2018-02-02, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!

Ett scenario mycket nära det jag tänker mig om vad som hänt i det här tragiska fallet.

Motgångarna och de negativa beskeden angående döttrarnas hälsa plus att kvinnan troligen fått ett negativt besked angående hennes cancer skickade de vuxna över kanten.

Oerhört tragiskt och man undrar om de verkligen har fått all den hjälp som samhället kan ge, jag hoppas ju att så är fallet.
Citera
2018-02-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellen71
Det som Avd.9 skriver här stämmer överens med den informationen som många av oss boende på orten har fått.

Båda flickorna skulle haft en ärftlig sjukdom som sakta men säkert bröt ner och försämrade dem. Jag liksom många andra vet inte vad för sjukdom det rör sig om. Men medellivslängden är tydligen inte så hög vid denna sjukdomen. Och flickornas lidande skulle bara bli värre och värre.
Det pratas mycket om ME och det kan det säkert oxå vara. Men vad jag vet så dör man inte en förtidig död pga ME. Däremot så finns det många sjukdomar som ger kronisk trötthet.

Det jag oxå vet är att ungefär samtidigt som polisen kom till plats till villan så hade information om att man sett blod inne i Oskars och Hannas kök hunnit cirkulera och sprida sig. Strax därefter kom polisens första uppgifter om att det skulle det röra sig om ett våldsbrott med personskador.
"En större polisstyrka sattes vid 17-tiden in på en adress i Bjärred. Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
Polisen lade locket på under kvällen men strax efter klockan 22 gick de ut med uppgiften att fyra personer har hittats döda."
"Man spärrar av och hanterar detta som ett grovt våldsbrott. Det handlar om att göra en utredning som är så professionell som möjligt. Just nu är detta chockartat för anhöriga, men så småningom kommer de att behöva kloka och bra svar kring vad som har hänt, säger Ewa-Gun Westford."

Sen la man locket på för att senare under kvällen ändra det till att istället kalla det för en familjetragedi.

Häromdagen kom ytterligare lite ny information fram. Jag kommer inte skriva vilket förhållande min källa har till familjen, då jag inte vill röja källan. Men enligt källan så ska någon/några ha blivit skjutna inne i huset.

När jag tänker på hur det spekuleras runt att flickorna var skulle vara isolerade utav "psykopatiska" föräldrarna så blir jag lite skrämd, över hur människor som inte har någon som helst koppling till familjen kan göra sådana bedömningar.
Det finns många barn/ungdomar som av olika själ (det kan bland annat bero på ångest och oro, sjukdom, social fobi, brist på vänner eller att man helt enkelt inte har så stort behov av att vara social) gör att de gärna håller sig hemma där de trivs och känner sig trygga. Det behöver inte alls bero på att någon förälder håller sitt barn isolerat från omvärlden.

Med tanke på havet av blommor, ljus, nallar, hjärtan med texten "saknar dig" och framförallt alla personliga hälsningar från vänner och bekanta utanför familjens villa, så är där inte mycket som tyder på att flickorna skulle varit "instängda och isolerade" från omvärlden av föräldrarna.

Helt ny information. Har de blivit skjutna? Då pratar vi aggression och avrättning och svåra mentala problem hos den som höll i vapnet.

Att barnen mått dåligt i sin hemmiljö tycker jag snarast är självklart med tanke på vad som skett...
Citera
2018-02-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Helt ny information. Har de blivit skjutna? Då pratar vi aggression och avrättning och svåra mentala problem hos den som höll i vapnet.

Att barnen mått dåligt i sin hemmiljö tycker jag snarast är självklart med tanke på vad som skett...
Ok. Läs. MISSTÄNKT. De var jävligt snabba där journalisterna. Det var inte vad som hände. Det har kommit ut en hel del sen dess. Som motsäger de första uttalandena. Dra inte så snabba slutsatser. Säger bara det.
Citera
2018-02-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Läs. MISSTÄNKT. De var jävligt snabba där journalisterna. Det var inte vad som hände. Det har kommit ut en hel del sen dess. Som motsäger de första uttalandena. Dra inte så snabba slutsatser. Säger bara det.

Nu har vi information som motsäger vad som hänt:
A. Medveten förgiftning, mord, självmord och hängning
B. Dödsskott

Absolut en helt vanlig familj, vem som helst kan drabbas. Inte. Majoriteten söker vårdstöd om de klappar ihop och förstår att de själva eller andra är i fara. En mindre andel begriper inte bättre än att de skadar sig själva eller andra. En ytterligare mindre andel skadar medvetet andra. Den allra minsta andelen skadar medvetet andra och sig själv och här i denna box hittar vi denna familj som duperat alla till att tro att ja, det är en helt vanlig familj med två hemmasittare, där flickorna dessutom inte har några sociala problem eller problem med interaktion med andra barn!

När studiemotiverade, socialt kapabla barn stannar hemma och dessutom två barn/alla barn i en familj, då ska man slå en pling till socialen! Lärdom för skolan!
Senast redigerad av rappytt 2018-02-02 kl. 17:34.
Citera
2018-02-02, 17:31
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
En familjehemlighet är vad det är. En hemlighet. Klart det inte kommit fram. Om det finns en sådan. Varför går du på det där om sviktande hälsar, egenvård, egenbedömning, utanför den riktiga vården? Det är trams! Och det slutade med ett allvarligt brott.

De har förmodligen inte fått den vård de sökte efter här i Sverige, så de sökte sig utomlands. Antagligen kände sig föräldrarna maktlösa, det är förståeligt. Att mörda är dock inte det.
Citera
2018-02-02, 17:33
Medlem
Citat:
Nu har vi information som motsäger vad som hänt:
A. Medveten förgiftning, mord, självmord och hängning
B. Dödsskott

Absolut en helt vanlig familj, vem som helst kan drabbas. Inte. Majoriteten söker vårdstöd om de klappar ihop och förstår att de själva eller andra är i fara. En mindre andel begriper inte bättre än att de skadar sig själva eller andra. En ytterligare mindre andel skadar medvetet andra. Den allra minsta andelen skadar medvetet andra och sig själv.
Gud vad jag önskar jag kunde gå ut med det jag vet. Men har gett ett löfte. Så småningom kanske. Men det är inte Oskar som varit drivande i det här.
Citera
2018-02-02, 17:35
Medlem
Citat:
Gud vad jag önskar jag kunde gå ut med det jag vet. Men har gett ett löfte. Så småningom kanske. Men det är inte Oskar som varit drivande i det här.

Ok. Modern var helt tokig alltså, är det vad du säger?
Citera
2018-02-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men snälla du....vad är det du sitter och insinuerar???!!! Man kan kan tro att vissa av er sitter i en ring och kör på viskningsleken !
Tjejerna var inte dödsdömda och fortfarande odiagnostiserade så det finns ingen som har någon kristallkula här och kan sia om deras framtid.

De kanske nyligen fått sina diagnoser, med framtidsutsikter så dystra att det knäckte O och H?
Citera
2018-02-02, 17:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Spelar ingen roll vad som skrivs, är det inte tillräckligt smaskigt så lyssnar ingen. Men här snappade man snabbt upp ordet skjuten, ja då tror vi på det äntligen lite blod aggressioner avrättning. Oj oj så här kan det vara en blodig avrättning......
Citera
2018-02-02, 17:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Säker info har inkommit från flera håll, men där har man valt att förvränga orden, läsa mellan raderna o låta sin sjuka fantasi ta över fullständigt.
Så fullständigt respektlöst har jag sällan skådat o här ser man tydligt hur snabbt felaktiga rykten fortplanterar sig o den ena efter den andra hänger på utan att använda sin egen hjärna.
Oavsett vem som har gjort vad så är detta frktansvärt tragiskt för alla inblandade.
Psykopat, pedofil, sektmedlem ....vackra ord om pappan haglar o även om jag absolut inte tycker att deras beslut var rätt på något vis så måste man förstå vad som krävs för att utföra en sån handling....längre ner på botten kan man inte komma ....det finns inget ljus där, bara ett stort skrämmande mörker som äter upp dig inifrån.

Ja det är skrämmande hur oförstående många är inför andra människors svårigheter. Bristen på empati är stor, lätt att säga vad andra borde och inte borde göra, lagar och regler osv. Nu får hatarna fortsätta skriva här själva.
Citera
2018-02-02, 17:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellen71
Det som Avd.9 skriver här stämmer överens med den informationen som många av oss boende på orten har fått.

Båda flickorna skulle haft en ärftlig sjukdom som sakta men säkert bröt ner och försämrade dem. Jag liksom många andra vet inte vad för sjukdom det rör sig om. Men medellivslängden är tydligen inte så hög vid denna sjukdomen. Och flickornas lidande skulle bara bli värre och värre.
Det pratas mycket om ME och det kan det säkert oxå vara. Men vad jag vet så dör man inte en förtidig död pga ME. Däremot så finns det många sjukdomar som ger kronisk trötthet.

Det jag oxå vet är att ungefär samtidigt som polisen kom till plats till villan så hade information om att man sett blod inne i Oskars och Hannas kök hunnit cirkulera och sprida sig. Strax därefter kom polisens första uppgifter om att det skulle det röra sig om ett våldsbrott med personskador.
"En större polisstyrka sattes vid 17-tiden in på en adress i Bjärred. Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
Polisen lade locket på under kvällen men strax efter klockan 22 gick de ut med uppgiften att fyra personer har hittats döda."
"Man spärrar av och hanterar detta som ett grovt våldsbrott. Det handlar om att göra en utredning som är så professionell som möjligt. Just nu är detta chockartat för anhöriga, men så småningom kommer de att behöva kloka och bra svar kring vad som har hänt, säger Ewa-Gun Westford."

Sen la man locket på för att senare under kvällen ändra det till att istället kalla det för en familjetragedi.

Häromdagen kom ytterligare lite ny information fram. Jag kommer inte skriva vilket förhållande min källa har till familjen, då jag inte vill röja källan. Men enligt källan så ska någon/några ha blivit skjutna inne i huset.

När jag tänker på hur det spekuleras runt att flickorna var skulle vara isolerade utav "psykopatiska" föräldrarna så blir jag lite skrämd, över hur människor som inte har någon som helst koppling till familjen kan göra sådana bedömningar.
Det finns många barn/ungdomar som av olika själ (det kan bland annat bero på ångest och oro, sjukdom, social fobi, brist på vänner eller att man helt enkelt inte har så stort behov av att vara social) gör att de gärna håller sig hemma där de trivs och känner sig trygga. Det behöver inte alls bero på att någon förälder håller sitt barn isolerat från omvärlden.

Med tanke på havet av blommor, ljus, nallar, hjärtan med texten "saknar dig" och framförallt alla personliga hälsningar från vänner och bekanta utanför familjens villa, så är där inte mycket som tyder på att flickorna skulle varit "instängda och isolerade" från omvärlden av föräldrarna.

Skjutning är nog inte trovärdigt. "Allt annat" är troligare. Men det är klart att det kan ha funnits ett (jakt)vapen i familjen. Blod kan härröra från allt från uppkastningar till att något gjort sig illa i processen att tillverka en snara och fäste för denna.

Jag skulle säga att det i det här läget inte lönar sig att spekulera mer över specifika detaljer.

Det allmänna händelseförloppet och bakgrunden till det kan antas vara preliminärt klarlagd, till myndigheterna yttrar sig igen.
Citera
2018-02-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Spelar ingen roll vad som skrivs, är det inte tillräckligt smaskigt så lyssnar ingen. Men här snappade man snabbt upp ordet skjuten, ja då tror vi på det äntligen lite blod aggressioner avrättning. Oj oj så här kan det vara en blodig avrättning......

Det är ingen som tror på det. Du och din polare Picasso är bara inne och saboterar här. Övriga försöker diskutera brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in