2018-02-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad menar du med "bete sig ordentligt"? Måste man bete sig på ett visst sätt för att få information, annars blir man bestraffad? Var går gränsen för bestraffningen?

ni ifrågasatte direkt det avd.9 skrev. hacka på folk är inte att bete sig ordentligt eller artigt.
Citera
2018-02-02, 16:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs mening två. Det handlar inte om att bli bestraffad. Nära och kära har varit härinne och läst. De mår skitdåligt redan och gråter när de ser vad vissa skriver om familjen. Forumet har fått information, men väljer att vrida det till det allra värsta. Det är inte ok. Inte för mig i alla fall. Och då väljer jag, Avd9 och Scheele att skita i att informera. För det går inte in. Några begriper vad som skrivs, och kan ta in, men det är en handfull av er. Tyvärr är det så.

De mår ännu sämre av era påhitt som cancer och hur dom låg och hur han var hängd osv. Så försök inte lura i tråden att dom gråter för andra utan även det ni lämnat utan minsta urskiljning.
Rent förtal om A och att hon var självmordsbenägen. Och cancern existerar inte. Inte heller tillvägagångssättet som ingen anhörig vill läsa om här och definitivt inte en video. Så vad ni sitter och svamlar om är inte riktigt överensstämmande med verkligheten. Hade man varit mån om familjens anhöriga hade man inte lämnat något av det ni slängt fram.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-02 kl. 16:08.
Citera
2018-02-02, 16:08
Medlem
Citat:
Läs mening två. Det handlar inte om att bli bestraffad. Nära och kära har varit härinne och läst. De mår skitdåligt redan och gråter när de ser vad vissa skriver om familjen. Forumet har fått information, men väljer att vrida det till det allra värsta. Det är inte ok. Inte för mig i alla fall. Och då väljer jag, Avd9 och Scheele att skita i att informera. För det går inte in. Några begriper vad som skrivs, och kan ta in, men det är en handfull av er. Tyvärr är det så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddnlej/usa-forbjuder-vapenexport-till-sydsudan

Här har vi en man som begrät sin hustru, men han hade mördat henne.

Här har vi två personer som "begråtit" sina barn i flera år, för att sedan mörda dem! Att få barn kan väcka upp starka känslor. En psykopat tål inte att bli emotsagd, precis som narcissisten. En narcissist kan då visa iskyla, medan en psykopat helt enkelt tar personen av daga. Lagen betyder ingenting, inte heller oro för eftermäle, eftersom den smarte psykopaten självklart tänkt ut något som ska leda till ytterligare "begråtning". Läs: Snyftbrev! Snyftvideo!

Det bör bli olagligt att bestämma att barn ska hemundervisas utan att barnen är med på beslutet. Beslutet ska fattas i samråd med barnet, inte föräldern.

Narcissister kan även visa "oro" för någon, medan det handlar om att narcissisten själv vill få uppmärksamhet. Hur personen mår har absolut ingen betydelse, så länge som n-personen känner sig "trygg". Vad tryggheten består i, skiftar.

OH behövde kanske känna sig trygg i att han kunde lägga 100 procent på sitt arbete, där han kunde ta emot omgivningens respekt och beundran. Hemma vet man ju hur det är, där går ingen säker för negativ feed back!
Senast redigerad av rappytt 2018-02-02 kl. 16:15.
Citera
2018-02-02, 16:09
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
De är mördare, de har mördat sina barn, anhöriga får finna sig i det.
Man är ingen god människa om man dödar sina barn. Han gjorde inte allt för sina barn. Inte hon heller. Den här rapporterade historien förändrar absolut ingenting. Om det var så att han mådde så jävla dåligt av 5 läkar- och lärarmöten per dag under 2 års tid och dödar sina barn för att hans livskvalitet försämras visar det på en allvarlig psykisk störning. Total brist på empati hade de båda två och noll respekt för livet de en gång gett sina barn. Sjuka människor båda två.
Senast redigerad av Geggamoja 2018-02-02 kl. 16:25.
Citera
2018-02-02, 16:10
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Innan jag lägger ner den här tråden (för vi kommer nog inte längre) så vill jag
bara lägga ut en text igen, och sen skiter jag i det här.
Jag har fått tillräcklig info i form av PM, media, ett gött gäng här i tråden,och polis så nu
har jag hela bilden klar för MEJ.
Därför skall jag inte plåga er andra med en annan syn på detta nått mer.
Jag räknar kallt med att samma gäng kommer förkasta denna text med nått smart.
Skit samma, här kommer den, och ta den för vad den är.

Kortfattat:

Oskar och Hanna tog gemensamt beslutet att avsluta allas lidande. Det togs för länge sedan. Döttrarna var självklart inte medvetna om detta.

Med tanke på allas tillstånd fanns det mycket tunga mediciner tillgängliga. Oskar hade dessutom hamstrat propavan och Imovane som han lyckats få utskrivet då han påstått att han hade sömnsvårigheter.

Cocktails gjordes till de båda barnen så att de smärtfritt och ovetandes fick somna in (nej, man stryper inte eller knivmördar de man älskar som många tror här).

Föräldrarna övervakade barnen tills de säkert visste att deras hjärtan slutat slå.

Därefter tog mamman sin cocktail och pappan väntade in hennes sista andetag. (Förmodligen hjälpte han henne att dö)

De hade kommit överens om att pappan, som var i bäst fysisk och psykisk form — skulle vänta till sist. När han slutligen var alldeles ensam kvar i huset tog han en ordentlig överdos med tabletter och därefter hängde han sig. Detta för att han skulle minimera risken att överleva om någon plötsligt skulle komma in och hitta honom.

Föräldrarna spelade in en film där de förklarade varför de tillsammans valt att avsluta sina och barnens liv. Döttrarnas smärtor och symptom skulle förvärras och ett sådant liv, förtjänar ingen att genomlida i väntan på sin död. Det är inte värdigt. I deras ögon var alltså detta en slags kärleksförklaring. De ville inte se sina barn lida mer i väntan på en långsam död.
Så det blev dödshjälp.

Jag tror det var Hannas idé från början och att hon nu bestämt sig för att dö tillsammans med barnen. Pappan drogs med i tankegångarna då han inte heller orkade se sina barn lida, liksom hustrun. Det blev helt enkelt ” allt eller inget ”.

NEJ !! Jag tycker INTE att det är rätt att ta livet av sina barn.
NEJ !! Jag tycker INTE att föräldrarna valde rätt beslut.
Däremot förstår jag VARFÖR dom fattade detta beslut, även om jag ALDRIG skulle fatta samma beslut själv.

Over and out!

Okej, jag tror det du presenterar här, och jag lämnar den här tråden. Jag håller helt med dig i de sista
meningarna, som man måste fetstila, annars skriver folk de värsta invektiv om en.
Hoppas det kommer fram en dag hur de mådde och hur det kan hjälpa andra i liknande situationer.
Citera
2018-02-02, 16:16
Medlem
Citat:
Det kan det absolut göra. Men inte i det här fallet. Här finns inte några märkligheter bakåt förutom två utmattade föräldrar och två sjuka barn. Med det sagt är det fortfarande inte okey att göra som de gjorde. Men nu har de gjort det. Utan att någon av dom var vare sig psykopater, eller incestuösa föräldrar. Så lägg ner det spåret nu, för det är helt enkelt inte sant!
Om föräldrarna var utmattade kunde de ansökt om avlastning hos kommunen alternativt hyrt in hjälp själva.
De kunde bett släktingar ta hand om barnen alternativt ansökt om en frivillig placering i fosterfamilj om ingen i släkten hade möjlighet.
Barnen hade ju ingen diagnos och därför kunde inte föräldrarna veta att deras sjukdom var obotlig.
Citera
2018-02-02, 16:18
Medlem
Säker info har inkommit från flera håll, men där har man valt att förvränga orden, läsa mellan raderna o låta sin sjuka fantasi ta över fullständigt.
Så fullständigt respektlöst har jag sällan skådat o här ser man tydligt hur snabbt felaktiga rykten fortplanterar sig o den ena efter den andra hänger på utan att använda sin egen hjärna.
Oavsett vem som har gjort vad så är detta frktansvärt tragiskt för alla inblandade.
Psykopat, pedofil, sektmedlem ....vackra ord om pappan haglar o även om jag absolut inte tycker att deras beslut var rätt på något vis så måste man förstå vad som krävs för att utföra en sån handling....längre ner på botten kan man inte komma ....det finns inget ljus där, bara ett stort skrämmande mörker som äter upp dig inifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Okej, jag tror det du presenterar här, och jag lämnar den här tråden. Jag håller helt med dig i de sista
meningarna, som man måste fetstila, annars skriver folk de värsta invektiv om en.
Hoppas det kommer fram en dag hur de mådde och hur det kan hjälpa andra i liknande situationer.

Är det inte uppenbart? För den delen finns det miljoner människor som mår minst lika dåligt, men de tar inte livet av andra. Det kan endast psykopater klara av. Over and out!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Har det kommit fram vilken typ av sjukdom barnen hade?

Kanske lättare att förstå handlingen om det offentliggörs.
Citera
2018-02-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Säker info har inkommit från flera håll, men där har man valt att förvränga orden, läsa mellan raderna o låta sin sjuka fantasi ta över fullständigt.
Så fullständigt respektlöst har jag sällan skådat o här ser man tydligt hur snabbt felaktiga rykten fortplanterar sig o den ena efter den andra hänger på utan att använda sin egen hjärna.
Oavsett vem som har gjort vad så är detta frktansvärt tragiskt för alla inblandade.
Psykopat, pedofil, sektmedlem ....vackra ord om pappan haglar o även om jag absolut inte tycker att deras beslut var rätt på något vis så måste man förstå vad som krävs för att utföra en sån handling....längre ner på botten kan man inte komma ....det finns inget ljus där, bara ett stort skrämmande mörker som äter upp dig inifrån.

Men du... människor i skrämmande mörker kan absolut ta livet av sig själva... men för att mörda andra krävs något helt annat. En plan. Där tar de djupast liggande känslorna vid. Deprimerade värdesätter inte sig själva, men de har aldrig tankar om att mörda andra. Det ingår inte i depressioner att vilja mörda andra. Om man inte har en allvarlig psykos. Här planlade föräldrarna mord. De kunde ha avbrutit. De var helt iskalla. Varför kan du inte se det, vill du inte?
Citera
2018-02-02, 16:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om föräldrarna var utmattade kunde de ansökt om avlastning hos kommunen alternativt hyrt in hjälp själva.
De kunde bett släktingar ta hand om barnen alternativt ansökt om en frivillig placering i fosterfamilj om ingen i släkten hade möjlighet.
Barnen hade ju ingen diagnos och därför kunde inte föräldrarna veta att deras sjukdom var obotlig.

Precis normala människor söker krishjälp. Men inte dom här utan dom sprang till skolan och drev igenom hemundervisning. Och pappan gick ner HELA 10% av sin arbetstid de två senaste månaderna. Mamman arbetade fram till jul enligt hennes chef. Dessutom såg jag att den äldsta flickan inte helt och hållet hemundervisades från 2016. Det var först i maj 2017 som det framkom att hon inte orkade med skolmiljön. Så det är liksom uppenbart att man tog väldigt snabbt beslut om att inte låta barnen få leva. Visserligen vittnar någon bekant i media om att pappan och den äldsta åkte till Tyskland några gånger, men det är fortfarande höljt i dunkel angående deras sjukdomar.
Citera
2018-02-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Det finns ingen här som tycker att detta är ok nånstans. Man tar inte livet av barn. Man gör det bara inte.
Men det spelar ingen roll hur mycket info man lämnar här, och att någon av oss försöker förstå hur det tänkte och dessutom lämnar info vad som faktiskt hände, vi åker på så jävla mycket verbalt stryk att man hukar. Just det du skriver, psykopat, pedofil etc, är sånt som vänner till familjen läser. Och mår dåligt av. Ja ja. Begriper inte hur vissa skribenter tänker när de slänger upp sånt skit. Integritet noll och intet. Snacka om att döma och höja sig själv till skyarna. Tror dom. Det är faktiskt tvärtom.
Skit samma - jag lämnar nu för helgen. Ha det gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in