Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 16:49
Medlem
THE-HYPNOTOADs avatar
Video där han förklarar sin ställning i detta ämne.
https://www.youtube.com/watch?v=V4Rf9qgtPyc
Citera
2018-02-02, 16:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jag har tidigare framfört i tråden att en av orsakerna till att polis, säkerhetstjänsten och skattemyndigheten inte har uträtt ”familjen” Nujens bevisligen utförda ekonomiska kontakter med Sveriges första större terrorist är att Nujen arbetar för säkerhetstjänsten.

Med hänvisning till nationens intresse så går det troligen att stoppa att vissa frågor ställs:

För det finns fog för att misstänka att den orimligt höga summan kan vara brott mot:

Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism
Svensk författningssamling 2017.

Lagens syfte
1 § Denna lag syftar till att förhindra att finansiell verksamhet och annan näringsverksamhet utnyttjas för penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Likaså att det rör sig om:

Bokföringsbrott
Skattebrott
Citera
2018-02-02, 16:54
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Nu då skiten träffat fläkten och özz fullständigt fejlat sin damage control, kommer det att bli stor underhållning då sverigehataren kommer att kölhalas offentligt!
Spelet är igång, ta fram popcornen...
Citera
2018-02-02, 16:55
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nu då skiten träffat fläkten och özz fullständigt fejlat sin damage control, kommer det att bli stor underhållning då sverigehataren kommer att kölhalas offentligt!
Spelet är igång, ta fram popcornen...

Sett fram emot länge!
Citera
2018-02-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Säpo verkar numera direkt under den socialdemokratiska regeringen, och Özz är som bekant Löfvens privata kelgris. Luktar det eller? Har säpo blivit åthutat av Löfven tro? Som hantlangare på ett bygge tjänar du inte 85 papp på sex veckor vitt ens.

Nej jag tror inte så är fallet , Jag tror snarare att det beror på att några måste offras för vargarna. Den här ggn blev det Özz snart får Vi en ny. Agendan är att vända folk emot folk.... det är Bonniers och globalisternas målsättning så Vi tappar focus på det som är väsentligt. Det här är ännu en storm i ett vattenglas...en vad som vi istället bör uppmärksammas.....grupp ställs mot grupp ..så Vi inte ska se helheten.
Citera
2018-02-02, 16:58
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Nu är det svågern som Özz hänger ut, den ende i soppan som han (troligtvis) inte är släkt med.
Underbart, han är ju inte skriven som ägare vad jag vet.
Citera
2018-02-02, 17:01
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag har tidigare framfört i tråden att en av orsakerna till att polis, säkerhetstjänsten och skattemyndigheten inte har uträtt ”familjen” Nujens bevisligen utförda ekonomiska kontakter med Sveriges första större terrorist är att Nujen arbetar för säkerhetstjänsten.

Med hänvisning till nationens intresse så går det troligen att stoppa att vissa frågor ställs:

För det finns fog för att misstänka att den orimligt höga summan kan vara brott mot:

Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism
Svensk författningssamling 2017.

Lagens syfte
1 § Denna lag syftar till att förhindra att finansiell verksamhet och annan näringsverksamhet utnyttjas för penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Likaså att det rör sig om:

Bokföringsbrott
Skattebrott
Intressant. Men då tycker jag att säkerhetstjänsten omedelbart borde ge honom sparken. Samt åtala honom för det som nämns ovan.
Killen är uppenbarligen en riktig maricon på alla sätt.
Vad skulle han spionera på? Är han en turk utklädd till kurd som spionerar för Erdogans räkning?
Hans familj är uppenbarligen fula fiskar och bör åtalas.
Citera
2018-02-02, 17:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-HYPNOTOAD
Video där han förklarar sin ställning i detta ämne.
https://www.youtube.com/watch?v=V4Rf9qgtPyc

Då den saknar komisk poäng så får man fråga sig vem som skrivit manus och varför.

”Ni bombar” ”Ni stjäl” ”Ni säljer vapen” ”Ni är inte terrorister men...”

Skulle säga att det är ett politiskt manifest. Ifrågasätts det så säger man att det är på ”skoj”.

Hursom så får den en att undra vad Özz har för sympatier...
Citera
2018-02-02, 17:02
Medlem
docentdisciplins avatar
Som en offentlig person kan han inte hålla på och slarva med skatter, svartjobb, lägenheter och folkbokföringar. Konstigt att han inte insett det.

https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat

""Komikern Özz Nûjen upptaxeras med en miljon kronor och ska dessutom betala högsta möjliga straffskatt, enligt ett beslut från Skatteverket. Bakgrunden är delförsäljning av en lägenhet.

På grund av "hög arbetsbelastning" ska Nûjen även under mer än ett år ha missat att folkbokföra sig på adressen där han uppgivit att han bodde.""
Citera
2018-02-02, 17:05
Medlem
Ur dn-artikeln:

"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.

Kan detta vara sant? Från familjen Nujen får Akilov 85.000 kr, till synes svarta pengar. Dessa medel bidrar till att göra det möjligt för Akilov att flyga under radarn och ägna sig åt att planera sitt terrordåd.

Har detta verkligen aldrig intresserat polis eller andra myndigheter?
Är kompetensen hos svenska myndigheter så usel?
Har någon beordrat att ingen vidare undersökning skall göras?

"The system’s just too damned corrupt
It’s always the same, the name of the game
Is who do you know higher up"
Citera
2018-02-02, 17:05
Medlem
Har någon polisanmält Özz, systern, pappan och svågern för terrorfinansiering. Det borde ju göras så vi får klarhet i detta.
Citera
2018-02-02, 17:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Jag har jävligt svårt att tro att svågern, systern eller pappan INTE pratat med Özz efter terrorhändelsen.

Namnet måste ha klingat bekant om han varit där och jobbat och fått överfört pengar. Eller hur många svarta hantverkare har man anlitat så man inte minns en terrorist?

Åtminstone svågern måste ha vetat. Ska han inte ha informerat systern, pappan eller Özz?

Det tror jag inte ett skit på.

De sitter just nu med skägget i brevlådan och måste förklara de pengarna. Varför Akilov aldrig deklarerat dem eller att arbetsgivare aldrig skickat in kontrolluppgift på dem.

Jag har inget belägg för Özz är en lögnare, men det låter osannolikt att familjen inte pratat om detta innan förundersökningen blev offentlig.
Pengarna överfördes från systerns konto, inte från svågerns. Så att svågern skulle ha skött allt helt på egen hand rimmar illa. Även om en advokat nu skulle vara så korkad att hon lämnar ut sina inloggningsuppgifter, BankID osv. till sin man, så borde hon väl ha granskat sina kontoutdrag, det är ju inga skitsummor. SÅ hon borde åka ur advokatsamfundet så det ryker om det.

Sen sägs det att det gjorts "omfattande renoveringsarbeten". Det borde innebära att många fler hantverkare än Akilov har fått betalt. Är även detta svarta pengar? Att Özz som delägare i fastigheten inte skulle ha koll på vilka summor som betalats ut & till vem bär helt enkelt inte sannolikhetens prägel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in