Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
Noterar i UP en bankkonto status hos Akilov på ca 150K innan terrordådet. Av dessa medel kommer alltså närmare två tredjedelar från olika medlemmar i familjen Nujen som jag förstått det. Då jag inte tror att Akilov fått pengar på annat sätt för att finansiera Drottninggatan bör då Nujen's betalningar vara av mycket stor vikt för Akilov, möjligheten att 'agera' ökar väsentligt med goda finanser.
Nu tror jag inte att överföringarna utförts med kunskapen om att pengarna i nästa läge hjälper till att finansiera morden på Drottninggatan. Dock skulle ett liknande scenario i ex USA skulle anses vara terrorfinansiering till det att man helt kan avföra tanken vid förhör/undersökning. Frågan är vad påföljden blir då resultatet är detsamma.
Hade ex. Las Vegas shootern fått 85K av någon innan skjutningarna och skaffat fler gevär och ammunition för hade denne suttit i förhör, man hade inte släppt det utan att vara helt säkra att det inte fanns någon koppling.
Har Polisen förhört Nujen's?
Frågorna som snarast bör att ställas:
1.. Hade Akilov kunnat utföra terrordådet utan de intäkter han erhållit av bla familjen Nujen ?
2. Visste Nujen's om att Akilov var här illegalt ?
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta
I en rättsstat låter man inte något sånt här stå obesvarat
1. Så klart det hjälpt honom att stanna i Sverige dessa pengar.
2. Tror inte han var illegal då renoveringen skedde fick väl avslag senare, men det vet jag inte!
3. Det är nog medias lilla favoritkurds syster som fixat jobb åt honom, som asylrättsadvokat haft med honom o göra och utnyttjat hans situation som billig arbetskraft, trots Özz patos för rättvisa o lika behandling
Sen när dådet sker och hans namn blir känt lär de ju vetat vem det var, han var ju knappast hos dem någon timme o jobbade. Så klanen Özzkurd har nog diskuterat detta internt och synnerligen korkat om inte advokat Özzsyster då tagit kontakt med polisen och berättat vad de visste om honom mm, då har de nog polisen sett genom fingrarna med svartstålarna, nu försökte de mörka och överföringarna hittades och nu finns med i FUen och de blir toksynade.
Men nu befinner vi oss i Sverige och fam Özzkurd är som sagt medias gullegris och media dikterar villkoren så det lär inte hända så mycket mer än att de blåser någon dag sen dör frågorna ut.....de vet ju ingenting