2018-02-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och med det tycker jag att topic ska ändras till t.ex "Özz Nujens familj betalar svarta löner".
Kopplingen till dådet finns självklart men pengarna kan omöjligt varit en betydande del i RA's planering.
Vem vet hur många som fått svarta pengar från Nujen-familjen? Kan vara hur många som helst egentligen. Att en av dessa bestämmer sig för att utföra ett terrordåd anser jag vara en slump.
Nujen-familjen SKA straffas för att ha betalat ut svarta löner. De ska dock INTE klandras för vad RA gjorde 2 år senare! Hur jävla olagligt det än är att stötta illegala invandrare.

Jag kan tänka mig att allt det här lägger sig om utredningen kommit fram till att kopplingar inte finns.

Men jag tycker du har rätt i det du skriver.
Citera
2018-02-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag kan tänka mig att allt det här lägger sig om utredningen kommit fram till att kopplingar inte finns.

Men jag tycker du har rätt i det du skriver.

Om direkta kopplingar funnits så hade vi vetat det. Nujen-familjen misstänks inte för några terror-brott alls, så tråden är helt banal. Som sagt, de bör utredas och straffas för skattebrott, men längre än så sträcker sig inte misstankarna.
Citera
2018-02-02, 21:52
Medlem
Citat:
Om direkta kopplingar funnits så hade vi vetat det. Nujen-familjen misstänks inte för några terror-brott alls, så tråden är helt banal. Som sagt, de bör utredas och straffas för skattebrott, men längre än så sträcker sig inte misstankarna.

I och med att dådet inte krävde några ekonomiska resurser i sig så håller jag fortfarande med.

Det blir intressant om familjen kommer undan brottet.. Jag skulle vilja att vi fokuserade mer på bolagen och adressen, jag är helt säker på att några FB-detektiver hittar mycket smaskigt.
Citera
2018-02-02, 21:55
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Och med det tycker jag att topic ska ändras till t.ex "Özz Nujens familj betalar svarta löner".
Kopplingen till dådet finns självklart men pengarna kan omöjligt varit en betydande del i RA's planering.
Vem vet hur många som fått svarta pengar från Nujen-familjen? Kan vara hur många som helst egentligen. Att en av dessa bestämmer sig för att utföra ett terrordåd anser jag vara en slump.
Nujen-familjen SKA straffas för att ha betalat ut svarta löner. De ska dock INTE klandras för vad RA gjorde 2 år senare! Hur jävla olagligt det än är att stötta illegala invandrare.
Varför ska topic ändras till något så litet när de har stöttat en terrorist?? Jag tycker det är anmärkningsvärt och det här är varför den nya lagen mot penningtvätt i syfte för terrorism kom 2009 och varför vi alla är terrormisstänkta (allt annat är ju rasism) och är skyldiga att svara på frågor hos banken; För det är så många terrorister och terroristsympatisörer i Sverige!
Fatta att det är allvarligt.
Citera
2018-02-02, 21:55
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

85 000 loppor rakt ner i fickan för att "städa rent" efter någon/några målarna??? Då måste han städat jävligt bra och jävligt länge.
Som tidigare skrivits i denna tråd har förmodligen Akilov fixat lite passande papper till papperslösa, beställare Debbie Nujens. Enligt mig är detta en mer troligt förklaringen till detta orimligt stora belopp. Lägg till detta att Debbies Nujens och Rickard Damms nu av någon skum anledning gjorts sig oanträffbara. Om vi snackat enbart svarta pengar är deras/Özz agerande orimligt dramatiskt.
Citera
2018-02-02, 21:56
Medlem
Citat:

Ur terrorsynvinkel är den delvis banal, men det faktum att svarta pengar möjliggör för en terrorist att uppehålla sig i landet för att tillslut begå sitt dåd är inte banalt ur moralisk synvinkel.

Att en asyladvokat troligen medverkar till svartarbete, kanske till och med förmedlar det och att hennes man driver asylboende är inte trivialt. Det tyder på korruption, dåliga moral och bristande kontroll.

Att en extremt upphöjd komiker som har som signum att driva med Sverige, svensk dubbelmoral och via sitt vänsterengagemang dessutom moralisera om skattesmitande och utnyttjande av de svaga i samhället (läs invandrare) och sedan gör detta är inte banalt.

Det finns mycket att diskutera här som är relevant.
Citera
2018-02-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
I och med att dådet inte krävde några ekonomiska resurser i sig så håller jag fortfarande med.

Det blir intressant om familjen kommer undan brottet.. Jag skulle vilja att vi fokuserade mer på bolagen och adressen, jag är helt säker på att några FB-detektiver hittar mycket smaskigt.

Saker likt det vill jag verkligen också få reda på.
Verkar vara Nujen Media AB som anlitat en annan firma där RA var "anställd".

http://www.helagotland.se/kulturnoje/kand-komiker-bygger-teaterscen-i-tingstade-13946120.aspx
Citera
2018-02-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
85 000 loppor rakt ner i fickan för att "städa rent" efter någon/några målarna??? Då måste han städat jävligt bra och jävligt länge.
Som tidigare skrivits i denna tråd har förmodligen Akilov fixat lite passande papper till papperslösa, beställare Debbie Nujens. Enligt mig är detta en mer troligt förklaringen till detta orimligt stora belopp. Lägg till detta att Debbies Nujens och Rickard Damms nu av någon skum anledning gjorts sig oanträffbara. Om vi snackat enbart svarta pengar är deras/Özz agerande orimligt dramatiskt.

Intressant teori. Det bästa för Özz kanske är om systern och hennes man går under jorden som skyldiga brottslingar så kan han peka finger, spela ledsen och sviken och säga: "det hade jag ingen aaaaning om". Om systern/mannnen lägger korten på bordet är ju frågan hur de skall kunna rädda Özz från att dras in då han är delägare.
Citera
2018-02-02, 21:59
Medlem
Citat:
Akilov bodde i tält natten INNAN dådet... Dessförinnan har jag inte en susning om.
Han bodde inte i tält i 2 år om du tror det.
Hur förklarar du isf att han bodde ca 30m från lastbilschauffören?

Efter dådet bodde han i Kronobergshäktet, det är vi överrens om eller? I övrigt förefaller du ha en påtagligt klar bild av denne mans göranden och låtanden under tiden han befunnit sig på fri fot i Sverige.
Om du nu sitter inne med info om denne man, vilket du påskiner, för elvaåriga Ebbas skull, som fick plikta med livet, ut med språket då för faan!
Citera
2018-02-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ur terrorsynvinkel är den delvis banal, men det faktum att svarta pengar möjliggör för en terrorist att uppehålla sig i landet för att tillslut begå sitt dåd är inte banalt ur moralisk synvinkel.

Att en asyladvokat troligen medverkar till svartarbete, kanske till och med förmedlar det och att hennes man driver asylboende är inte trivialt. Det tyder på korruption, dåliga moral och bristande kontroll.

Att en extremt upphöjd komiker som har som signum att driva med Sverige, svensk dubbelmoral och via sitt vänsterengagemang dessutom moralisera om skattesmitande och utnyttjande av de svaga i samhället (läs invandrare) och sedan gör detta är inte banalt.

Det finns mycket att diskutera här som är relevant.

Absolut är det så, men det är så det ser ut i Sverige, Nujen-familjen är inte ensamma om detta. Det hade kunnat vara vem som helst egentligen. Vi vet inte var RA jobbade efter Gotland, antagligen inte för Nujen Media iaf.
Svartjobb har alltid förekommit och asylsökande har alltid utnyttjats pga billig arbetskraft utan regler. Det är så det funkar.
Trots det så ser jag inte att Nujen finansierat ett terrorbrott. Det är en stor slump att RA faktiskt anlitats av Nujen och senare begick ett vidrigt brott.
Tycker vi ska lägga krafterna på att verkligen hitta resten av idioterna som gör det möjligt för illegala invandrare att leva i landet! Özz med familj kommer dömas för skattebrott, det är jag säker på. Men var finns de andra? Den stora massan?!
Så många nekade asylanter som försvinner dagligen, visst i helvete måste det finnas dårar som anlitar dessa?! Lägg energin där!
Citera
2018-02-02, 22:05
Medlem
Erikons avatar
özz har fan en enastående förmåga att umgås med precis fel sorts människor. Allt från tjuvar o mördare, pedofiler, och nu terrorister.
Citera
2018-02-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Efter dådet bodde han i Kronobergshäktet, det är vi överrens om eller? I övrigt förefaller du ha en påtagligt klar bild av denne mans göranden och låtanden under tiden han befunnit sig på fri fot i Sverige.
Om du nu sitter inne med info om denne man, vilket du påskiner, för elvaåriga Ebbas skull, som fick plikta med livet, ut med språket då för faan!

Jo... (kronoberg)
Jag har inga som helst uppgifter om mannens förfarande innan eller efter, jag bor ca 40 mil från Märsta. Men jag har något som heter förstånd och kan tänka realistiskt.
Jag har aldrig menat att jag har någon som helst information om RA, men jag fattar att Nujen-familjen inte direkt har medverkat i dådet han utförde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in