Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag har förstått att du har svårigheter med flera saker i detta fallet.
Nej, jag medverkade inte i ME-stormen av anledningen att jag inte tyckte den var relevant.
Jodå, du tvivlade på att barnen hade dessa diagnoser eftersom de inte skulle kvalificera till hemundervisning. Du skrev
dessa diagnoser inkluderar en utmattning i hjärnan som inte klarar av vare sig ljus, ljud eller framförallt ny information, hemundervisning skulle inte tillföra någon skillnad alls , sedan skrev du ja, jag har egen erfarenhet.
Vilka svårighet tycker du att jag har i fallet? Menar du att jag har svårt att förstå empatin som visas just för dessa resursstarka föräldrar så håller jag med. Vanligtvis så brukar föräldrar som har mördat sina barn inte visas den minsta medkänsla. I detta fallet har det varit annorlunda och det har spekulerats i sjukdomar hos både barn och mamman.
Det märkliga är att inga sjukhusvistelser är kända, varken när det gäller barnen eller mamman. Ibland hade hon cancer, några inlägg senare var hon frisk ifrån cancern.
Men du, du skriver ju dessutom att det föräldrarna gjorde
"berodde på en djup insikt i sina barns sjukdom, vilket snarast är det mest troliga. Det beslutet föräldrarna tagit är säkerligen välgrundat och utifrån barnens bästa"
Jag gillar egentligen inte att hålla på såhär det ska du veta, men eftersom du själv har gått till attack så måste jag påminna dig om vad du skrivit. När
afKnollentott skriver "Jaa, det måste var alla tiders för barnen att bli mördade" så svarar du "
Frågan är väl var alternativet varit".
Remark, det är inte så att jag vill gå till angrepp på dig vi träffas i andra trådar och har liknande uppfattningar i mycket. Men det är solklart här att du tidigt gick på att barnen var svårt sjuka och jag vet inte om du fortfarande tror det? Eller om du inte vill öppna upp för att det kan vara något annat som ligger bakom..