Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Positivt med en stor artikel i en stor tidning, dock lite klent med följdfrågor och Özz säger i princip ingenting nytt.
Har hävdar dock att varken polis eller andra myndigheter varit i kontakt med familjen. Kan det verkligen stämma? Det är ju fan otroligt.
Fast i detta fallet är det faktiskt Aftonbladet som ska ha cred för att ha lagt ut det. DN publicerar ju en artikel som Özz valt att lufta sina tankar i; Garanterat med förbehåll att endast vissa frågor får ställas.
Ja, detta är en jäkligt märklig historia, och jag tillhör väl iofs dom som
inte tror att Özz medvetet skulle sponsra terror (i Sverige), om inte annat för att det skulle motverka hans egna syften, men det ska bli kul att se vad som grävs fram. Att Akilov utfört arbete värt 85k i 5-6 veckor ser jag som helt uteslutet.
Jag uppskattar också att lite fokus nu läggs på flyktingindustrin som gör våra advokater fetare än någonsin, och hur denna cyniska hantering bildar ett smutsigt grått lager mellan statliga och privata aktörer utan moral, medans vanliga människor betalar priset i form av uteblivna pensioner, obefintlig välfärd och våldtagna flickor.
Hyckleri är nog årets ord, och gänget som nomineras har precis växt med ett antal personer.