Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Jag har jävligt svårt att tro att svågern, systern eller pappan INTE pratat med Özz efter terrorhändelsen.
Namnet måste ha klingat bekant om han varit där och jobbat och fått överfört pengar. Eller hur många svarta hantverkare har man anlitat så man inte minns en terrorist?
Åtminstone svågern måste ha vetat. Ska han inte ha informerat systern, pappan eller Özz?
Det tror jag inte ett skit på.
De sitter just nu med skägget i brevlådan och måste förklara de pengarna. Varför Akilov aldrig deklarerat dem eller att arbetsgivare aldrig skickat in kontrolluppgift på dem.
Jag har inget belägg för Özz är en lögnare, men det låter osannolikt att familjen inte pratat om detta innan förundersökningen blev offentlig.
Pengarna överfördes från systerns konto, inte från svågerns. Så att svågern skulle ha skött allt helt på egen hand rimmar illa. Även om en advokat nu skulle vara så korkad att hon lämnar ut sina inloggningsuppgifter, BankID osv. till sin man, så borde hon väl ha granskat sina kontoutdrag, det är ju inga skitsummor. SÅ hon borde åka ur advokatsamfundet så det ryker om det.
Sen sägs det att det gjorts "omfattande renoveringsarbeten". Det borde innebära att många fler hantverkare än Akilov har fått betalt. Är även detta svarta pengar? Att Özz som delägare i fastigheten inte skulle ha koll på vilka summor som betalats ut & till vem bär helt enkelt inte sannolikhetens prägel.