Citat:
Ursprungligen postat av
towb
Rätt mycket, en halv bytta kvarg här, en påse morötter där, en hel del öppnade burkar med gammal otäck tomatsås och äppelmos står i kylen och väntar på att slängas. Lite kött från frysen med oklar ålder brukar väl åka ut också, det kanske är det värsta. Vi har såna där gröna små påsar som man slänger allt som kan bli biobränsle i och det tar tid att fylla den, så någon tredjedel är det verkligen inte.
Det är lite samma här, just de där jävla burkarna i kylen som är öppnade med något skumt i som jag använder rätt sällan, de är fan hopplösa. Även om jag är väldigt liberal med bäst före-datumet så använder jag vissa saker så sällan att det inte funkar att göra slut på dem i tid. Sen lite grönsaker som har legat och blivit risiga. Från frysen slänger jag rätt sällan saker, där brukar jag vara duktig på att äta upp det som finns.
Överlag skulle jag säga att jag slänger väldigt lite färskvaror typ grönsaker, kött, frukt och så vidare. Köper väldigt sällan hem mer än jag äter upp. Det är nog mer sällanköpsvaror som hamnar längst in i skafferiet och har gått ut för rätt länge sen när de hittas igen. Ibland äter jag dem ändå, men ibland känns inte jättefräscht och då åker de ut.