Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Krönika idag i Expressen. Låter triumferande.

Killen skriver alltså detta efter att det avslöjats att hans lilla familjeimperium hyrde in den blivande terroristen svart... Antingen är han extremt korkad eller så är han så in i bomben uppblåst att han inte begriper dubbelmoralen.

("Dem" är alltså invandrarna i texten nedan...)

Skräm upp dina grannar med dem och är du politiker och om du är en riktig cyniker och populist kan du skrämma och varna alla dina väljare för dem. Se till att deras skolor är sämre, deras möjlighet till adekvat vård sämre.
Se till att privatisera mera, låt vem som helst starta och äga en skola. Profitörer, skattesmitare och djupt religiösa, se till att deras utbildning inte håller samma höga kvalitet som dina barns, strunta i kontroller, uppföljningar och skolplaner. ..."

Blablabla....
Hans syster sitter alltså i styrelsen till Aktiebolaget Storängens Samskola i Nacka, samma syster som sitter i styrelsen till i vart fall ett av Özz Nujens artistbolag. Följer man trådarna på t.ex. Allabolag.se så ser man att familjen Nujen har ett antal verksamheter som handlar om precis det han attackerar i sin idiotiska krönika.
https://www.allabolag.se/5560114646/aktiebolaget-storangens-samskola
https://www.allabolag.se/5590969670/azad-nujen-ab

Loran Azad Nujen (f. 1975) är alltså densamme som Özz om jag fattar rätt, han förekommer under namnet Loran Özz Nujen med samma födelseår i ett av bolagen men den personidan finns inte kvar så Özz är väl antagligen ett smeknamn.
Citera
2018-02-01, 17:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Skräm upp dina grannar med dem och är du politiker och om du är en riktig cyniker och populist kan du skrämma och varna alla dina väljare för dem. Se till att deras skolor är sämre, deras möjlighet till adekvat vård sämre.
Se till att privatisera mera, låt vem som helst starta och äga en skola. Profitörer, skattesmitare och djupt religiösa, se till att deras utbildning inte håller samma höga kvalitet som dina barns, strunta i kontroller, uppföljningar och skolplaner. ..."
Ponera att Özz menar att man inte ska ges möjligheter att ge dålig skolverksamhet till barn, att inte området ska vara vilda västern.

Citat:
Blablabla....
Hans syster sitter alltså i styrelsen till Aktiebolaget Storängens Samskola i Nacka, samma syster som sitter i styrelsen till i vart fall ett av Özz Nujens artistbolag. Följer man trådarna på t.ex. Allabolag.se så ser man att familjen Nujen har ett antal verksamheter som handlar om precis det han attackerar i sin idiotiska krönika.
https://www.allabolag.se/5560114646/aktiebolaget-storangens-samskola
https://www.allabolag.se/5590969670/azad-nujen-ab
Özz ska ta ansvar för alla styrelseuppdrag hans syster har? Okay.

Aktiebolaget Storängens Samskola äger en gammal skolbyggnad om jag fattat rätt, och den hyrs ut. Det aktiebolaget ägs i sin tur av en egnahemsförening. Medlemskap i egnahemsföreningen följer med om man äger en villa i området, antar jag. Och några av dessa villaägare behöver fylla styrelseplatserna. Säg till om du hittar något mer upprörande.
Citera
2018-02-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ponera att Özz menar att man inte ska ges möjligheter att ge dålig skolverksamhet till barn, att inte området ska vara vilda västern.

Özz ska ta ansvar för alla styrelseuppdrag hans syster har? Okay.

Aktiebolaget Storängens Samskola äger en gammal skolbyggnad om jag fattat rätt, och den hyrs ut. Det aktiebolaget ägs i sin tur av en egnahemsförening. Medlemskap i egnahemsföreningen följer med om man äger en villa i området, antar jag. Och några av dessa villaägare behöver fylla styrelseplatserna. Säg till om du hittar något mer upprörande.

Om du tittar på Allabolag så ser du att de har verksamheter ihop så ja, jag kritiserar honom för att han visar moralisk indignation över verksamheter som hans egen släkt och anhöriga själva sysslar med. Om du inte tror att han har fingrarna i syltbukren och inte gör detta för att sko sig själv så gratulerar jag dig till din positiva människosyn. Själv känner jag att denne uppblåsta mallgroda inte är ett dugg intresserad av moral.

Den byggnad på Gotland som med största sannolikhet är föremålet för Akilovs svartarbete är Özz ägare (delägare?) till och han har gjort PR för det hela i pressen. Men visst, han kan ju faktiskt vara lobotomerad och inte veta något alls, det kan ju faktiskt vara så.

Eller så är det precis så enkelt som sunt förnuft säger. Han är ännu en i raden av förmenta vänstermänniskor som i själva verket är slipade entreprenörer i en intressant bransch som består av artisteri, skattesmitande och inte sällan (som här) diverse sidoinkomster från välgörenhets och asylindustrin.
Citera
2018-02-01, 21:14
Medlem
Kulturmannens avatar
Citat:
Om du tittar på Allabolag så ser du att de har verksamheter ihop så ja, jag kritiserar honom för att han visar moralisk indignation över verksamheter som hans egen släkt och anhöriga själva sysslar med. Om du inte tror att han har fingrarna i syltbukren och inte gör detta för att sko sig själv så gratulerar jag dig till din positiva människosyn. Själv känner jag att denne uppblåsta mallgroda inte är ett dugg intresserad av moral.

Den byggnad på Gotland som med största sannolikhet är föremålet för Akilovs svartarbete är Özz ägare (delägare?) till och han har gjort PR för det hela i pressen. Men visst, han kan ju faktiskt vara lobotomerad och inte veta något alls, det kan ju faktiskt vara så.

Eller så är det precis så enkelt som sunt förnuft säger. Han är ännu en i raden av förmenta vänstermänniskor som i själva verket är slipade entreprenörer i en intressant bransch som består av artisteri, skattesmitande och inte sällan (som här) diverse sidoinkomster från välgörenhets och asylindustrin.

Ett föredöme är förstås Jan Emanuel Johansson! S-märkt blodigel på asyl- och socialsvängen.
Citera
2018-02-01, 22:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Om du tittar på Allabolag så ser du att de har verksamheter ihop så ja, jag kritiserar honom för att han visar moralisk indignation över verksamheter
Då tar vi det igen: Exakt vad är du säker på att han visar indignation över?
Citat:
...som hans egen släkt och anhöriga själva sysslar med.
Exakt vad är det Özz släkt och anhöriga sysslar med menar du, som har med Özz utbildningsindignation att göra?
Citat:
Om du inte tror att han har fingrarna i syltbukren och inte gör detta för att sko sig själv så gratulerar jag dig till din positiva människosyn.
Exakt vilken syltburk har Özz fingrarna i här menar du? Precisera dig.

Citat:
Den byggnad på Gotland som med största sannolikhet är föremålet för Akilovs
Det där har du en särskild tråd att ta det i, om du har något nytt att tillföra som inte redan ligger där. Den tråden är både etta på Aktuella Ämnen och här i delforumet, du kan inte missa den.
Citera
2018-02-02, 10:15
Medlem
Citat:
Då tar vi det igen: Exakt vad är du säker på att han visar indignation över? Exakt vad är det Özz släkt och anhöriga sysslar med menar du, som har med Özz utbildningsindignation att göra? Exakt vilken syltburk har Özz fingrarna i här menar du? Precisera dig.

Det där har du en särskild tråd att ta det i, om du har något nytt att tillföra som inte redan ligger där. Den tråden är både etta på Aktuella Ämnen och här i delforumet, du kan inte missa den.

Om vi har olika tolkningar av vad Özz menar med det han skriver är det väl inte mycket att debattera. Det är ju inte fakta i vilket fall som helst utan tolkningar.

Vad jag ser är en entreprenör i en bransch som inte har något entydigt namn men det har att göra med att exploatera somliga människors behov av att känna sig goda och lite bättre än andra. Det är där han hittat sin publik och det som nu rullas upp är både hans egen dubbelmoral men också hur kretsen kring honom jobbar i branscher med koppling till samma industri. Det Özz propagerar för på scenen ger i förlängningen klirr i kassan till hans klan. Naturligtvis kan man välja att se det på annat sätt också men jag är inte direkt ensam om min tolkning av vad det är som Akilovkopplingen drog upp ur gyttjan. Denna extremt långa tråd vittnar om att många gör samma koppling.
https://twitter.com/ozznujen/status/958990681166565377

Sedan kan säkert du eller någon annan som väljer att ha skygglappar avfärda reaktionen som "trollarmé", "hatsvans" eller "konspirationsteori", vem bryr sig? Det var ju inte mer än något år sedan som fullvuxna män kallades flyktingbarn av de som brukar argumentera med de begreppen. Jag tror på mitt eget förnuft när saker luktar illa och verkar skeva.

Däremot kan jag ge dig rätt i att jag drog för stor växel på den där skolan som hans syster satt i styrelsen till. Men även här ser vi i vilket fall som helst att det inte handlar om lilla familjen stackars kurdiska flyktingar som hankar sig fram i det rasistiska Sverige vilket ju varit Özz underdogperspektiv i hans föreställningar. Fejken är blottlagd skulle jag vilja påstå. Entreprenörfamiljens PR-pojke kan eventuellt ha gjort slut på sin karriär.
Senast redigerad av Varglig 2018-02-02 kl. 10:52.
Citera
2018-02-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Det förvånar inte det minsta! Måste vara en skräckupplevelse utöver det vanliga att ha orangutang-mutanten Özz med hårig, omskuren kurdnationalistisk balle framför sig. Huuuh.

De här SD:arna Özz alltid vill göra sig lustig över, alla dessa är 1000 gånger mindre rasistiska och nationalistiska än vad fulclownen och ultranationalisten Ö är.

Hans adelsmärke. En del människor har fog för att vara pompösa och drygt flinande, andra (som man inte gillar) kan man ha överseende med en del ändå - Özz är bara raktigenom motbjudande, äcklig och förhatlig med sin fulpompösa aura.

Det är detta som är så förbannat vidrigt. Han har ingen som helst rätt eller legitimitet att snacka om sig själv som svensk och Sverige som han gör och vidare försöka övervältra och påbörda svenskar med detta geschäftiga Sverigesnömos -- på samma gång som han agerar ultranationalistisk kurdfundamentalist. Och sedan göra stålar på skiten. SÅ GALET.
Det är det som gör att man vill sprutspy på fanskapet.

Avskyvärd, ja.

Intressant blir det, om han är näste #metoo-sexman efter Timell, Virtanen, Soran m.fl...
Inte mig emot!

Instämer helt. Han sa en gång i TV att han bor i Sverige men han är kurd. Därför talar han skit om svenskarna
Citera
2018-02-02, 16:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Däremot kan jag ge dig rätt i att jag drog för stor växel på den där skolan som hans syster satt i styrelsen till. Men även här ser vi i vilket fall som helst att det inte handlar om lilla familjen stackars kurdiska flyktingar som hankar sig fram i det rasistiska Sverige vilket ju varit Özz underdogperspektiv i hans föreställningar. Fejken är blottlagd skulle jag vilja påstå. Entreprenörfamiljens PR-pojke kan eventuellt ha gjort slut på sin karriär.
Det var Aktiebolaget Storängens Samskola det handlade om, ja. Det var det du drog upp.

Att Özz påstår att han och "hans klan", ditt ord, hankar sig fram är nog din fantasi. Lägg inte dina fantasier på Özz.
Citera
2018-02-02, 17:53
Medlem
Citat:
Det var Aktiebolaget Storängens Samskola det handlade om, ja. Det var det du drog upp.

Att Özz påstår att han och "hans klan", ditt ord, hankar sig fram är nog din fantasi. Lägg inte dina fantasier på Özz.

Det var förskräckligt vilken språkpolis du var.

Menar du att Özz inte byggt sin artistkarriär på att utmåla sig som rösten för den utsatte invandraren som knappt klarar sig i det förskräckligt rasistiska Sverige? Det är ju det hans krönika handlar om, han spelar underdog men det är en bluff, det är min poäng. Med eller utan nämnda Samskola som varken gör från eller till i någon större utsträckning när det gäller den generella Özzanalysen.
Citera
2018-02-02, 17:57
Kurden har helt enkelt blitt bakrädd!
Han är givetvis helt medveten om att de anlitat svart arbetskraft!
Det han dock inte räknade med var att en av arbetarna skulle slå en strike på Drottninggatan.
Citera
2018-02-02, 19:11
Medlem
Vem är Loran Azad Nujen och vem är Loran Özz Zeko Nujen?

Varför kallar man sig ett men heter något annat? Är det ett muslimskt påhitt för att få ytterligare bidrag och skapa rökridåer?
Citera
2018-02-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Vem är Loran Azad Nujen och vem är Loran Özz Zeko Nujen?

Varför kallar man sig ett men heter något annat? Är det ett muslimskt påhitt för att få ytterligare bidrag och skapa rökridåer?

Det spekulerades om det i en annan tråd och kan ha att göra med det namn de som kurder tvingas ha som turkiska medborgare. Jag tvivlar på att just Özz lever på bidrag. Han har rätt feta inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in