Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Hur kan du veta det? Det är betydligt fler än du tror som flyttar tillbaks och en del dör som sagt. Dessutom är prognosen gällande 500.000 flyktingar troligen i överkant. Bromsen har ju slagits till.
Hur jag vet det? Jag är inte en idealistisk pk-människa som tror, jag är en borgerlig realist som tar reda på hur saker och ting förhåller sig.
Siffror från SCB 2016 visar att då flyttade ca 55.000 människor ut från Sverige. Av dem var 33% födda i Sverige. Återstående 67% var invandrare. Vilket ger 36.500 återvändande invandrare.
Idag har vi hundratusentals färska invandrare som saknar bostad, arbete, kunskap om Sverige. De kommer heller inte att få det, för före dem i kön står hundratusentals tidigare första- och andragenerationers invandrare som lever trångbott i getton och saknar arbete och inte heller är integrerade i samhället.
Folk från dessa MENA kulturer skaffar dessutom oproportionerlig stora barnskaror som ger en exponentiell ökning av antalet utanförmänniskor.
I det perspektivet är det ointressant om vi under kommande fem år får 400.000 eller 500.000 ytterligare invandrare, det fungerar helt enkelt inte.
Åkesson är den enda partiledare som talar klartext om detta, övriga tiger och duckar medan korthuset faller. Strandhälls försök i debatten att klistra monsteretiketten på Åkesson fungerar inte längre eftersom skiten träffat fläkten och vanligt folk förstått vad som pågår.
Man måste inte gilla Åkesson, men när det brinner blir man gärna räddad även av en ful brandman.