2018-02-03, 00:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Gör det inte, ett enstaka exempel är fullständigt värdelöst. Faktum är att en trejdar som har gjort miljoner på golvet fortfarande är värdelöst exempel. Varför inte baka ihop alla siffror och därefter göra bedömningen? Hint: Det är vad Fama redan har gjort
Hans slutsats? Den är inte trejdervänlig

Kortfattat: Ni har ingen edge

"okej"
2018-02-03, 00:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Om du är ny trader så håll jävligt hårt i pengarna, trada med typ 1000 kr tills du blir någolunda bra. Om bitcoin spikar ner till typ 6k, köp och håll i även om den går ner mer. ALLA förlorar när dem är nya.

Varit med sen MT Gox blev hackat och skiten dök som en raket ungefär. Tyvärr har man ju köpt och sållt av massor av ggr annars hade man väl varit rik nu, heh.

Citat:
Bara en idiot som har spelmissbrukargener trejdar. Eller om det är en av varje, vet inte riktigt. Vad jag vet är att trejding är detsamma som att gå och spela Roulette. Kolla upp vad vetenskapen säger om du inte tror mig. Nej du har ingen edge!

Det är väl mer så jag ser mig själv en som en äkta trader. Vet inte riktigt vad jag håller på med om jag ska vara ärlig men det har hittills inte gått åt skogen ännu. Bitcoin är ju bra mycket säkrare att vinna på än att spela roulette iaf
2018-02-03, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Varit med sen MT Gox blev hackat och skiten dök som en raket ungefär. Tyvärr har man ju köpt och sållt av massor av ggr annars hade man väl varit rik nu, heh.

Det är väl mer så jag ser mig själv en som en äkta trader. Vet inte riktigt vad jag håller på med om jag ska vara ärlig men det har hittills inte gått åt skogen ännu. Bitcoin är ju bra mycket säkrare att vinna på än att spela roulette iaf

då så, du är ärlig och vet att du spelar. Skulle dock rådit dig att inte göra det. Spelmissbruk kan urarta sanbbt.

Ska man gå in i bitcoin ska man göra det för att man vill ha pengarna där lääänge. Vi snackar år. sedan kan man plocka ut en några bilar och lite till men det är åååår.

bitcoin kan verka säkert men skulle du gått in på 12 skulle du nästan haft hälften nu, det är inte särskilt säkert, variansen är nog oändligt mycket större på bitcoin. skulle jag tro
2018-02-03, 01:53
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är ingendera. Bitcoin fungerar inte som valuta eftersom transaktionskostnaderna är för höga och man har ett alldeles för lågt tak på antal transaktioner per sekund. Inte heller är det aktiesparande eftersom det inte finns något fundamentalt bakom på det sätt som aktier har täckning i ett verkligt företag.

Bitcoin är enbart ett investeringsobjekt som är värt något för att andra tror det är värt något.

Sant. Kanske ska bitcoin mer liknas vid en råvara/handelsvara/commodity som guld eller diamanter som har väldigt få industriella användningsområden men som folk ändå sätter värde vid?

Citat:
8år erfarenhet

vs

en som inte orkar göra den mest fundamentala värdeanalysen

Svårt att göra "fundamental värdeanalys" på något som bitcoin. Jag antar att man får titta på den bakomliggande tekniken och där har bitcoin vissa brister om den är tänkt att användas som valuta, verkar finnas bättre implementering av snarlik teknik i andra kryptovalutor i så fall men alla har sina nackdelar.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-02-03 kl. 01:56.
2018-02-03, 02:25
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Sant. Kanske ska bitcoin mer liknas vid en råvara/handelsvara/commodity som guld eller diamanter som har väldigt få industriella användningsområden men som folk ändå sätter värde vid?

Svårt att göra "fundamental värdeanalys" på något som bitcoin. Jag antar att man får titta på den bakomliggande tekniken och där har bitcoin vissa brister om den är tänkt att användas som valuta, verkar finnas bättre implementering av snarlik teknik i andra kryptovalutor i så fall men alla har sina nackdelar.
Vad är nackdelen med NANO(XRB)?
2018-02-03, 05:24
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Bara en idiot som har spelmissbrukargener trejdar. Eller om det är en av varje, vet inte riktigt. Vad jag vet är att trejding är detsamma som att gå och spela Roulette. Kolla upp vad vetenskapen säger om du inte tror mig. Nej du har ingen edge!

Beror helt på vilken person som tradar. 9 av 10 traders misslyckas, det vet jag själv för jag har gett tips till många som sedan skrivit tillbaka att dem köpte på toppen och skulle lyssnat på mig. Men om du har bollar av stål samt är lagom autistisk så att du kan stirra på en graf hela dagen så är det knappast gambling. (Och som är dum nog att vara uppe till klockan 5 för att hålla koll på BTC -.-)

Senaste gången jag själv hade en röd dag var i december.
Senast redigerad av D4C 2018-02-03 kl. 05:30.
2018-02-03, 08:13
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla

Det går inte att handla för den någonstans.
2018-02-03, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla

Även denna tråd gör att man blir lite osäker på Raiblocks : https://bitcointalk.org/index.php?topic=1219264.0
Flera tunga namn inom blockchain som sågar tekniken bakom
2018-02-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej, det har inget värde som betalmedel. Du har ingen koll alls. Möjligtvis betalmedel för att köpa andra kryptovalutor, men annars inte.
Jo, ett visst värde. Bitcoin är "valutan" som används vid alla skumma affärer över internet där kontanter inte fungerar. Så en viss tillgång och efterfrågan kommer att finnas länge än.
2018-02-03, 10:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jo, ett visst värde. Bitcoin är "valutan" som används vid alla skumma affärer över internet där kontanter inte fungerar. Så en viss tillgång och efterfrågan kommer att finnas länge än.
Du kan köpa massa saker med bitcoin och den utvecklingen lär inte sluta. Kryptokort finns också att skaffa. När ska ni fatta? Puckon är ni
2018-02-03, 11:25
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du kan köpa massa saker med bitcoin och den utvecklingen lär inte sluta. Kryptokort finns också att skaffa. När ska ni fatta? Puckon är ni

Det hävdas att man kan köpa saker med bitcoin. Det handlar då uteslutande om möjligheter att via en mellanhand omvandla bitcoin till fiat och sedan köpa saker med den. I stort sett aldrig används bitcoin direkt. Eller har du något exempel på motsatsen?
Senast redigerad av MosterAugusta 2018-02-03 kl. 11:38.
2018-02-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Det hävdas att man kan köpa saker med bitcoin. Det handlar då uteslutande om möjligheter att via en mellanhand omvandla bitcoin till fiat och sedan köpa saker med den. I stort sett aldrig används bitcoin direkt. Eller har du något exempel på motsatsen?

Finns ju endel ställen, amazon accepterar bitcoin om jag inte minns fel. Webhallen.com accepterar också bitcoin. Men de flesta ställen accepterar det inte. Det krävs nog en stabilare valuta, som inte fluktuerar i pris så mycket och dessutom är bättre anpassat för storskalig användning så att transfers är snabba och billiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in