2018-01-31, 18:36
Medlem
Valår trots allt så att han skulle lämna var ju väntat. Hade ju möjligen kunnat få behålla arbetet om S, MP får nytt förtroende av väljarna men troligen inte ens då.

Spännande se vem som tar sig vatten över huvudet nu. Fast vem det än blir så kan man ju bara göra bättre ifrån sig än nuvarande. Förhoppningsvis så får vi någon som arbetat inom polisen med dokumenterad kunskap hur man får sin personal att dra åt samma håll.

Lyckas man vända trenden inom något år så kommer vi nog få höra Eliasson i diverse media om hur bra det blev det här som han lagt grunden till. Pajas eller tamme tusan mer än pajas han. Modigt att erbjuda honom detta arbetet hur som helst. Antar enklaste vägen att bli av med honom från nuvarande post för gå in i en valkampanj med Eliasson är ju inte det enklaste och knappast något sossarna får väljare på.
Citera
2018-01-31, 18:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Fullständigt obegripligt att denna misslyckade ursäkt till människa får ta hand om en så pass viktig myndighet. Såssarna håller verkligen varandra om ryggen, fy fan...
Citera
2018-01-31, 18:44
Medlem
Han har fått en del kritik men det är ändå en av Sveriges mest erfarna chefer. Alla chefer får utstå kritik. Alla gillar inte det man gör.
Citera
2018-01-31, 18:44
Medlem
ÄNTLIGEN !!!!!

Det måste ta mig fan bli OMÖJLIGT för efterträdaren att sköta uppgiften sämre. En gråsten är mer kompetent än Dan Eliasson.
Citera
2018-01-31, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Var på ett lunchställe idag, 5 uniformerade, vad som såg ut att vara riktiga poliser, satt och åt. Kunde inte hålla mig, utan gick fram och frågade; Ja idag är ni väl glada över att ha blivit av med Eliasson? De nickade, skrattade till och utbytte menande blickar mellan varandra.

...kan visa sig vara ur askan i elden, Nina Rung, Bodström eller Karin Göthblad kan vara den som annonseras imorgon, eller varför inte Malena Ehrnman? Hon har ju inte synts på ett tag och kanske groomats för nya uppdrag... Inget förvånar längre i styret av landet
Citera
2018-01-31, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han har fått en del kritik men det är ändå en av Sveriges mest erfarna chefer. Alla chefer får utstå kritik. Alla gillar inte det man gör.

...du är dig lik, Flashbacks vänstertroll numero uno... välkommen in i samtalet
Citera
2018-01-31, 18:47
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Jag är nu mest nyfiken på vem som blir vår nya polischef. Det kommer bli helt essentiellt nu när Sverige står på randen till brinnande inbördeskrig, jag överdriver (förstås?) men vikten av en bra rikspolischef kan inte nog understrykas.

Det blir väl nån som springer den rena ondskans ärenden. Jag tror att uppdraget att krossa polismyndigheten inifrån fortsätter. Kan det bli nån som är ännu värre än Dan? Kan det bli Anne Ramberg?
Citera
2018-01-31, 18:48
Medlem
Sååååå vem blir efterträdaren?
Nominerar följande.
1. Soraya Post
2. Birgitta Ohlsson
3. Mona Sahlin

Kan ev även bli:
Rickard Söderberg
Malena Ernman
Özz Nujen
Zoran Ismail
Och någon föreslog även Alice Bah tidigare i tråden, ja ett är säkert de letar efter en fullfjädrad PK:ist, vänta och se.
Senast redigerad av Onebiker 2018-01-31 kl. 18:56.
Citera
2018-01-31, 18:50
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap har ca 850 anställda, så det tycker jag är betydligt bättre han basar över dom än över våra knappt 30 000 poliser.

Tokstollen, för jag tror på riktigt mannen har något slags fel har gjort min dag. Jag kommer dricka ett par folköl som en fest över att rikspolischefen, vår sämsta genom tiderna avgått.

Jag är nu mest nyfiken på vem som blir vår nya polischef. Det kommer bli helt essentiellt nu när Sverige står på randen till brinnande inbördeskrig, jag överdriver (förstås?) men vikten av en bra rikspolischef kan inte nog understrykas.
Skulle inte förvåna mig om det blev f.d. inrikesministern Ygeman. Men då lär väl Alliansen (det som finns kvar) gå i taket bara för att dom kan det men sen händer ingenting mer.
Citera
2018-01-31, 18:51
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det där stämmer inte riktigt för ca ett år sedan var Eliasson och Morgan Johansson med i samma tv-program, jsg tror det var veckans brott eller möjligtvis agenda och redan då vae Morgan ganska irriterad och glasklar mot Eliasson: "Nu har han fått pengar, han har det han behöver nu är det dags att börja leverera"

Åter igen exempel på att sossarna kämpar på och kommer med åtgärder.

Underbart med humor
DE ansågs vara såååå viktig för Sverige att han fick ett nytt topjobb
Citera
2018-01-31, 18:53
Medlem
Jag tar på min finaste foliehatt och undrar vem det är som är hjärnan bakom denna medvetna förstörelse av alla dessa myndigheter? Det är givetvis inte en slump att en politruk som Eliasson slussas från den ena myndigheten till den andra och att han först efter att fullständigt förstört organisationen han ansvarar för så sparkas han, uppåt!

Nu hamnar han alltså på MSB, den myndighet som precis skulle börja kontrollera vad Muslimska Brödraskapet och dess gelikar egentligen håller på med. Slump? Mmmm, eller hur!
Citera
2018-01-31, 19:05
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Glädjande nyhet. Det har varit dåligt med sådana på sista tid. Poliser twittrar med bilder på när de äter tårta. Måste vara en unik reaktion.

Vad har MSB gjort för ont, som föräras en sådan chef, undrar man dock?

Att Eliasson har en fet hållhake på flera ledande sossar råder det väl ingen tvekan om. Ska bli kul att läsa om om 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in