2018-01-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är anmärkningsvärt.

Att en terrorist har fått gåvor från en känd person, eller vad nu det än kan handla om, borde ju få gammelmedia på helspänn.

Trots det, inget.

Transaktionerna borde självklart uppmärksammas av svensk media. Men man är väl rädd för att sänka ännu en kändis-kurd. Inte så många kvar.
Citera
2018-01-31, 19:24
Bannlyst
Denna typ av trådar är det jag älskar mest med Flashback !! GRYMT !!
Citera
2018-01-31, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Att svensk media inte läst förundersökningen och upptäckt detta? Det är ju förstasida nyhet.

Eller så har de.

Exakt. Det här är ju hur stort som helst, allmänintresset måste vara enormt men nej, någon pliktskyldig liten artikel i Expressen där Nujen lätt får komma undan med "jag vet inte" och "jag fattar ingenting". Är det någon annan journalist än Janouch som ens försökt nå hans advokatsyrra som anlitat svartjobb? Bara det är ju praktskandal, att en asyladvokat har anlitat en asylsökande, blivande terrorist att jobba svart. Det är så många frågetecken här och det är i stort sett tyst i hela ledet. Vad är det för fel på er egentligen?
Citera
2018-01-31, 19:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Expressen har nu slätat över historien:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/

Det var tydligen anhöriga till Akilov som betalade denne 85.000kr (eller 75.000kr som det påstås) för att utföra ett svartarbete under några veckor.

Vad i helvete? Varför är media så tysta, och varför får vi ingen förklaring?

Tack Stefan Löven, för det totalt odugliga samhället du skapat.
Citera
2018-01-31, 19:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Transaktionerna borde självklart uppmärksammas av svensk media. Men man är väl rädd för att sänka ännu en kändis-kurd. Inte så många kvar.
Precis.

Man vill inte skada vårat mångkulturella samhälle. Bara för att det råkar ligga i tiden.

Men kändisblattarna försvinner mer och mer. Tack och lov.
Citera
2018-01-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Exakt. Det här är ju hur stort som helst, allmänintresset måste vara enormt men nej, något pliktskyldigt liten artikel i expressen där Nujen lätt får komma undan med "jag vet inte" och "jag fattar ingenting". Är det någon annan journalist än Janouch som ens försökt nå hans advokatsyrra som anlitat svartjobb? Bara det är ju praktskandal, att en asyladvokat har anlitat en asylsökande, blivande terrorist att jobba svart. Det är så många frågetecken här och det är i stort sett tyst i hela ledet. Vad är det för fel på er egentligen?

Jag tror dessutom att den där Richard Damm är någon form av front och målvakt för kurd-familjen.
Citera
2018-01-31, 19:29
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Det är anmärkningsvärt.

Att en terrorist har fått gåvor från en känd person, eller vad nu det än kan handla om, borde ju få gammelmedia på helspänn.

Trots det, inget.

Inte alls om man vet hur det här landet fungerar.
Omvänt i fall det varit t ex Robert Gustafsson, då hade det varit helsidor och extrasändningar om detta.
Citera
2018-01-31, 19:29
Avslutad
Citat:
Jag tror dessutom att den där Richard Damm är någon form av front och målvakt för kurd-familjen.

Jo, vadsomhelst känns som en möjlighet i det här läget.
Citera
2018-01-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jo, vadsomhelst känns som en möjlighet i det här läget.

Vissa blir oförsiktiga efter en tid. Här finns nog mer att rota i.
Citera
2018-01-31, 19:31
Medlem
Citat:
Det är anmärkningsvärt.

Trots det, inget.

Det är väl som vanligt. Gäller väl att få utländsk media intresseradeförst innan MSM i Sverige pliktskyldigt skriver om terrorfinansierongen från familjen Nujens.
Citera
2018-01-31, 19:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Inte alls om man vet hur det här landet fungerar.
Omvänt i fall det varit t ex Robert Gustafsson, då hade det varit helsidor och extrasändningar om detta.
Det är oerhört stötande det du skriver.

Håller med dig fullständigt också.

Detta måste även vara en mardröm för media att rapportera om.
Citera
2018-01-31, 19:32
Medlem
LameBulls avatar
Özz, hur kurde Du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in