2018-01-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men varför väljer de våldtäkt av alla saker?

2) 100 miljoner kvinnor har köpt boken för att bli sexuellt upphetsade. Det boken innehåller är våldtäkt, misshandel, och stalking. Så nåt av det runkar de till.

3) De skulle inte köpa boken om de trodde att den var äcklig. Det finns recensioner på Internet.
1/ De kanske även kollar på Disneyfilmer. I övrigt så får du fråga "dem".
2/ Fungerar denna logik på alla böcker? Har du källa på "100 miljoner kvinnor"? Har du källa på att alla dessa kvinnor köpte boken av exakt samma anledning? Eller hittar du på nu igen?
3/ Finns massor av människor som ser äckliga filmer och till och med blundar vissa partier.
Varför skulle en recensents syn på "äcklig" stämma överens med resten av jordens befolkning.

Det roligaste med dig är inte åsikterna, det är bristen på logiskt tänkande i argumenten som är roande.
Citera
2018-01-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det behöver jag inte utge mig för att göra.
Vad jag däremot vet ännu mer säkert är att du som man inte har en jävla aning.

Jag tycker inte du ska våldta någon.
Självklart kan jag som man ha en aning om hur kvinnor tänker, och en kvinna kan ha fel i hur andra kvinnor tänker. Nu påstår jag inte att det är så, men i detta fall är jag säker på att jag vet att kvinnor vill välja själva om/när/hur de vill ha sex. Dock kanske inte alla kvinnor, men det spelar ingen roll.
Citera
2018-01-31, 16:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
50 shades är för det första bdsm och inte våldtäkt. Det är en FETISCH. Läs på lite för helvete.
Fel, hon skriver på ett kontrakt där hon ger samtycke till en lång rad övergrepp som vart och ett kan klassas som våldtäkt i och med att han bagära dessa tjänster när han behagar.

Hade du läst boken hade du vetat att bioversionen är väldigt tunn i jämförelse.

Ta nu denna fantasi, såld i niottio miljoner exemplar och den mest sedda filmen bland tjejer i modern tid och fundera på om det inte ändå kan finnas ett samband.
Citera
2018-01-31, 16:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Självklart kan jag som man ha en aning om hur kvinnor tänker, och en kvinna kan ha fel i hur andra kvinnor tänker. Nu påstår jag inte att det är så, men i detta fall är jag säker på att jag vet att kvinnor vill välja själva om/när/hur de vill ha sex. Dock kanske inte alla kvinnor, men det spelar ingen roll.
Okej, du kanske kan ha en aning, men du kan inte utge dig för att veta.
Det kan hon. Åtminstone i en kvinnas fall.
Citera
2018-01-31, 16:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Fel, hon skriver på ett kontrakt där hon ger samtycke till en lång rad övergrepp som vart och ett kan klassas som våldtäkt i och med att han bagära dessa tjänster när han behagar.

Hade du läst boken hade du vetat att bioversionen är väldigt tunn i jämförelse.

Ta nu denna fantasi, såld i niottio miljoner exemplar och den mest sedda filmen bland tjejer i modern tid och fundera på om det inte ändå kan finnas ett samband.
Kan ju meddela att hon har säkerhetsord och tecken, det förekommer inte när man blir våldtagen. När han sedan går över gränsen lämnar hon honom. Den yttersta fantasin är inte bdsm. Det är att hon ”förändrar honom med sin kärlek ”, lika mycket dravel det
Citera
2018-01-31, 17:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Okej, du kanske kan ha en aning, men du kan inte utge dig för att veta.
Det kan hon. Åtminstone i en kvinnas fall.
Grejen är ju att hon påstår att alla kvinnor delar hennes åsikt, och gör man inte det kallar hon vederbörande för man, allt efter behov.
Citera
2018-01-31, 17:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Kan ju svara för egen del: nej det njuter jag inte av. Mig veterligen är babianen den enda i tråden som påstår att hon gör det.

Babianen har rätt. En hel del kvinnor njuter av att bli våldtagna eller tvingade till sex. De som säger något annat är bara intresserade av att skydda kvinnors heder, för man vet att män blir galna av ilska när de förstår det, och betraktar detta som ett svek. Det här är en sida hos kvinnan man inte vill se. Kvinnor förlorar på att sanningen kommer fram, eftersom det då blir svårare att krama resurser ur män med hjälp av sex.

Det här är information jag ställer mig neutral till, eftersom naturen skapat kvinnan genom evolution på det här sättet. Det är bara att acceptera hur verkligheten ser ut, även om det är svårt för många huvudsakligen känslostyrda människor.
Citera
2018-01-31, 17:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1/ De kanske även kollar på Disneyfilmer. I övrigt så får du fråga "dem".
2/ Fungerar denna logik på alla böcker? Har du källa på "100 miljoner kvinnor"? Har du källa på att alla dessa kvinnor köpte boken av exakt samma anledning? Eller hittar du på nu igen?
3/ Finns massor av människor som ser äckliga filmer och till och med blundar vissa partier.
Varför skulle en recensents syn på "äcklig" stämma överens med resten av jordens befolkning.

Det roligaste med dig är inte åsikterna, det är bristen på logiskt tänkande i argumenten som är roande.

1) När 100 miljoner kvinnor köper våldtäkts-porr säger det något om vad kvinnor gillar sexuellt right?

2) Det står på wiki att 50 Shades har slåts i 100 miljoner ex. Poängen med boken är sexuella beskrivningar av sex och misshandel.

3) Det här handlar om material som är sexuellt upphetsande. Om man köper sånt material då tänder man på det.

4) Så vi kan konstatera att kvinnor generellt tänder på våldtäkt och abuse.
Citera
2018-01-31, 17:04
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Skvallerbytta bingbong, går i alla gårdar...
Att du altid måste hugga på person i stället för att bemöta en diskussion i sak. DÅ menar jag sak, inte allt du kan hitta på valfritt sökord.

Kan du berätta de exakta skillnaderna på rapeplay och "verkliga våldtäkter"?
De där verkliga våldtäkterna brukar kunna ha ganska många olika skepnader nämligen.

Jag bemöter inte diskussioner med perverterade och lallande psykfall som tycker att de indiska asen förtjänar medaljer för de vidriga dåden de begick mot den försvarslösa unga kvinnan på bussen.

Om du inte ser skillnad mellan rapeplay (en form av BDSM) och verkliga våldtäkter, då rekommenderar jag dig att du till att börja med uppsöker akutmottagningen för våldtagna eller bårhus för de kvinnor tagna av daga efter våldtäkten.

Hjälper inte detta dig så sök professionell hjälp på närmaste psykiatrisk klinik.
Citera
2018-01-31, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Kan ju svara för egen del: nej det njuter jag inte av. Mig veterligen är babianen den enda i tråden som påstår att hon gör det.

Tänker/fantiserar du om det då?
Citera
2018-01-31, 17:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Tänker/fantiserar du om det då?
Nej det gör jag inte.
Sedan verkar många inte förstå att en fantasi är något man själv styr över- alltså motsatsen till ett övergrepp där man inte har givit samtycke eller har någon kontroll.
Citera
2018-01-31, 17:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Babianen har rätt. En hel del kvinnor njuter av att bli våldtagna eller tvingade till sex. De som säger något annat är bara intresserade av att skydda kvinnors heder, för man vet att män blir galna av ilska när de förstår det, och betraktar detta som ett svek. Det här är en sida hos kvinnan man inte vill se. Kvinnor förlorar på att sanningen kommer fram, eftersom det då blir svårare att krama resurser ur män med hjälp av sex.

Det här är information jag ställer mig neutral till, eftersom naturen skapat kvinnan genom evolution på det här sättet. Det är bara att acceptera hur verkligheten ser ut, även om det är svårt för många huvudsakligen känslostyrda människor.

1) Majoriteten av kvinnor har responsive desire, alltså de blir mentalt upphetsade först efter att sexet har börjat,

Do You Understand Female Sexual Desire?

Citat:
"Responsive desire" is when the motivation to have sex begins AFTER sexual behavior has started. As in, you're doing something else when your partner comes over and starts kissin' on ya, and you go, "Oh yeah! That's a good idea!" Or you and your partner set aside Friday night as Sex Night, and then Sex Night gets here and you're like, "Oh, Sex Night. But I'm so tired..." But you made a deal, so you get started... and before long you've forgotten you were tired.

This is contrasted with "spontaneous" desire, more typical of male sexuality, which works more like this: you're walking down the street and for no immediately obvious reason you think, "Hm. I'd like to have sex!" Or you're taking a shower getting ready for bed and you think, "Hm. I'd like to have sex!"

Regardless of what body or identity you have, if you're more of a "responsive" desire person you might have worried that your interest in sex was abnormally low - worrying about how much we do or don't want sex is something we've been well-trained to do. Indeed, so many people have asked me how often they're "supposed to want sex," I've started looking for a memorable, funny stock answer that gently illustrates the absurdity of the question."

The Arousal Principle: The Complexity And Simplicity Of Female Erotic Desire

Citat:
Researchers have begun to understand that sexual response is not the linear mechanism they once thought it was. The previous model, originating in the late ‘70s, described a lack of ‘sexual fantasies and desire for sexual activity.’ It placed sexual desire first, as if it were a hunger, motivating an individual to pursue satisfaction. Desire was conceptualized as emerging more or less ‘spontaneously.’ And some people do feel they experience desire that way. Desire first, then arousal. But it turns out many people (perhaps especially women) often experience desire as responsive, emerging in response to, rather than in anticipation of, erotic stimulation. Arousal first, then desire. Both desire styles are normal and healthy. Neither is associated with pain or any disorder of arousal or orgasm.

2) Så när en kvinnan blir våldtagen leder den fysiska stimulansen till att hon blir mentalt upphetsad och börjar tycka om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in