Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Jag tror inte Özz har ett dugg med detta att göra. Jag har varit ett stort fan av Özz i många år och en mer hederlig människa är svår att hitta. Özz har mitt fulla stöd och jag kommer fortsätta att gå på hans shower. Rasister ser nu sin chans att hoppa på Özz. Detta finner jag ynkligt. Skaffa er ett liv för sjutton gubbar.
Virtanen,Soran.Cantwell och Özz jobbar på en ny show .."Vägen ut" är arbetsnamnet.
Citera
2018-02-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Det är mer än den död som Özz spridit genom att betala svarta pengar till en mördare och terrorist.

Du borde veta hut!

Men skärp dig. Hur fan ska Özz kunna vara ansvarig/delaktig för något som sker 1,5 år senare. Om inte ens SÄPO lyckades ha honom flaggad hur skall då Özz kunna göra en annan bedömning? Men visst håll alla ansvariga som någonsin betalat ut en krona till mördare. Helt logiskt.... INTE...
Citera
2018-02-01, 17:42
Medlem
cerealtubemans avatar
Betalar man svart kan man väl inte anses ha en ordnad ekonomi? Blir syrran fråntagen titeln advokat och utesluten ur advokatsamfundet? I en rättvis värld.
Citera
2018-02-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Istället låter man sina bolag köpa upp en fastighet på Gotland, hittar på en rövarhistoria om att man skall öppna "teater" & att detta är en "investering". Givetvis är detta bara en täckmantel för att kunna köpa sommarhus för oskattade pengar. Kanske planerar dom att att Özz skall köra sina svenskfientliga pekoralföreställningar ett par kvällar på sommaren. Men i övrigt är det ett renodlat semesterparadis till hela släkten.

Detta kommer att leda till att teaterföretaget går med förlust, vilket ger trevliga förlustavdrag i ägarbolagen. Det är ju ingen egentlig investering, så att anlita riktiga byggföretag skulle bli för dyrt, för det kommer ju aldrig några vinster i bolaget. Därav att man anlitar svartjobbare.

Vet inte om du sett den här intervjun och syftade på det genom det jag fetat ovan, men är ju exakt så han säger det ska användas:

"Redan i sommar hoppas han att det kan bli en teaterföreställning i Tingstäde. Det är inte bestämt vad den ska handla om – utan det vill Özz Nûjen återkomma med.
– Det kommer inte att bli jättemycket verksamhet där. Men det är jag som i så fall ska göra en föreställning i sommar, säger han."
http://www.gotland.net/se-och-gora/arkiv/ozz-nujen-bygger-teaterscen-i-tingstade

Hittade även det här också att ena byggnaden är köpt privat och den andra via företaget (kanske redan tagits upp innan). Är det inte lite väl höga driftkostnader också för att bara ha ett hus stående utan verksamhet? (vet inte om det kommer vara samma summa för driftkostnader på husen för dem).

"Köpekontrakt med Nujen media AB om köp av fastigheten Nystugu 1:142 för 1 535 000 kronor godkänns. (...)

Köpekontrakt med Debbie Nujen och Özz Nujen om köp av fastigheten Nystugu 1:125 för 2 235 000 kronor godkänns.

Affären innebär minskade årliga driftskostnader på 790 000 kronor för skolan och 156 000 kronor för Gazeliegården, samt en intäkt från försäljningen på ca 3,16 miljoner kronor efter avdrag för nödvändiga åtgärder".
http://www.gotland.se/85706
Citera
2018-02-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Som det vi serverats via internet ser ut så har det betalats rakt av till hans egna konto.
Har svårt att tro att Akilov visat kvitton på inhandlat material.
Pengarna skulle i såfall gått till ett företags konto och om dom sen betalat svarta pengar till Akilov så hade det gått från deras konto eller kontant i handen och inte från en advokat.

85 papp är inte direkt småpotatis för en låginkomstknegare.
Om inte material så kan Akilov ha underhuggare i sin tur att avlöna. Vi vet inte detaljerna och 85000kr är inget konstigt för 6v jobb.
Citera
2018-02-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Om inte material så kan Akilov ha underhuggare i sin tur att avlöna. Vi vet inte detaljerna och 85000kr är inget konstigt för 6v jobb.

Mycket möjligt, men fortfarande klantigt om man har råd och är advokat resp kändis.
Speciellt om man "predikar" PK men gör så här när ingen ser.
Hoppas inte mitt fackförbund använder sig av honom igen.
Citera
2018-02-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Jag tror inte Özz har ett dugg med detta att göra. Jag har varit ett stort fan av Özz i många år och en mer hederlig människa är svår att hitta. Özz har mitt fulla stöd och jag kommer fortsätta att gå på hans shower. Rasister ser nu sin chans att hoppa på Özz. Detta finner jag ynkligt. Skaffa er ett liv för sjutton gubbar.

Du resonerar som en curlingförälder "Mitt barn har inget gjort. Finaste barnet i världen".

Faktum är att vi just nu inte vet vad Özz visste eller inte visste. Det är det enda vi kan vara säkra på.
Citera
2018-02-01, 17:53
Medlem
Citat:

Jo, vi vet att özz familj har sponsrat IS och Akilov genom svarta betalningar till terroristen som senare mejade folk med lastbil på drottninggatan.

Det borde räcka för att sätta alla inblandade på livstid i gitmo.
Citera
2018-02-01, 17:53
Medlem
Citat:
Men skärp dig. Hur fan ska Özz kunna vara ansvarig/delaktig för något som sker 1,5 år senare. Om inte ens SÄPO lyckades ha honom flaggad hur skall då Özz kunna göra en annan bedömning? Men visst håll alla ansvariga som någonsin betalat ut en krona till mördare. Helt logiskt.... INTE...
Han är naturligtvis inte direkt ansvarig för terrorattacken men han och hans syster har bidragit till att Akilov och några andra Uzbeker har kunnat försörja sig på olagligt sätt i Sverige. Detta har indirekt bidragit till att detta kunde ske. Att vi har lagar som reglerar vilka som får vara i landet är bland annat av säkerhetsskäl. Sätter sig någon över lagen så innebär det att man ökar risken för att sånt här sker.
Senast redigerad av climasol 2018-02-01 kl. 17:57. Anledning: Fel
Citera
2018-02-01, 18:00
Medlem
Citat:

Det kan ha varit så att Akilov var den ende i svartarbetargänget som hade ett bankkonto. De övriga var illegalister som således inte hade några bankkonton utan all betalningen skyfflades in på Akilovs konto.

- Det där får Akilov fixa senare.
Citera
2018-02-01, 18:02
Medlem
Citat:

Jo 85.000 kr är mycket för sex veckor som "målarassistent" svart. Akilov säger ju själv att han mest målat, städat och sånt i fup:en. Låter inte som en person som "fixar material" eller betalar ut lön till "underhuggare", men oavsett bör väl dessa löneutbetalningar/uttag/köp synas på hans konto och vara enkelt att kolla upp? (men kan ju vara stulna vitvaror etc också).

Annat hade det ju varit om Akilov var elektriker eller hade liknande färdigheter. Nu har han i princip varit städare och målat lite väggar så det låter som väldigt mycket pengar för det. Säkert har han haft gratis boende där också.
Senast redigerad av kuxm 2018-02-01 kl. 18:06.
Citera
2018-02-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han är naturligtvis inte direkt ansvarig för terrorattacken men han och hans syster har bidragit till att Akilov och några andra Uzbeker har kunnat försörja sig på olagligt sätt i Sverige. Detta har indirekt bidragit till att detta kunde ske. Att vi har lagar som reglerar vilka som får vara i landet är bland annat av säkerhetsskäl. Sätter sig någon över lagen så innebär det att man ökar risken för att sånt här sker.

Lite har de bidragit ja, håller med.
Tycker dock det är myndigheterna som ska klandras.
Är man olagligt i landet så ska man inte kunna leva här i 2+ år... Om SÄPO avslutat sin utredning så är det bara att hämta denna personen och förvara inför utvisning.
Det hade varit ett billigare alternativ än dådets efterdyningar oavsett.

Slutligen:
Nujen-familjen har betalat svart och bör åtalas för detta! (oavsett VEM som ligger bakom)
Att Özz inte visste om detta är bara skitsnack, iaf om byråkratin funkar som den ska i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in