2018-02-01, 02:05
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag undrar om du har egna barn?
Visst Två stycken som är utflugna i stort sett
Citera
2018-02-01, 02:11
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jo, eh...han mördade sina barn.
Javisst ja, du tycker ju att det är vettigt

Han flyttade ut när Agnes var tre och Moa nyfödd (eller om det var strax före nedkomst). Åren därefter har han ingen koll på. Finns med i tråden, klart och tydligt.
Nu går jag inte på vad folket här på FB skriver. Jag läser vad där står men sanningen är
ju än så länge att ingen vet speciellt vad som utlöste detta.
Det kommer polisen förhoppningsvis fram till. Vi får se tiden framöver.
Att mord att vettigt har jag inte skrivit eller uttryckt - Du får nog läsa mer noga över
vad där står.

En sak är Du och jag helt överens om - och det är att det är förskräckligt och hemskt det som inträffat.
Citera
2018-02-01, 02:13
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det är bullshit.
Ett fosterbarn till familjen, som bodde hos dom i över ett år i sin sena tonåren, vittnar heligt och blint att dom var en helt normal, vanlig och kärleksfull familj.
Han bodde ändå hos dom.
Finns med i tråden, klart och tydligt.
Så länge inte annat påvisats tycker jag att man bör utgå ifrån att de var normala vanliga människor.
Något annat finns inte än så länge bevista. Polisens utredning förklarar förhoppningsvis något.
Citera
2018-02-01, 02:15
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
I min värld mördar man inte sina barn om man har starka band till dom...
Nej det är inget fel med att visa sina begränsning.
Men tydligtvis i hans värld kom det att bli så.
Citera
2018-02-01, 02:16
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fallet är kanske inte unikt i världen men sannolikt i Sverige.

Det här handlar INTE om starka familjeband så mycket kan jag säga efter all psykologisk litteratur jag läst och även efter viss livserfarenhet.

Detta speglar en störd uppfattning av var gränsen mellan familjeindivider går. Ett barn är inte en fortsättning eller förlängning av föräldrarnas kroppar och psyken.

Integriteten i den här familjen hade fullständigt kollapsat.
Det är en inriktning som mycket väl skulle kunna visa sig stämma.
Citera
2018-02-01, 02:20
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Jag kan bara tala för mig själv och varför jag följer denna utredningen, barn är svaret då jag själv har två underbara barn så är det något som berör mig och just i madsens fall är det ju skumt att en kvinna följer med en man hon inte träffat innan dessutom följer med i ubåt jag menar hur naiv får man bli.....dejta göt man på offentliga platser just pga alla psykfall
Madsen är i mina ögon totalt ointressant. Jag har skrivit detta tidigare.
En mycket egocentrisk person som för det mesta inte hade mycket
till övers för andra.
Men de sexuella fantasierna hade han och tydligtvis var det sadism som drev honom.
Jag avslutar härmed Madsen för min i denna tråd. Han får själv starta en.
Citera
2018-02-01, 02:23
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den största "hopplösheten" tycks polisen ha ställts inför: att ännu inte ha något annat än ett underskrivet papper att förhålla sig till, eller i vart fall ingen klar bild av händelseförloppet. - En sådan här situation borde inte vara föremål för "tolkning", och än har man tydligen inte fått några entydiga svar, varken från rättsläkare eller brottsplatsuttolkare. - I sammanhanget är frågan om dubbel- eller trippelmord mycket viktig eftersom - om inte alla frågor kan besvaras - en oskyldig person riskerar att gå till eftervärlden som barnamördare. - Betr. döttrarna så var väl även dessa skrivkunniga? - Deras rektor har sagt att det var söta, glada tjejer som man aldrig haft några problem med. - Ej heller har de hemundervisande lärarna gett uttryck för att något extraordinärt utspelat sig under hemlektionerna.
Flickorna speciellt denna ena av dem var utsatt för svår trötthet. Det handlar om att kunna vara uppe en timme för att på nytt tvingas sova.
Citera
2018-02-01, 02:29
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Haha. Ja, jag får väl det. Tror du nånsin att vi "vanliga dödliga" kommer att få veta mer om bakgrunden till beslutet och vilken sjukdom flickorna led av?
Det beror på om viljan finns - Att vilja förstå det makabra dådet. Varför. Det finns svar på det mesta
men tyvärr vill inte många se sanningen utan vrider det till något som känns rätt för dem.
Jag skriver ju inte vad jag innerst känner utan försöker ge en bild av händelsen som jag tror den har utspelat sig.
Jag gjorde samma sak i fallet Lisa Holm och det visade sig att mina farhågor som jag skrev ner besannades sedan av polisens utredning.
Jag är inte på något sätt synsk - det överlåter jag åt frugan.
Men jag under mina 59 år alltid intresserat mig för människor och människans beteende
Citera
2018-02-01, 02:32
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
ÄNTLIGEN !
Någon som försöker förstå, varför detta kan hända.
Misstänker att du inte accepterar handlingen eller beslutet (precis som jag) utan att du bara försöker först VARFÖR ett sånt beslut fattas.
Har jag rätt ?
Ja det lutar nog åt att vi ser det på samma sätt.
Dock med reservation att jag kan ha fel. Det har alla någon gång.
Sist jag skrev på FB ang. mord var det Lisa Holms fallet.
Jag skrev ner hur jag misstänkte hur förloppet att skett och fick
bekräftat av polisens utredning att det mesta var rätt.
Citera
2018-02-01, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
I
Fattar inte att ni inte kan sätta in er i deras situation. 1 dotter som de kämpat med i flera år. och det tar på krafterna att inte bli betrodd. Ni ser ju själv ingen tror på "sanningen" när den skrivs ut. Nu har 13000 sidor gått runt och runt. finns det så många fler stenar att vända. Utom att försöka förstå varför 2 människor gjorde som de gjorde. Ibland är faktiskt döden ett bättre alternativ än att ha en sjukdom som "inte finns" eller som ingen tror man har för det inte syns utåt. Ni ska bara veta hur många som sätter på sig "masken" utanför (och även innanför) husets väggar. Jag säger inte att de gjorde rätt men jag förstår varför. Och speciellt när man inte blir betrodd.
Nu hänger inte jag med. Finns det någon stöd för att de inte blev betrodda? Både arbetsplats och skola pratar ju om familjens svåra situation och hur de försökte hjälpa familjen på olika vis.
Citera
2018-02-01, 02:35
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jag tror att de flesta sjuka barn i världen blir ganska rädda om gemene man börjar tänka på det viset. Jag blir det iaf.
Nej Du ska inte behöva känna rädsla men man måste försöka se det från olika
perspektiv och för en stund glömma gärningen.
De flesta här i tråden kommer ju inte längre än till själv gärningen.
Det är självklart att om en normal person plötsligt begår ett sådant brott blir vi övriga
undrande.
Saker som personlighet, intelligens, normer m fl. kan spela in här
Citera
2018-02-01, 02:38
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du tror alltså att föräldrarna fick syndernas förlåtelse ? Det är jag övertygad om att dom inte fick... kommer aldrig att få ... aldrig !
Vi blandar inte in Gud och Jesus i detta.
Det får räcka med högmässan och helgmålsringningen.
Om jag slutar med att säga: Vad han Gud att förlora på att inte ge dem syndernas förlåtelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in