Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
özz har fan en enastående förmåga att umgås med precis fel sorts människor. Allt från tjuvar o mördare, pedofiler, och nu terrorister.

Han har inte umgåtts med RA vad jag förstått... Han äger dock bolaget som anlitat honom och familjemedlemmar har i sin tur fört över pengar till RA's konto.
Özz själv säger att han inte varit på Gotland under tiden.
Citera
2018-02-02, 22:11
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om direkta kopplingar funnits så hade vi vetat det. Nujen-familjen misstänks inte för några terror-brott alls, så tråden är helt banal. Som sagt, de bör utredas och straffas för skattebrott, men längre än så sträcker sig inte misstankarna.

Indirekt har Nujens familjens agerande gjort att terroristen har haft pengar att röra sig med i landet och han har alltså kunnat stanna kvar enklare än om han inte haft jobb hos Nujen familjen. Utan nujens pengar hade han kanske inte fått något annat jobb och tvingats åka hem eftersom avslaget var gammalt.
Citera
2018-02-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
85 000 loppor rakt ner i fickan för att "städa rent" efter någon/några målarna??? Då måste han städat jävligt bra och jävligt länge.
Som tidigare skrivits i denna tråd har förmodligen Akilov fixat lite passande papper till papperslösa, beställare Debbie Nujens. Enligt mig är detta en mer troligt förklaringen till detta orimligt stora belopp. Lägg till detta att Debbies Nujens och Rickard Damms nu av någon skum anledning gjorts sig oanträffbara. Om vi snackat enbart svarta pengar är deras/Özz agerande orimligt dramatiskt.

Japp, känns som en vettig förklaring till de stora pengarna.
En överföring verkar ha varit på 29k så han har inte fått alla pengar på ett bräde.

Tycker inte det är så konstigt att Debbie och Rickard gjort sin oanträffbara, media ger inte upp trots att de fått höra "inga kommentarer". Att de stänger ner allt är därför inget märkvärdigt.
Citera
2018-02-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Indirekt har Nujens familjens agerande gjort att terroristen har haft pengar att röra sig med i landet och han har alltså kunnat stanna kvar enklare än om han inte haft jobb hos Nujen familjen. Utan nujens pengar hade han kanske inte fått något annat jobb och tvingats åka hem eftersom avslaget var gammalt.

Självklart är det så, det förnekar jag inte... Men RA ska tydligen ha fått pengar från staten också, så då är det ju ditt och mitt fel också. Indirekt.
Man kan inte klandra folk för något någon i deras närhet gör 2 år senare, det funkar inte.
Hade det funkat så, så hade 90% av befolkningen varit inspärrad.
Citera
2018-02-02, 22:19
Medlem
Citat:
özz har fan en enastående förmåga att umgås med precis fel sorts människor. Allt från tjuvar o mördare, pedofiler, och nu terrorister.

Glöm inte bort hans "enastående" performance som "KUNG" ...där han visade tydligt hur mycket han älskade oss Svenskar och vårt Land.
Citera
2018-02-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man får hoppas att skattmasen kollar om Özz gjort motsvarande överföringar till syrrans konto med halva beloppen.
Ja det får vi hoppas eller snarare kräva. Jag skulle bli förvånad om de inte gör en revision.
Citera
2018-02-02, 22:25
Medlem
Citat:
Normalt umgänge för vänsterfeminist islamister.

Fan vad jag hatar såna. Och dom är många.
Citera
2018-02-02, 22:27
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Dom grävande rasisterna på Flashback tror Özz Jujen har något med terroristattacken att göra. Özz skrattar nog högt nu.

Bästa Swimmingpool

Det kanske är så att de som ägnar en del av sin vakna tid åt att nätverka - och gräva - med Flashbackvänner - de kanske är något på spåren? Denna Özz är kanske inte riktigt så oskyldig som många oskuldfulla naiva Svenskar vill tro?
Citera
2018-02-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Varför ska topic ändras till något så litet när de har stöttat en terrorist?? Jag tycker det är anmärkningsvärt och det här är varför den nya lagen mot penningtvätt i syfte för terrorism kom 2009 och varför vi alla är terrormisstänkta (allt annat är ju rasism) och är skyldiga att svara på frågor hos banken; För det är så många terrorister och terroristsympatisörer i Sverige!
Fatta att det är allvarligt.

Snälla Ni....jag småler...det här bara en topp på en glaciär! Är Du förvånad ? Se alla nya företagare i Skärholmens Centrum...med deras lokal hyror....Var kommer pengarna ifrån nr du ser vilka som är ägarna....? Är det inte pengatätt tillsammans med att man medvetet vet att man ska konkursa för att få att få ut maximal vinst. Så vad har Özz med familj gjort som sämre ån många andra ....? Dom är väl inte sämre än dom i Södertälje och i Skärholmen.
Citera
2018-02-02, 22:37
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Självklart är det så, det förnekar jag inte... Men RA ska tydligen ha fått pengar från staten också, så då är det ju ditt och mitt fel också. Indirekt.
Man kan inte klandra folk för något någon i deras närhet gör 2 år senare, det funkar inte.
Hade det funkat så, så hade 90% av befolkningen varit inspärrad.

Det handlar inte om pengar från staten, det handlar om en stor summa pengar till en person som var inne i en radikaliseringsprocess vid tiden för överföringen (enl.FUP). Det handlar om oklarheter varför dessa pengar har betalats direkt in på terroristens konto. Denna person begår sedan ett terrordåd i Stockholm och mosar människor med en lastbil.

Det handlar också om Nujens som försörjer sig på asylindustrin, både kulturellt, juridiskt och med markservice. Hur hänger detta ihop? Det är frågan.
Citera
2018-02-02, 22:40
Medlem
Citat:
Japp, känns som en vettig förklaring till de stora pengarna.
En överföring verkar ha varit på 29k så han har inte fått alla pengar på ett bräde.

Tycker inte det är så konstigt att Debbie och Rickard gjort sin oanträffbara, media ger inte upp trots att de fått höra "inga kommentarer". Att de stänger ner allt är därför inget märkvärdigt.
Alla i ett bolag är ansvariga oavsett om någon inte ”visste” eller befann sig på plats.
Överföringarnas namn blir kortare och kortare för de kommer på sig själva att det inte är smart att skriva Gotland jobb.

”Överföring”, ”Jobb Gotla”, ”Gotland”, ”Betalning” samt en sifferkombination”
Undras vad den sifferkombinationen var.
Även om de inte svarar i telefon kommer det snart ett brev från skatteverket. Jag längtar tills den dagen kommer. En fullständig revision av allt och alla är de skyldiga att göra. Det är säkert många som gjort anmälningar både till verket och polis och det är toppen 👍🏻
Citera
2018-02-02, 22:51
Medlem
Proras avatar
Mycket jävla spekulativt skvallertjafs i denna tråd.

Vi få helt enkelt avvakta uttalanden från Özz syster Debbie och hans svåger Rickard. Innan dess går det inte att säga något. Dessa tu ligger för tillfället under en sten och hoppas att allt ska blåsa över.

Medieorkanen är tyvärr bara en bris, eftersom delinkventerna hör till "den goda" sidan.

Den "goda" asyladvokaten kan man tydligen se genom fingrarna emellan när hon (kvinna, kurd : två bonuspoäng) utnyttjar illegala invandrare.

Det blir ett chickenrace: orkar vi alla hålla denna skandal uppe i ett allmänt medvetande, eller kommer Debbie Nujen att borsta av sig skammen och ta sig an ett nytt lukrativt asylärende redan på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in