Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 11:27
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Nu går han all in, men fortfarande ingen förklaring till pengaöverföringen...

https://twitter.com/ozznujen/status/958990681166565377

https://twitter.com/ozznujen/status/958990841003106304

https://twitter.com/ozznujen/status/958991015326646272

Det är totalt obegripligt hur uppblåst och stöddig han är!

Hans decemberkrönika i Expressen visar dessutom tydligt att han visste att detta skulle segla upp till allmän kännedom. Han försökte "stämma i bäcken" och skademinimera i förväg där.

Vilken jävla orm han är.

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vilken rutten liten fegis som skyller på någon annan, när det är han som är ansvarig. Även om det var någon annan som gjorde fel är det hans jävla ansvar. Vilken liten feg sopa! Hoppas han och Soran flyttar ihop och håller käft.

Det har varit ett fint halvår, PK faller. En efter en tänk vad många hycklande idioter som har åkt bort den sista tiden, fantastiskt om ni frågar mig

Jag var faktiskt, måste jag erkänna, lite förvånad när det kom fram att Soran var våldtäktsman.

Men Özz har jag alltid sett som en ondskefull sverigehatande orm. Det är bara att titta på ansiktet så ser man att vi inte pratar om en sympatisk människa.

Det förvånade mig lite att det skulle ta så lång tid innan han åkte dit.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2018-02-01 kl. 11:33.
Citera
2018-02-01, 11:30
Medlem
Vad händer konkret om detta misstänks vara ett skattebrott?

Vem anmäler? Hur fungerar skattemyndigheten?

Hur fungerar bevisbördan?

Vem vilka kan tänkas vara ansvariga?

Vad blir det förväntade utfallet om man väger in de uppgifter som finns tillgängliga? Typ straff mm.?
Citera
2018-02-01, 11:37
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vad händer konkret om detta misstänks vara ett skattebrott?

Vem anmäler? Hur fungerar skattemyndigheten?

Hur fungerar bevisbördan?

Vem vilka kan tänkas vara ansvariga?

Vad blir det förväntade utfallet om man väger in de uppgifter som finns tillgängliga? Typ straff mm.?

Det blir skattetillägg och åtalseftergift. En slags böter. Detta är INTE något som Skatteverket eller Ekobrottsmyndigheten vill ta i. Dels är beloppet för litet och man vill inte stöta sig med det Politiskt korrekta etablissemanget.
Citera
2018-02-01, 11:43
Medlem
mmais avatar
Undrar hur snacket gick innan renoveringen startad?

- Jag vill inte vet nånting, men du ska betala svart för min renovering.
Citera
2018-02-01, 11:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det blir skattetillägg och åtalseftergift. En slags böter. Detta är INTE något som Skatteverket eller Ekobrottsmyndigheten vill ta i. Dels är beloppet för litet och man vill inte stöta sig med det Politiskt korrekta etablissemanget.
För litet? Det är ju bara EN svartarbetare som synats i sömmarna! Hur mycket pengar måste det handla om för att Skatteverket ska vara intresserade?
Citera
2018-02-01, 11:44
Medlem
haha kurden är trängt i ett hörn likt den lilla råtta han är. Både han och hans inavlade familj visste att de hade sponsrat terroristen med svarta pengar.

Den stora frågan är vad dessa pengar egentligen gick till.

Kanske kurden och hans sällskap kan åtalas för medhjälp till terror.
Citera
2018-02-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Really? Du har aldrig haft med Skatteverket att göra.

Men försök gärna dra den valsen och låt mig stå med popcorn och titta på. När du försöker förklara att du satt över 85000kr med GOTLAND som meddelande, samt att hantverkaren själv nu erkänt att det var svartjobb på just Gotland och pengarna är bevisade gick till denna person.
Och då behöver vi inte ens tillägga att hantverkaren var terrorist.

Skulle vara sjukt kul att se dig göra detta. Men räkna inte med att jag kommer och hälsar på när du får 6mån i fängelse

Jag har nog haft mer med Skatteverket att göra än dig. Skatteverket har tillräckligt med annat att granska än någon privatpersons upprustning av ett hus med hjälp av svart arbetskraft som man ändå inte kan bevisa. Varför har vi t ex inte hört något om Nujens alla andra svarta hantverkare som hjälpt till med renoveringen? Kanske för att dessa inte är anklagade för terrorism?

Enda anledningen till att Akilov erkänt att han fick pengarna för svart arbetskraft är för att han är under press och granskas samt inte har något att förlora på att erkänna det.
Citera
2018-02-01, 11:48
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För litet? Det är ju bara EN svartarbetare som synats i sömmarna! Hur mycket pengar måste det handla om för att Skatteverket ska vara intresserade?

https://www.svd.se/hojt-fribelopp-mot-svartjobb
-Dagens fribeloppsnivå på 1 000 kronor infördes i början av 1990-talet. Så en höjning till 10 000 kronor är delvis en inflationsjustering, enligt Åsa Johansson, rättslig expert på Skatteverket.
Citera
2018-02-01, 11:49
Medlem
bigbossjonass avatar
Som jag ser det är pengarna sponsring utav terrorism och hela familjen nujen borde bli dömda till fängelse samt utvisning!

Det är ju uppenbart att özz iallafall inte gillar svenskar om man nån gång lyssnat på hans stand up "komedi"

Utvisning till erodogan hade smakat fågel
Citera
2018-02-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om Akilov i förhör säger han svartjobbat och det i transaktionerna står "jobb Gotland" kan de göra mycket. Gåva blir inte så trovärdigt då.

Om Skatteverket vill kan man göra i praktiken vad som helst. Dock brukar även Skatteverket välja sina strider och att jaga svart arbetskraft hos privatpersoner borde inte vara något prioriterat.
Citera
2018-02-01, 11:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
https://www.svd.se/hojt-fribelopp-mot-svartjobb
-Dagens fribeloppsnivå på 1 000 kronor infördes i början av 1990-talet. Så en höjning till 10 000 kronor är delvis en inflationsjustering, enligt Åsa Johansson, rättslig expert på Skatteverket.
Om de haft 5 st som arbetat på Nujens flera hus och alla fått liknande summor. 5 x 85 000 = 425 000 kr.
Citera
2018-02-01, 11:50
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Really? Du har aldrig haft med Skatteverket att göra.

Men försök gärna dra den valsen och låt mig stå med popcorn och titta på. När du försöker förklara att du satt över 85000kr med GOTLAND som meddelande, samt att hantverkaren själv nu erkänt att det var svartjobb på just Gotland och pengarna är bevisade gick till denna person.
Och då behöver vi inte ens tillägga att hantverkaren var terrorist.

Skulle vara sjukt kul att se dig göra detta. Men räkna inte med att jag kommer och hälsar på när du får 6mån i fängelse
Ja det här blir svårt att slingra sig ur. Ser fram emot att se Özzs bortförklaringar. Han och familjen sitter i skiten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in