Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Och erkänner på punkt fem (sista sidan) följande:
https://www.axios.com/attorneys-for-rick-gates-1517536874-7c905be3-8fa1-4a15-afd9-ab4c667cc70b.html
Så det vi vet är att dossiern inte var det som startade utredningen utan Papadopoulos och det han berättade under 2016, så jag vete tusan om memot är värt något
Fel fel feeeel!!
Låt mig förklara de mesta.
Demokraterna med Hillary i spetsen betalar Steel 160 000$ för att han ska hitta något om Trump. De gör detta genom en advokatfirma samt Fusion Gps.
Steel har varit FBI källa(source) under lång tid.
När detta dossier lämnas in till FISA står det ingenstans att DNC(Denokrater) eller Fusion gps är inblandat! Dvs man tacklar sina politiska konkurrenter genom FISA utan att nämna att man ligger bakom detta.
DETTA VISSTE BÅDE FBI OCH DOJ om men ändå lät man använda detta dossier för att kunna spionera på Trumps team. Detta är direkt
olagligt,
olämpligt och gynnar en annan politiker.
Man spionerade på Carter Page för att kunna spionera på hela Trump teamet.
DOJ använde Yahoo News artikel - producerad av Steel till Yahoo för att som bevis få FISA garanti . DOJ hänvisar till Yahoo som en källa för att ha något att bli mer trovärdigt men samtidigt det är Steel läckta saker som har lett till att artiklen ens skrivits. Detta artikeln handlar om Carter Pages resa till Ryssland. Steel har erkänt i Brittisk domstol att han har träffat Yahoo news på uppdrag av FUSION GPS! .. SKANDAL!
Där efter blir Steel suspenderad av FBI som deras källa och de beskriver hans handlande som "the most serious of violations". Han dossier skulle blivit suspenderade med detta LÅNGT innan de lämnades in till FISC. Steels kontakter med media skulle har lett till att FBI inte ska ha någon trovärdighet för honom som deras källa.
Både Före och efter Steel blev suspenderad som källan håll han kontakter med DOJ - Bruce Ohr , Yates och senare Rosenstein. Kort efter valet intervjuade man Bruce Ohr och han Steel ska ha sagt "Jag är desperat att säga till att Trump inte blir vald till President och jag är passionerad för att säg till att de inte händer. Detta är även beviset att DOJ (Bruce Ohr) och även FBI visste om Steels partiskhet men man rapporterade inte något i applikationen till FISA.
Under denna tiden anställdes Bruce Ohr FRU av FUSION GPS att bidra med "research" om Trump.
Så mina damer och herrar; DOJ och FBI var partiska för att med alla medel hitta på något för att kunna spionera på Trump och ljuga för att han inte ska kunna bli vald/ avsätta honom om han blir vald...Är detta inget??
Tänk er själva om man som anställd inom SÄPO accepterar några falska dokumet av någon otillförlitligt för att spionera ett parti, när man vet att dessa dokument är falska, när man vet att dessa kommer från ett annat parti.
Detta är fram till Punkt 4. Någon för gärna ta över och försätta och även fixa till om jag har missat något.
Både punkt 4 och 5 säger jävligt mycket om hur FBI och DOJ var partiska.