Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Din beskrivning är mycket underhållande. Du har också bidragit med mycket bra i denna tråd, men du har ju i sak fel när det gäller hur Johanna Möller kommer att få reda på domen. Den kommer att lämnas till henne av advokaten Amanda Hikes.
Detta sker inte med någon åkl eller rådman närvarande. Det sker i all tysthet på häktet där Johanna Möller bara har sin advokat att göra utfall mot. Låt oss hoppas att det stannar vid verbala attacker.
Men jag är inte säker. När det gäller en av Sveriges värsta mördare, så är osvuret bäst.
Nu håller vi väl tummarna för att HR fastställer TR:s dom?
Fast höjer ersättningen vad gäller skadestånden förstås.
Tack!
Absolut håller jag tummarna för att HR fastställer domen och höjer ersättningarna.
Du har säkert helt rätt i att Hikes kommer att lämna domen till Johanna i enskildhet.
Är ju så det brukar gå till.
Men, man kan ju alltid önskedrömma litet.
En advokats uppgift är ju också att försöka informera klienten om ungefär hur chanserna verkar se ut inför en dom och inte att inge alltför falska förhoppningar. Undrar hur den kommunikationen mellan Möller och Hikes fungerat? Är JM införstådd med att det ser ganska hopplöst ut och att hon möjligen kan förvänta sig ett livstidsstraff, eller i vart fall ett väldigt långt straff (om Hikes förklarar lite snällt)?
Med tanke på hur JM fortfarande håller på, med eget "mini-FUP" där allt förklaras à la JM-style med hjärtan, oändligt många felstavningar, sin "överlägsenhet" mot polis och åklagare, upprepningar, understrukna viktiga "sanningar", hånen mot sin mor och andra drabbade, som Akis familj m.m så funderar jag på följande:
1. Hikes har inte ärligt förklarat läget (minst troligt, men inte helt otroligt).
2. Hikes har förklarat läget men det är som att hälla vatten på en gås (mest troligt).
Kom att tänka på otäcka advokaten och konspirationshäxan Rönnbäck.
När hovrätten enhälligt fastställde livstidsstraffet för sexualsadisten Nerijus så skulle hon då meddela honom domen. Efteråt kunde man då i tidningarna läsa om Rönnbäcks beskrivning av honom när han mottog det förväntade beskedet. Nerijus var då typ "helt förtvivlad, chockad, förstörd".
Det är då man börjar undra om advokaterna alltid är så ärliga mot klienterna i sådana här stora fall som ger megaklirr i kassan ju mera "utdraget" det blir?
Men, å andra sidan så är det kanske inte så konstigt om Hikes skulle ha gett JM lite väl stora förhoppningar. Känns till slut kanske säkrast att bara hålla med och låta fanskapet hållas.
För att inte bli ihjältjatad och drabbas av JM:s vrede.
OM det vore så att Hikes gett JM lite väl positiva förväntningar så skulle inte jag vilja vara i Hikes kläder när hon överlämnar domen. Milt sagt.
Långsemester vore nog välbehövligt för AH när detta är avslutat men för JM tar det aldrig slut.
ALDRIG.
Vilken jävla mardröm för en advokat.