda föräldrarna hade ett vääääl utvecklat tunnelseende. Det sociala samspelet gentemot andra människor var nog inte mer än nödvändigt, om ens det......
Citera
2018-02-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Skulle tro att båda föräldrarna hade ett vääääl utvecklat tunnelseende. Det sociala samspelet gentemot andra människor var nog inte mer än nödvändigt, om ens det......
Precis så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in