2018-02-02, 22:35
Medlem
Inanimateds avatar
Tom Lee hos Fundstrat som är en av få wall street analytiker som täcker kryptovalutor på avancerad nivå nämnde till CNBC att köpa Bitcoin kring 9000-strecket är en god investering. Blir spännande att se hur det stämmer framöver, men Fundstrat har åtkomst till verktyg vi vanliga dödliga bara kan drömma om.
2018-02-02, 22:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man tycker lite synd om folk som hade Bitcoin då den låg på nästan 20000 USD och inte sålde, nu är det 8600....

När den hade rasat ner till ca 13000 så sa jag att den skulle rasa vidare ned till 10000. Blev kallad galen för detta, och uppmanades att köpa istället, för den skulle gå upp sååå mycket. Nu är den 8600...

Min nya prognos; kanske finns det någon sorts golv/support runt 4000. Men bara kanske.
2018-02-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det roliga är att du förlorat mer pengar på att regga massa trollkonton än vad många gjort på att trejda med krypto.

Skickar ett PM till dig om två veckor när vi är tillbaka på 14K.

Glad jag inte är denna användaren! Nu 16 dagar senare

Skämt å sido. Det kommer gå uppåt, dock inte så snabbt som Robertosaaaviaano trodde, hans analys var bristfällig!
2018-02-02, 23:08
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate

Skämt å sido. Det kommer gå uppåt, dock inte så snabbt som Robertosaaaviaano trodde, hans analys var bristfällig!

Den gick ju upp runt 13. Kolla andra inlägg jag skrev vid den tiden så ser du att jag skriver att den kan ta en vända till 8500 innan den går upp igen.

Hursomhelst så bryr jag mig inte så mycket. Vet att det alltid går i cykler och det enda som händer i dessa dippar är att jag skjuter in lite extra fiat.
2018-02-02, 23:11
Bannlyst
Citat:
Den gick ju upp runt 13. Kolla andra inlägg jag skrev vid den tiden så ser du att jag skriver att den kan ta en vända till 8500 innan den går upp igen.

Hursomhelst så bryr jag mig inte så mycket. Vet att det alltid går i cykler och det enda som händer i dessa dippar är att jag skjuter in lite extra fiat.

Nu är jag inte den som inte också tror/vet att coinet kommer sluta på skyhöga nivåer men rätt ska vara rätt robertan! Du skrev 14 dagar, inte några dagar efter diskussionens avläggande!
2018-02-02, 23:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Nu är jag inte den som inte också tror/vet att coinet kommer sluta på skyhöga nivåer men rätt ska vara rätt robertan! Du skrev 14 dagar, inte några dagar efter diskussionens avläggande!

Yes, det stämmer. Jag hade fel där. Därför det heter high probability trading. Man trejdar på det man ser som högst sannolikt, dock så är ingen 100% någonsin när det kommer till spekulation och i fall som denna, så hade jag fel.
2018-02-02, 23:16
Medlem
Citat:

I skrivande stund talar ingenting för att den kommer att återhämta sig. Överföringsavgifterna har, den dalande kursen till trots, ökat sedan det senaste raset. Låt gå för att detta ej är någon garanti för ett fortsatt ras, men det visar tydligt på att intresset har, om än för tillfället, stannat av. Huruvida det beror på ett växande intresse för andra kryptovalutor på marknaden eller en fortsatt försiktighet bland redan existerande spekulanter går att diskutera.

Det finns å andra sidan ingenting som omöjliggör ett skjut uppåt.
2018-02-02, 23:16
Bannlyst
Citat:
Yes, det stämmer. Jag hade fel där. Därför det heter high probability trading. Man trejdar på det man ser som högst sannolikt, dock så är ingen 100% någonsin när det kommer till spekulation och i fall som denna, så hade jag fel.

Bra där att du erkänner! Det ursäktar såklart inte din okunskap Som Trump skulle haf sagt YOU ARE FIRED. Sånt där funkar inte på golvet på Wall Streeten

1. Det kommer pendla mellan 8-10000 ett bra tag och sedan fortsätta UPPÅT.

2. Det kommer gå ner mot 8k och sedan redan imorgon skjuta iväg.

Min analys
2018-02-02, 23:17
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
I skrivande stund talar ingenting för att den kommer att återhämta sig. Överföringsavgifterna har, den dalande kursen till trots, ökat sedan det senaste raset. Låt gå för att detta ej är någon garanti för ett fortsatt ras, men det visar tydligt på att intresset har, om än för tillfället, stannat av. Huruvida det beror på ett växande intresse för andra kryptovalutor på marknaden eller en fortsatt försiktighet bland redan existerande spekulanter går att diskutera.

Det finns å andra sidan ingenting som omöjliggör ett skjut uppåt.

Haha, en så kallad "helgardering".
2018-02-02, 23:18
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Bra där att du erkänner! Det ursäktar såklart inte din okunskap Som Trump skulle haf sagt YOU ARE FIRED. Sånt där funkar inte på golvet på Wall Streeten

1. Det kommer pendla mellan 8-10000 ett bra tag och sedan fortsätta UPPÅT.

2. Det kommer gå ner mot 8k och sedan redan imorgon skjuta iväg.

Min analys

Nice, berätta gärna om motiveringen bakom den?
2018-02-02, 23:30
Bannlyst
Citat:
Nice, berätta gärna om motiveringen bakom den?

AV samma anledning som författaren inte delar med av sin hjärna delar jag inte med mig av mina analysverktyg, jag ger dock analysresultaten, vilket får ses som ren gåva! För analysen är stabil och gedigen! Följer den själv
2018-02-02, 23:30
Medlem
Ni har inte en jävla aning, hela förra årets uppgång kan lika gärna gå upp i rök snart. Bitcoin har ett värde som betalmedel, folk vill kunna göra affärer. Skulle inte förvåna mig om värdet går ner till ungefär 1000 dollar innan snön smälter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in