Citat:
Ursprungligen postat av
wendy1
Jag håller absolut inte med någon av er två. De som spekulerar mest här är ni som fabulerar helt fritt och skamlöst om diverse sjukdomar som alla 4 tydligen haft enligt er. Ni har ju inte en aning. Dessutom är ev sjukdomar ointressanta. Man BETER sig inte såhär. Fattar inte att det ska vara så svårt att förstå.
NEJ den här familjen hade det inte SÅ JÄKLA ILLA att de var tvungna att dö. De som stödjer och förstår såna här sjuka saker, borde nog tänka några varv till innan ni uttalar er för mycket. Ni framstår som oerhört obehagliga människor, som har förståelse för barnmord. Och sen har ni mage att sitta här och hacka på folk som tycker detta är totalt oacceptabelt? Så det får man inte tycka, men mörda lite barn det kan man få göra, nästan till och med lite synd om den som gör det??
Riktigt obehaglig tråd med obehagliga skribenter.
Usch och fy.
Men för fan, det är väl ingen som står med pistol riktad mot din tinning och hotar trycka av om du inte håller med?
Gå ut och ta dig en promenad! Gå och meditera på din mening här ovan: "Man BETER sig
inte så här".
Det är sällan jag använder svärord, och upprörd är jag inte heller just nu, sitter i soffan
och dricker kaffe, men du får för fan lära dig att sära på, och lära dig skillnaden mellan orden
förstå och
acceptera! Det har någon mer skrivit längre tillbaka i tråden. Så jag känner att jag nu börjar upprepa något som redan är skrivet
Ännu viktigare, lägg av med att skriva förståelse för barnmord. Jag vet att du menar att vi (vet inte vilka de andra är) tycker att man ska mörda barn! (Nu skrev jag lika enkelt som du formulerar dig! Skulle kunna tänka mig att du menar att i den här händelsen kan jag och några stycken till tänka oss olika scenarier parallellt, gå in och ut ur detaljer vice större sammanhang som skulle kunna ge en bild som gör att man ser och förstår handlanden från människor med allt vad det innebär.)
Ingen ska behöva förklara sig varje gång man analyserar här.
Exempel:
Jag har förståelse för hur nazisterna under 2:a världskriget agerade och skapade koncentrationsläger.
Det är äckligt och vämjeligt att bara skriva detta, så jag skulle inte bara kunna uttrycka mig så utan att ge en fullständig bild av yttrandet.
Man tar och läser historia och i detta fallet kedjereaktioner, orsakssamband samt en gnutta psykologi så ser man varför saker och ting kom att bli som de blev.
MEN INTE FAN ACCEPTERAR JAG ETT SYSTEMATISKT MÖRDANDE AV MILJONTALS MÄNNISKOR!!!
MEN JAG SER ORSAKSSAMBANDEN KRING "HERR WEBER", SOM var med i 1:a världskriget, SOM var med under den stora depressionen och börskraschen, SOM hade en viss personlighetsuppsättning SOM ledde honom till den tjänsten/arbetet/graden som han stolt och en smula självupptaget struttade omkring i, och SLUTLIGEN kunde tycka sig vara fri från spärrar och mörda och utrota! Och den sista verkan på honom, han började sakta men säkert "TYCKA OM DET"!
Jag har facit med mig i den här beskrivningen här ovan, men ingen har eller kan ha ett slutligt facit kring morden i familjen än. och det gör att jag lätt kan skilja på att försöka se HUR och VARFÖR det som hände har hänt. Man KAN försöka se in genom och från gärningsmannens/kvinnans/mördarens/mördarnas handlande.
Mycket märkligt och svårt att förklara för en som dig, som kallar mig och några skribenter till här för,
"oerhört obehagliga människor", skillnaden mellan acceptera och förstå och till och med
"stödja" mord på barn som ju det är det du skriver!
Enligt mig är det knappt att jag kan ta ditt inlägg på allvar. Det går egentligen inte att föra "samtal" med dig.
Om det här är en obehaglig tråd, varför är du kvar i den då?
Själv tycker jag att MORDEN är obehagliga, inte de som skriver här i den här tråden.
Slutligen, det är det oacceptabel att mörda barn, människor överhuvud taget!! Har inte sett
att någon här inte tycker det...
PUNKT.