Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Om någon här verkligen tror att det skulle varit en false flag när 3 gubbar i en sopbil blir överkörda av ett tåg så är det fasen dags att söka upp doktorn för en rejäl utredning om lämplig medicinering.. Q har väl sällan trollat så dåligt som detta..
För det första kan ju ingen tro att en sopbil kan utgöra ett allvarligt hot mot ett massivt amtrak-tåg, för det andra sätter man inte 3 pers i en sopbil om man tänker bli mosad när det räcker gott med 1 (eller ingen - lämna bilen på spåret istället).
Du har skönt fokus tycker jag. Ignorerar allt som händer och finns verifierat sen fokuserar du endast på ett fåtal detaljer som du VET att ingen kan bevisa nu eller inom närmsta framtiden, du kan inte bevisa något heller så övningen blir ju tämligen meningslös men där hyser du inga dubier. Dina sannolikhetsbedömningar och kunskaper i tågurspårning spolar jag direkt ned i toaletten efter två minuters googlande:
https://www.cbsnews.com/news/amtrak-train-derailments-recent-list-washington/
Utdrag ur artiekeln ovan men det finns MÅNGA FLER exempel:
Här har du några stenar som orsakar urspårning:
Citat:
Oct. 5, 2015: A passenger train headed from Vermont to Washington, D.C., derailed when it hit rocks that had fallen onto the track from a ledge. The locomotive and a passenger car spilled down an embankment, derailing three other cars and injuring seven people.
Här spårar ett tåg ur när det kör på ett traktorsläp:
Citat:
March 9, 2015: At least 55 people were injured when an Amtrak train bound from North Carolina to New Jersey derailed after colliding with an oversized tractor-trailer that was stuck on the tracks in Halifax, North Carolina.
Här spårar ett tåg ur efter att det kör på ett fordon som kör på rälsen:
Citat:
June 23, 2014: An Amtrak train hit a vehicle that was apparently driving on train tracks in Massachusetts, killing three people in the vehicle and derailing the train just before midnight in a remote area about 24 miles southwest of Boston. None of the 180 people on board the train was injured.
Jag vet inte hur din begreppsvärld ser ut men om du tycker att det är rimligt att en STEN eller ett TRAKTORSLÄP kan få ett Amtraktåg att spåra ur men inte en sopbil på 20ton(konservativ uppskattning) undrar jag om du lever i en Salvador Dali-tavla.
Det finns rapporter att Amtrak-tåget han bromsa in efter varning från helikoptrar som följde tåget. Jag kan inte hitta källor på att de varnade tåget. trots att jag vet att jag läste det igår, men det är säkerställt att helikoptrar fanns på plats åtminstone, du kan undersöka det med några enkla googlingar. Så, tänk nu efter riktigt noga, i vilket läge skulle en helikopter kunna varna tågföraren? Om tåget står på rälsen eller om bilen kör på en avstängd väg. Varför sitter tre killar kvar i bilen om de fastnat på rälsen? Vilken position på rälsen hade sopbilen?
Efter din uppvisning i total inkompetens och obefintlig föreställningsförmåga tackar jag gudarna att du inte sitter på haverikommissionen.