2018-01-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Dessutom uppenbart RIKTAT mot just Sverigedemokraterna. Intressant under valåret som sagt. Man ser ganska många nu som uppenbart tramsar och försöker skriva massa skit angående rimliga valresultat och annat. Är väl trollfabrikerna från sossarna vi ser. Vi vet ju att LO haft utbildningar för hundratals dårar som ska agera troll på nätet så...

Mer och mer av detta kommer vi att få se fram till valdagen.

Dessa s. k. "sammanställningar" kommer att fortsätta till strax innan valet. Budskapet till väljarna är "rösta inte på SD för partiet kommer att minska". Precis i samma stil som med presidentvalet i USA och Brexit.
2018-01-28, 12:45
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Mycket skit kan jag acceptera att läsa här om att Sverige är på ruinens brant eller att SD skulke ha 25% i opinionen. Men när man anklagar dem som konsekvent vägrar köra med skitmetoder i sociala medier och konsekvent håller en mycket hög nivå för trollfabriker, då måste jag ryta till. Nu får ni fanimej städa upp i de egna leden några år innan ni anklagar S för fulspel på nätet. SD med nätets vidrigaste anhängare.
Men nu finns det facit som visar på S trollfabriker bara allt arbete man lägger ner på att ljuga om SD,vi har tex en riksdagsman som på lätt svenska gör video på video om lögner om SD.
https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bara-valjarna-kan-stoppa-sossarnas-egen-trollfabrik/

https://samnytt.se/avslojar-sa-har-ville-socialdemokraterna-bygga-sin-egen-trollfabrik-redan-2015/
http://omni.se/s-utreder-medarbetare-efter-misstankt-trollkonto/a/5VnXGK
2018-01-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag känner till sossar i nittioårsåldern som insett att S är körda,men väljer soffan för att inte reta sina vänstersläktingar. såg en undersökning som visar att kring 4% av sossarnas kärnväljare dör bort varje år ,och var ungdomarna som levt i en spännblattestyrd skola går är knappast svårt att inse.och utvecklingen rent allmänt i samhället går inte längre att mörkja eller förklara bort.
Och när övriga partier helt plötsligt driver SD,s frågor så inser ju befolkningen att SD haft rätt hela tiden.

Jag vet också sossar i åttioårsåldern som vet vad de har..... De gnäller och svär när de hör på nyheterna o dyl, men om det inte berör dem personligen är allt bra. De har sin pension och sitt hus och hem. Haft tur med bra tillgång till kranskärl och by - passoperation. De bor i ett mindre moderat samhälle.

De har inte intresse av att föreställa sig hur det blir i Sverige om nuvarande utveckling håller på. Andra får ta hand om det. Och det vette 17 om de reflekterar över var den ändrade politiken kommer ifrån.

Å andra sidan har jag i min krets flera i sjuttioårsåldern, som fortfarande kämpar, som helt övergått till SD. De förra var skåningar och de sistnämnda smålänningar. Jag vet inte om lokaliseringen gör skillnaden eller arbetare respektive egenföretagare. Det sistnämnda avgör, tror jag.

Av detta lär vi att gamla arbetare är trogna S medan gamla egenföretagare går till SD beroende på invandringen. De unga utbildade är Mp.

SD har detta valet på sig att göra skillnad. Får de 20% blir de en stark vågmästare och får igenom sin politik.
2018-01-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Svensk väljaropinion

Ha, ha, ha, ha,ha..

Resultaten dessa skojare presenterar är helt och endast baserade på genomsnitt som våra väl ökända skojarinstitut åstadkommer - speciellt för SD,

Dom kan slänga sig i väggen - korrumperade och agendastyrda!

Ha, ha, ha, ha, ha...

Att Sveavägen är en trollfabrik kan man till och med räkna ut med arslet.
Och det innebär att SD rimligen måste ta ett rejält skutt uppåt i väljaropinionen - Att detta inte syns i OU beror på institutens beroende av uppdragsgivarna.
2018-01-28, 17:50
Medlem
Holdingbreaths avatar
Opinions siffror kan ändras om respekterat personer uttalar sig offentligt för SD
2018-01-28, 19:16
Medlem
Erk Swedes avatar
[quote=regnidagigen|63056361]Jag vet också sossar i åttioårsåldern som vet vad de har..... De gnäller och svär när de hör på nyheterna o dyl, men om det inte berör dem personligen är allt bra. De har sin pension och sitt hus och hem. Haft tur med bra tillgång till kranskärl och by - passoperation. De bor i ett mindre moderat samhälle.

De har inte intresse av att föreställa sig hur det blir i Sverige om nuvarande utveckling håller på. Andra får ta hand om det. Och det vette 17 om de reflekterar över var den ändrade politiken kommer ifrån.

Å andra sidan har jag i min krets flera i sjuttioårsåldern, som fortfarande kämpar, som helt övergått till SD. De förra var skåningar och de sistnämnda smålänningar. Jag vet inte om lokaliseringen gör skillnaden eller arbetare respektive egenföretagare. Det sistnämnda avgör, tror jag.

Av detta lär vi att gamla arbetare är trogna S medan gamla egenföretagare går till SD beroende på invandringen. De unga utbildade är Mp.[quote]
Fick idag indikationer på att SD kommer att göra ett betydligt bättre val än vad jag ens vågat hoppas på.
Våldet har fått många gamlingar att vakna,och samarbetet med MP har fått många sosseväljare rent förbannade,så var inte alltför säker på att gråsossarna blir så många. och förresten så är det bland företagarna fler som skryter över sossarna av mina bekanta än folk som är anställda. Vad som förvånar är hur många offentligt anställda som tänker rösta SD. Så det vi ser i media är bara propaganda och lögner ,inte vad befolkningen tycker..
Senast redigerad av Erk Swede 2018-01-28 kl. 19:25.
2018-01-30, 01:51
Medlem
Mellbergans avatar
Vad tror ni om nästkommande månad då, fortfarande stiltje i opinionen för SDs del?
2018-01-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vad tror ni om nästkommande månad då, fortfarande stiltje i opinionen för SDs del?

Det är nog stilla. Om inte ner 0,2. Åkesson börjar sin valturne' nu, och beroende på uppmärksamhet kan OU ändras något. Inte förrän fram emot maj - juni ser vi mer uppgång. Då har det hunnit hända lite mer i landet. Vår och sommar är här och folk har vaknat.
Kanske någon reflekterar över att Karolinska ställs inför brottsutredning för att tre patienter avlidit i kö till canceroperation . Detta omnämnande lägligt efter att Åkesson påtalat sjukvårdens haveri i en debatt i söndagens agenda. Han blev väl nästan fåneförklarad där av Annika Strandhäll.
2018-01-30, 11:53
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Detta blir en ren gissning, men jag tror att opinionsinstituten kommer att ge SD några tiondelar mer under februari månad. Nu börjar SD ytterst sakta "klättra" i mätningarna. Det lär inte bli några stora skutt på flera procentenheter utan det kommer att röra sig om tiondelar eller en halv procent på sin höjd. Men trenden kommer att visa sakta, sakta uppåt. Den 9 februari är det trots allt bara sju månader kvar till valet.

Flera institut borde verkligen se över hur de viktar SD och börja höja och närma sig Sentios siffror om de inte vill riskera att bli totalt bortgjorda den 9 september. Just nu ligger flera institut (Sifo, Novus, Ipsos och Inizio) med stor sannolikhet 5-7 procentenheter för lågt.

SD:s medelvärde för det senaste halvåret var:

Augusti: 20,5%
September: 20,1%
Oktober: 17,7%
November: 17,2%
December: 18,1%
Januari: 17,9%
Februari: ?

I februari tror jag att SD åter kommer att ligga strax över 18% i medelvärde, möjligen 18,5%. De större ökningarna kommer i maj, juni, juli och augusti. Sedan får man inte glömma att dessa medelvärden alltid måste korrigeras mot den underskattning som samtliga opinionsinstitut har och har haft av SD i riksdagsvalen 2006, 2010 och 2014. 2018 är inte något undantag, underskattningen av SD fortsätter med oförminskad styrka. Ska bli väldigt intressant att få facit på valnatten den 9 september...
2018-01-30, 21:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Mycket skit kan jag acceptera att läsa här om att Sverige är på ruinens brant eller att SD skulke ha 25% i opinionen. Men när man anklagar dem som konsekvent vägrar köra med skitmetoder i sociala medier och konsekvent håller en mycket hög nivå för trollfabriker, då måste jag ryta till. Nu får ni fanimej städa upp i de egna leden några år innan ni anklagar S för fulspel på nätet. SD med nätets vidrigaste anhängare.

Det är anhängare inte partiets trollfabrik. S vägrar ingenting de är bara usla på sociala medier eftersom de har statens TV och radiobolag på sin sida (Och övriga MSM, och alla myndigheter). På bästa sändningstid sa de ju nyss att en M-styrd kommun var ansvarig för dålig behandling av en flykting trots att sossen som VAR ANSVARIG satt i studion.
2018-01-30, 21:40
Medlem
HejaFinlands avatar
När tror ni SD börjar sin valkampanj?, de har rekordmycket pengar säger de.
2018-01-30, 21:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När tror ni SD börjar sin valkampanj?, de har rekordmycket pengar säger de.
Det är nog lite som i den underhållande sporten bancykling, man ligger & försöker stå stilla tills någon annan sätter fart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in