2018-02-01, 17:57
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag såg igår några videosnuttar, nyhetssnuttar med Jm som förs in av vakter mm. Hon ser inte alls lika bindgalen ut på dom som hon gör på bilderna i tidningarna.
Citera
2018-02-01, 18:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att få bevittna detta vore ju en önskedröm! ÄNTLIGEN liksom.

En galen, blekfet, skrikande JM som med våld förs ut, efter att hon helt tappat fattningen och försökt attackera "elaka" Wenna med sin kulspetspenna. Pennan hon trodde var rätta vapnet när hon skrev ner sin avslutande skrivelse får nu en mer, för JM, passande användning.
Hon fälls snabbt till marken av två muskulösa, hatiska vakter.

Idiooooter, idiooooter, ekar gällt i trappan ner från förhandlingssalen, när hon förs iväg. Ljudet avtar mer och mer tills det helt tystnar....

Jag tror faktiskt på fullt allvar att Johanna inte inser att hon är rökt. Så att hon kan komma att flippa när dom avkunnats är inte alls omöjligt. Men det går nog över snabbt. Sen är det "nya tag" igen! Resningsansökan (skriven av Johanna - vem skulle göra det bättre liksom?), brevbombning av Expressen, kaninkokboken etc.!
Citera
2018-02-01, 18:45
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Jag tror faktiskt på fullt allvar att Johanna inte inser att hon är rökt. Så att hon kan komma att flippa när dom avkunnats är inte alls omöjligt. Men det går nog över snabbt. Sen är det "nya tag" igen! Resningsansökan (skriven av Johanna - vem skulle göra det bättre liksom?), brevbombning av Expressen, kaninkokboken etc.!
Jag håller med. Hon har inte förstått det.
Citera
2018-02-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ja, den bortskämda, stackars missförstådda ungen i trotsåldern.

Skulle inte förvåna mig om JM skriver ihop en kompletterande skrivelse till hovrätten.
Känner nog att flera saker behöver upprepas några gånger till, så det riktigt fastnar.
Hon blev ju så sur när Hikes inte riktigt fick sista ordet utan åklagarsidan tilläts kommentera.
Då blev det arga blickar och arga lappar från JM.
Tror att hon kommer att vilja säga (några gånger till) hur mycket MR ljuger och hur han har manipulerats av polis och åklagare för att få honom att säga det de ville.
Hon upplever kanske processen som en debatt om några figurer i Eskilstuna, varav en har initialerna JM. I en debatt är ju inte sanningen avgörande. Alla är jämlika i den meningen att de har rätt att yttra sig och göra sitt bästa för att övertyga, t o m att försöka manipulera. Så har hon upplevt livet och dessutom vant sig vid att vinna debatterna eller att övervinna opponenterna med olika trix. Rättsprocessen har helt andra spelregler och de är inte jämlika - hon är faktiskt anklagad för vissa handlingar, hon är i stor utsträckning berövad sin repertoar av trix och det finns ett lagreglerat sätt att komma till ett avgörande - inte om sanningen utan om sannolikheten för att åklagarens påståenden om den anklagade är nära 100 %. Makten att avgöra om det förhåller sig så tillkommer domarna. Ingen jämlikhet råder, de har makten. Detta är en helt ovan situation för JM, inte konstigt att hon vantrivs.
Citera
2018-02-01, 18:49
Medlem
Citat:

En galen, blekfet, skrikande JM som med våld förs ut, efter att hon helt tappat fattningen och försökt attackera "elaka" Wenna med sin kulspetspenna. Pennan hon trodde var rätta vapnet när hon skrev ner sin avslutande skrivelse får nu en mer, för JM, passande användning.

Idiooooter, idiooooter, ekar gällt i trappan ner från förhandlingssalen, när hon förs iväg. Ljudet avtar mer och mer tills det helt tystnar....
Tystnad råder även i rättssalen, där övriga fortfarande sitter kvar, som om de inte riktigt tror på vad de nyss beskådat. Amanda Hikes bläddrar i sina papper och försöker se oberörd ut.
Tystnaden bryts sedan med ett kollektivt "puuuh!"
Som avslutas med ett kollektivt "äntligen!".
Hikes smyger sen ut genom en sidoutgång.
Wennas kommentar om JM:s misslyckade attack, till de väntande journalisterna är kort och gott:
Vad hade ni förväntat er? Vi var väl förberedda. Vi vet hur Möller fungerar.

Din beskrivning är mycket underhållande. Du har också bidragit med mycket bra i denna tråd, men du har ju i sak fel när det gäller hur Johanna Möller kommer att få reda på domen. Den kommer att lämnas till henne av advokaten Amanda Hikes.
Detta sker inte med någon åkl eller rådman närvarande. Det sker i all tysthet på häktet där Johanna Möller bara har sin advokat att göra utfall mot. Låt oss hoppas att det stannar vid verbala attacker.
Men jag är inte säker. När det gäller en av Sveriges värsta mördare, så är osvuret bäst.

Nu håller vi väl tummarna för att HR fastställer TR:s dom?
Fast höjer ersättningen vad gäller skadestånden förstås.
Citera
2018-02-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon upplever kanske processen som en debatt om några figurer i Eskilstuna, varav en har initialerna JM. I en debatt är ju inte sanningen avgörande. Alla är jämlika i den meningen att de har rätt att yttra sig och göra sitt bästa för att övertyga, t o m att försöka manipulera. Så har hon upplevt livet och dessutom vant sig vid att vinna debatterna eller att övervinna opponenterna med olika trix. Rättsprocessen har helt andra spelregler och de är inte jämlika - hon är faktiskt anklagad för vissa handlingar, hon är i stor utsträckning berövad sin repertoar av trix och det finns ett lagreglerat sätt att komma till ett avgörande - inte om sanningen utan om sannolikheten för att åklagarens påståenden om den anklagade är nära 100 %. Makten att avgöra om det förhåller sig så tillkommer domarna. Ingen jämlikhet råder, de har makten. Detta är en helt ovan situation för JM, inte konstigt att hon vantrivs.

Du har helt rätt. Hennes förmåga att ta till sig ny information och anpassa sig därefter syns mig totalt obefintlig.

Pratar om sina barn, som om dom fortfarande var i hennes ledband och beroende av henne. Dom har de facto lämnat henne, är oberoende samt säger emot hennes utsagor.

Kokbok på pappans favoritrecept faller lika platt då alla vet att hon brutalt mördat honom. Ironier om mamman som hon också avsåg döda och som överlevde med bestående problem för livet.

Ett 73-sidors handskrivet brev med dravel som lämnas till Hovrätten.

Det hela liknar mest en pinsamt dåligt skriven fars.
Citera
2018-02-01, 19:23
Medlem
Citat:

Tystnad råder även i rättssalen, där övriga fortfarande sitter kvar, som om de inte riktigt tror på vad de nyss beskådat. Amanda Hikes bläddrar i sina papper och försöker se oberörd ut.
Tystnaden bryts sedan med ett kollektivt "puuuh!"
Som avslutas med ett kollektivt "äntligen!".
Hikes smyger sen ut genom en sidoutgång.
Wennas kommentar om JM:s misslyckade attack, till de väntande journalisterna är kort och gott:
Vad hade ni förväntat er? Vi var väl förberedda. Vi vet hur Möller fungerar.
Ungefär så...
Citera
2018-02-01, 19:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

JM har under hela sitt liv, fram till för ett par år sedan, i huvudsak framgångsrikt, manipulerat alla. Föräldrar, syster, många skolkamrater, partners, sina barn, kollegor på olika arbetsplatser, myndighetspersoner, poliser, åklagare... Vilka har jag glömt? Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att hon nu har så svårt för att fatta varför det inte går lika bra som det gjorde tidigare.

För mig är det en gåta att det gick så bra som det gjorde tidigare, t.o.m. med poliser och åklagare. Jag tänker dels på allt som hände i samband med mordet på Aki och dels vad som hände i samband med att hon hade sex med sina ensamkommande och att de som berättade om sexet blev svårt misshandlade.

Jag kommer nog aldrig att kunna släppa frågan om hur detta var möjligt. Utan att någon ansvarig då tyckte att det fanns anledning att utreda dessa hemskheter, som JM helt säkert hade iscensatt och var ansvarig för, ordentligt.

Det finns kanske inte så stora likheter mellan JM, Madsen och Akilov. Men en sak har dom gemensam. Vi övriga ska inte behöva riskera att utsättas för deras ondska.

Citera
2018-02-01, 20:49
Medlem
Citat:

Så här kanske:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5081423/Woman-faints-guilty-murder-plot.html
Citera
2018-02-01, 21:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din beskrivning är mycket underhållande. Du har också bidragit med mycket bra i denna tråd, men du har ju i sak fel när det gäller hur Johanna Möller kommer att få reda på domen. Den kommer att lämnas till henne av advokaten Amanda Hikes.
Detta sker inte med någon åkl eller rådman närvarande. Det sker i all tysthet på häktet där Johanna Möller bara har sin advokat att göra utfall mot. Låt oss hoppas att det stannar vid verbala attacker.
Men jag är inte säker. När det gäller en av Sveriges värsta mördare, så är osvuret bäst.

Nu håller vi väl tummarna för att HR fastställer TR:s dom?
Fast höjer ersättningen vad gäller skadestånden förstås.
Tack!

Absolut håller jag tummarna för att HR fastställer domen och höjer ersättningarna.

Du har säkert helt rätt i att Hikes kommer att lämna domen till Johanna i enskildhet.
Är ju så det brukar gå till.
Men, man kan ju alltid önskedrömma litet.

En advokats uppgift är ju också att försöka informera klienten om ungefär hur chanserna verkar se ut inför en dom och inte att inge alltför falska förhoppningar. Undrar hur den kommunikationen mellan Möller och Hikes fungerat? Är JM införstådd med att det ser ganska hopplöst ut och att hon möjligen kan förvänta sig ett livstidsstraff, eller i vart fall ett väldigt långt straff (om Hikes förklarar lite snällt)?

Med tanke på hur JM fortfarande håller på, med eget "mini-FUP" där allt förklaras à la JM-style med hjärtan, oändligt många felstavningar, sin "överlägsenhet" mot polis och åklagare, upprepningar, understrukna viktiga "sanningar", hånen mot sin mor och andra drabbade, som Akis familj m.m så funderar jag på följande:

1. Hikes har inte ärligt förklarat läget (minst troligt, men inte helt otroligt).
2. Hikes har förklarat läget men det är som att hälla vatten på en gås (mest troligt).

Kom att tänka på otäcka advokaten och konspirationshäxan Rönnbäck.
När hovrätten enhälligt fastställde livstidsstraffet för sexualsadisten Nerijus så skulle hon då meddela honom domen. Efteråt kunde man då i tidningarna läsa om Rönnbäcks beskrivning av honom när han mottog det förväntade beskedet. Nerijus var då typ "helt förtvivlad, chockad, förstörd".
Det är då man börjar undra om advokaterna alltid är så ärliga mot klienterna i sådana här stora fall som ger megaklirr i kassan ju mera "utdraget" det blir?

Men, å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om Hikes skulle ha gett JM lite väl stora förhoppningar. Känns till slut kanske säkrast att bara hålla med och låta fanskapet hållas.
För att inte bli ihjältjatad och drabbas av JM:s vrede.
OM det vore så att Hikes gett JM lite väl positiva förväntningar så skulle inte jag vilja vara i Hikes kläder när hon överlämnar domen. Milt sagt.

Långsemester vore nog välbehövligt för AH när detta är avslutat men för JM tar det aldrig slut.
ALDRIG.
Vilken jävla mardröm för en advokat.
Citera
2018-02-01, 21:41
Medlem
Bewitcheds avatar
Säger då det..

CAN’T DO THE TIME, DON’T DO THE CRIME
Citera
2018-02-01, 21:42
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Tack!

Absolut håller jag tummarna för att HR fastställer domen och höjer ersättningarna.

Du har säkert helt rätt i att Hikes kommer att lämna domen till Johanna i enskildhet.
Är ju så det brukar gå till.
Men, man kan ju alltid önskedrömma litet.

En advokats uppgift är ju också att försöka informera klienten om ungefär hur chanserna verkar se ut inför en dom och inte att inge alltför falska förhoppningar. Undrar hur den kommunikationen mellan Möller och Hikes fungerat? Är JM införstådd med att det ser ganska hopplöst ut och att hon möjligen kan förvänta sig ett livstidsstraff, eller i vart fall ett väldigt långt straff (om Hikes förklarar lite snällt)?

Med tanke på hur JM fortfarande håller på, med eget "mini-FUP" där allt förklaras à la JM-style med hjärtan, oändligt många felstavningar, sin "överlägsenhet" mot polis och åklagare, upprepningar, understrukna viktiga "sanningar", hånen mot sin mor och andra drabbade, som Akis familj m.m så funderar jag på följande:

1. Hikes har inte ärligt förklarat läget (minst troligt, men inte helt otroligt).
2. Hikes har förklarat läget men det är som att hälla vatten på en gås (mest troligt).

Kom att tänka på otäcka advokaten och konspirationshäxan Rönnbäck.
När hovrätten enhälligt fastställde livstidsstraffet för sexualsadisten Nerijus så skulle hon då meddela honom domen. Efteråt kunde man då i tidningarna läsa om Rönnbäcks beskrivning av honom när han mottog det förväntade beskedet. Nerijus var då typ "helt förtvivlad, chockad, förstörd".
Det är då man börjar undra om advokaterna alltid är så ärliga mot klienterna i sådana här stora fall som ger megaklirr i kassan ju mera "utdraget" det blir?

Men, å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om Hikes skulle ha gett JM lite väl stora förhoppningar. Känns till slut kanske säkrast att bara hålla med och låta fanskapet hållas.
För att inte bli ihjältjatad och drabbas av JM:s vrede.
OM det vore så att Hikes gett JM lite väl positiva förväntningar så skulle inte jag vilja vara i Hikes kläder när hon överlämnar domen. Milt sagt.

Långsemester vore nog välbehövligt för AH när detta är avslutat men för JM tar det aldrig slut.
ALDRIG.
Vilken jävla mardröm för en advokat.
Orsaken till att JM känner att hon behöver förse HR med ett dokument på 73 sidor är väl snarast att Hikes sagt att det inte alls ser ljust ut för henne och att hon sannolikt kommer att sitta resten av livet i sinkabirum?
Då tar JM fram det magiska kortet och gör en egen skrivelse till HR! Då ska det väl lösa sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in