Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-02, 19:16
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Handlar det om svarta pengar? Jag inte sett något bevis på det.

Då ska du ta och läsa Katerinas magasin där det klart och tydligt framgår i FUP att pengarna kommer från familjen Nujen men att ingen skatt betalats in. Vad tror du det betyder?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det har inte att göra med att Özz skulle stödja en dåre som kör ned för Drottninggatan...
Det är befängt... Det som finns är att Özz ena bolag har anlitat en firma som RA var en del av. Denna firma har jobbat på Gotland och på en fastighet som Özz äger.
Detta är kopplingen... Hösten 2015 jobbade RA svart på Gotland > I april 2017 kör RA en lastbil nedför Drottninggatan och dödar 5 personer, samt skadar ett hundratal.
HUR ser du en direkt koppling mellan Özz renoveringsprojekt (teater) 2015 och dådet 2017?
Snälla förklara...
Fan nu kan man ju lika gärna anklaga Mig-verkets handläggare för direkt samröre pga att de nekat RA uppehållstillstånd. De om någon har varit närmre RA än Özz verkar ha varit iaf.
Även om det inte är en direkt koppling så är det garanterat en indirekt koppling och Nujenklanen har varit med och finansierat terroristen med svartjobb. Vilken är firman som RA är en del av och varför betalar Nujenklanen pengar direkt till RAs konto?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerdick
Tror inte heller att Özz medvetet sponsrat terrorism. Men faktum kvarstår ju att de pengar som betalats svart har möjliggjort resor och utrustning som i sin tur förenklat terrorism. Skulle vara intressant att veta vad som skett i USA. Hade Özz då kunnat komma undan med att dra rasistkortet?

Fast 85000~ 2015
Han hade haft en fungerande bomb om han haft tillgång till stora pengar tänker jag.
Han har nog fått svarta pengar från andra ställen som hjälpt honom att köpa sprayflaskor med gasol.
Hans plan verkar inte ha kostat så mycket rent praktiskt. Sen har han såklart behövt pengar för att leva, 85000 i Sverige räcker inte i 2+ år inkl nikotinberoende (snus).
Citera
2018-02-02, 19:18
Medlem
Citat:
Är ett rätt så konkret inlägg som frågar vad denna tråden ger i debatten.
OnT enligt mig.
Känns mest som att tråden är till för att sabba Özz rykte pga att han är invandrare. (Hans rykte var väl redan rätt så sargat innan detta iofs)
Jag vet inte hur många arbetsgivare vi skulle kunna starta trådar om pga att de anställt framtida mördare. Det hade blivit massor.
Özz släkting har anlitat en firma som haft RA i sin ensemble och där RA fått svart lön á 85000.
Det finns massor av utlänningar som får svart lön inom byggbranschen, inte direkt något nytt.
Att RA skulle visa sig vara en terrorist som dödade 5 personer och skadade ett 100-tal är en ren slump. Fast i denna tråden verkar folk tro att Nujen-familjen direkt stöttade dådet med den svarta lönen.

Den som betalat ut svarta pengar ska självklart prövas rättsligt, vilket utan tvekan lär hända.. Och där stannar det. Nujen-familjen är INTE terrormisstänkta, varken av SÄPO eller mig.

Vem tror på slumpen?? Inte så många gissar jag tror på det. Sorry Özz! RIP
Citera
2018-02-02, 19:18
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Bög-kurden ska spela Hemsöborna på Göteborgs Stadsteater i mars.

http://www.stadsteatern.goteborg.se/pa-scen/2017-2018/hemsoborna/

Han ska helt ogenerat fortsätta pissa på Sverige och svensk kultur med andra ord...
Citera
2018-02-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Även om det inte är en direkt koppling så är det garanterat en indirekt koppling och Nujenklanen har varit med och finansierat terroristen med svartjobb. Vilken är firman som RA är en del av och varför betalar Nujenklanen pengar direkt till RAs konto?

Det undrar jag också.
Men samma sak igen, de har inte finansierat terror. De har gjort olagliga transaktioner, helt olika saker.
Citera
2018-02-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Vem tror på slumpen?? Inte så många gissar jag tror på det. Sorry Özz! RIP

Så då menar du att Özz och hans släkt varit i maskopi och planerat dådet? Eller?
Citera
2018-02-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Özz har genom att betala svarta löner finansierat terrorism, han behöver inte vara medveten om problemet för att det inte ska anses vara allvarligt. Du rycker i praktiken på axlarna inför det som hände på Drottninggatan. ”Äsch liksom, alla svennar försöker tjäna svarta pengar” räcker inte som undanflykt när de svarta stålarna färgade gatan röd.

Det var nog det mest idiotiska svaret jag läst på länge... Jag rycker inte på några axlar.
Det sjuka i din förklaring är att RA fått statligt bidrag... Så egentligen finansierade du och jag dådet i Stockholm genom skatten... Tänk efter lite nu...
Citera
2018-02-02, 19:26
Medlem
Undrar om policyn hos Göteborgs Stadsteater innefattar avståndstagande mot svartlöner?
Vad säger ledningen?
Är nog dags att ställa frågan om Nujen är lämplig!
Citera
2018-02-02, 19:27
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och hans enda svar var.

"Det är tydligt i förundersökningen att anhöriga till dig har överfört pengar till Rakhmat Akilov. Varför har det gjorts?
– Jag har ärligt talat ingen som helst aning."

Otroligt, han är rökt som inte på de här dagarna kunnat ringa sina anhöriga och ställa en enkel fråga.

Om inte ens Özz nu flera dagar efter att detta blivit känt samt med stor sannolikhet i ett par månader dessförinnan vetat att merparten av hans närmsta familjemedlemmar har haft ekonomiska transaktioner med Akilov bör detta utredas av SÄPO. Det är fullständigt omöjligt att ingen i Nujens familj idag inte kan uttala sig mer detaljerat kring det som hänt. Än mer förvånande är att SÄPO inte förhört familjen.

Som jag tolkar Akilovs ekonomi och det runt omkring är dessa inkomster av stor betydelse för hans rörelseförmåga och möjligheten han haft att planera. Attentatet sker 1,5-år senare senare, men vägen dit startas någon gång efter renoveringen på Gotland tycker denna tidslinje hänger ihop mycket mer än vad man försöker göra gällande i media. Vi vet nu att Akilov planerat dådet på plats flera månader innan, radikalisering och förberedelser innan han börjar reka torde vara väsentligt längre än själva aktiviteten kring city kärnan.

Några frågor man skulle ha till Akilov och Nujens:

Nujens:
1.) Har Akilov fått mer pengar denna väg dvs "i handen" och därigenom möjliggjort en buffert ?

Akilov:
2.) Vad händer efter att han skapat denna buffert, har han då råd att köpa resan till Turkiet ?
3.) Vad tar Akilov med sig tillbaka från Turkiet, vilka har han träffat, det är ju känt att han efter att kommit tillbaka från Turkiet resan radikaliserats, gjort slut med frugan osv.

Frågeställning:
4.) Om han inte fått ekonomiskt understöd av Nujens via detta svartjobb, hade Akilov haft resurser att stanna i Sverige och hade han haft ekonomiska medel att planera attentatet ?

Den som viftar bort dessa frågor och sammanhanget mellan de ekonomiska strömmar Nujens tillfört Akilov är knasig. Det är givtevis av yttersta vikt att vi lär oss vad som kan hända och hur detta kan hänt för att avvärja liknande scenarios framåt. Tror exempelvis många företagare som skulle kunna tänka sig att nyttja svart arbetskraft utan arbetstillstånd och därigenom sänka timpenning etc kommer tänka sig för mycket noggrant om man fick detaljer kring det som nu skett Nujens presenterade. Här har Skattemyndigheten och SÄPO mfl en viktig roll.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-02-02 kl. 19:30.
Citera
Medlem
Kemiske Alis avatar
Hade Akilov arbetstillstånd under den period han arbetade för familjen Nujjen? Om inte är det ett solklart brott mot utlänningslagen. Är det någon som har koll?
Citera
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Så då menar du att Özz och hans släkt varit i maskopi och planerat dådet? Eller?
Men visst är det märkligt att en nolla får så stora belopp svart, samtidigt så går väl de mesta pengarna till saker som kan mörda kristna och andra de ogillar.

Så det är väl mer troligt att de supporta nån terrorist som stöttar kurdernas sak i handling, och då behöver pengar. kKurder är mordiska till sinnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in