Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 10:39
Medlem
secretcinemas avatar
Var Akilov aktiv terrorist år 2015?

Var Nujens Akilovs enda arbetsgivare?

Jag hörde att Özz nån gång tog en bit godis på ICA utan att betala. Är Säpo underättade?

Nog allt är han usel komiker o debattör. Fattar dock inte vad för nyhetsvärde som finns i detta. Skitmärkligt...
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Återigen. Det är knappt någon som påstår att familjen Nujen har finansierat terrorism. Däremot är det många som menar att de har hjälpt en person som skulle utvisas och att de har betalat honom svart.
Det är ju uppenbart att det är så.
Sedan så är kontanthantering i dagens läge ganska jobbig. Folk vill inte gå till ett bankkontor och hämta ut sedelbuntar i onödan. Det är enkelt att överföra med internetbanken och då skriver man inte vad det är för utan bara till exempel "GOTLAND".

Om din svärfar anlitar en polack för att repa badrummet, på vilket sätt blir du plötsligt en del av "familjen svensson"? Trams var ordet.
Citera
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Herregud systern är ju ändå advokat och Özz Nujen har ju själv klagat på alla skattefuskare. Självklart visste man att det var svartarbete!

Men brukar man vara så osmidig när man betalar svart? Särskilt om man är advokat?

”Jobb Gotland” är ju omöjligt att förklara bort.
Citera
2018-02-01, 10:40
Medlem
Citat:
Samtidigt kan det vara ganska så jobbigt att personligen åka över till Gotland och lämna över 86 000 kr i kontanter. Om Skatteverket frågar kan man ju säga att det var en gåva. Anledningen till att vi nu vet att det var svartarbete är för att Nujens släkt inte vill anklagas för att ha sponsrat en terrorist, då är det bättre att ha anlitat svart arbetskraft.

I min värld byter man inte "lite jobbigt" mot något så farligt som att försöka blåsa Skatteverket genom öppna transaktioner.

Ingen som har vett i skallen gör det. Är man företagare vet man om att skattefiffel är en av de 3 högsta bestraffningarna i hela rättssystemet.

Tror att du med flera aldrig hanterat företag och inte förstår hur farligt detta är. Och man åker gladeligen några mil med en bil för att täcka det öppna målet för Skatteverket. Verkligen.

Om det visar sig att familjen hör till de mest korkade i Sverige, ja så må vara. Men just nu under utredningen, samt att Özz spyr galla på Twitter mot alla andra men förklarar inte ett dugg om omständigheterna, så måste man inse att det kan finnas många andra anledningar till varför.

Att de är de mest korkade i landet bör inte vara det första man antar som ni gör.
Citera
2018-02-01, 10:40
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Özz är en av de mest försvenskade blattarna i Sverige. Så jag förstår inte det där med att han skulle hata svenskar.
Försvenskad blatte säger inte så mycket.

Framför allt så går ju agendan ut på att möjliggöra svensken på alla sätt.

Publik och läsare garvar sig harmynta åt sig själva utan att förstå...

Samma agenda som våldtäkts-soran.

Men hemma bakom gardinerna så våldtas svenska unga flickor och terrormussar betalas grova pengar...

Ok?
Citera
2018-02-01, 10:41
Medlem
Yaskos avatar
Nu går han all in, men fortfarande ingen förklaring till pengaöverföringen...

https://twitter.com/ozznujen/status/958990681166565377

Citat:
Jag förstår att diverse hatbloggare som @KaterinaJanousch med sina trollarméer och @hanifbali sanktionerad av sitt parti @nya_moderaterna försöker misstänkliggöra mig och insinuera att brott har begåtts, där ingen vet eller har någon aning. Ingen av dem vet. #svpol

https://twitter.com/ozznujen/status/958990841003106304

Citat:
Men att både @Expressen där jag är anställd, och @Aftonbladet kopplar mig och terroristen Akilov med varandra på bild, då bägge vet att folk bara kollar bilden och läser rubriken så är det de gör inte bara vilseledande och osant utan direkt lömskt och livsfarligt. #svpol

https://twitter.com/ozznujen/status/958991015326646272

Citat:
Sen att de ringer mina syskonbarn i tioårsåldern är bara för jävligt och rent ut sagt vidrigt.
Jag fortsätter kampen mot fascister, islamister och rasister. Och som jag alltid säger; För ett självständigt Kurdistan och ett roligare och rättvisare Sverige. #svpol
Citera
2018-02-01, 10:41
Medlem
Citat:
Pengarna måste ju ha spårats från Özz familj till Akilovs personliga konto.

Skulle vara intressant att veta hur många fler svarta hantverkare som Nujen släkten anlitat och det brottsliga i detta, speciellt för en advokat att syssla med. Väcker ju också frågor om utnyttjande av huvudman när systern anlitar sina asylkunder för att göra svartjobb. Kan Nujens släktens behandling och utnyttjande av Akilov t ex bidragit till att han blev så extrem?

Ja det är ju ganska troligt att familjen har anlitat fler personer av samma typ som Akilov. Personer som väntar på avvisning och håller sig gömda. Det är också intressant att undersöka om det kan finnas fler som har utnyttjat illegal arbetskraft. Personer som själva tillhör den svenska aristokratin. De har ju gjort det för egen vinning men samtidigt tycker de att de har gjort goda gärningar.

Hela flyktingindustrin har ju dragit till sig allehanda skummisar och lycksökare som utnyttjar flyktingar för egen vinning. Johanna Möller är ett exempel liksom socialdemokraten Jan Emanuel Johansson.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article22608229.ab

https://www.expressen.se/nyheter/ny-supervinst-for-jan-emanuel-pa-flyktingar/
Citera
2018-02-01, 10:43
Medlem
CoopColas avatar
Vilken rutten liten fegis som skyller på någon annan, när det är han som är ansvarig. Även om det var någon annan som gjorde fel är det hans jävla ansvar. Vilken liten feg sopa! Hoppas han och Soran flyttar ihop och håller käft.

Det har varit ett fint halvår, PK faller. En efter en tänk vad många hycklande idioter som har åkt bort den sista tiden, fantastiskt om ni frågar mig
Citera
2018-02-01, 10:46
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad tycker du man har störst anledning att hemlighålla:

Är det för övrigt visat att Nujens var medvetna om att det var svarta pengar? En snickare kan ju säga att han har F-skattesedel utan att ha det, jag har aldrig kollat upp något sådant.
De som sätter in 85 papp på någons konto för utfört byggarbete utan att kolla om han betalar F-skatt är ju förståndshandikappad!
Blir svartjobbaren granskad av skatteverket åker du på att betala F-skatten plus skattetillägg
Citera
2018-02-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
I min värld byter man inte "lite jobbigt" mot något så farligt som att försöka blåsa Skatteverket genom öppna transaktioner.

Ingen som har vett i skallen gör det. Är man företagare vet man om att skattefiffel är en av de 3 högsta bestraffningarna i hela rättssystemet.

Tror att du med flera aldrig hanterat företag och inte förstår hur farligt detta är. Och man åker gladeligen några mil med en bil för att täcka det öppna målet för Skatteverket. Verkligen.

Om det visar sig att familjen hör till de mest korkade i Sverige, ja så må vara. Men just nu under utredningen, samt att Özz spyr galla på Twitter mot alla andra men förklarar inte ett dugg om omständigheterna, så måste man inse att det kan finnas många andra anledningar till varför.

Att de är de mest korkade i landet bör inte vara det första man antar som ni gör.

Du överskattar Skatteverkets ambitionsnivå och Nujen släkten säger bara att det var en gåva och vad ska Skatteverket då göra?
Citera
2018-02-01, 10:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Skickar du iväg 85k för 6 veckors arbete utan att erhålla kvitto/faktura?
Nä det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En asyladvokat som utnyttjar en person som skall utvisas som billig svart arbetskraft. Denna person begår sedan ett terrorbrott. Det är ganska allvarligt. Därmed betyder det inte att familjen Nujen kände till hans terrorplaner men de har agerat brottsligt och väldigt oansvarigt. Systern borde inte få behälla sitt jobb efter detta.

Här är förresten en intressant artikel i Expressen från 11:e April förra åter precis efter attacken. Där Öz spyr galla över SD och Anna Kinberg Batra.
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/vamjeligt-anna-kinberg-batra/

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Så kan det väl vara, men kan tyckas att någon som jobbar med juridik borde ha haft koll på sådant. Speciellt om man beställer jobb för runt 100.000

Dessutom blir det motstridigt med de uppgifter Akilov själv uppgett, att han skulle ha varit hantlangare på bygget. Överföringarna tyder ju på att Akilov skulle ha varit huvudentreprenör.
Det är väl möjligt att de anlitat honom som svart arbetskraft men knappast att de hade en aning om att han skulle göra något terrorbrott. I så fall kvittar det om han hette Akilov eller Pourkarim och Nujens förehavanden är inte relevanta just i fallet Drottninggatandådet utan bara som svartjobb och det tycker jag inte är så himla intressant i så fall.
Citera
2018-02-01, 10:50
Medlem
De kan ju påstå att det är överföringar för att Akilov ska köpa in material.

Det som då sågar den teorin är det då borde synas på Akilovs kontotransaktioner och hans kort.

Är där någon som sitter med hela förundersökningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in