2018-01-31, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det visar att miljontals kvinnor köper våldtäkts-porr. Hade det varit män hade alla flippat.

2) Det visar vad kvinnor egentligen tänder på.

3) Vad är det som är mest populärt? Våldtäkt och tvång.
1/ Vet inte hur mycket våldtäkt det är. I filmen var det ingen våldtäkt, har jag för mig. Och det är väldigt många kvinnor som flippat över den boken. Det finns båda varianterna. Och som sagt, det är en bok.
2/ Ja, vilket varierar. Och ska vara fritt.
3/ Hur kom du fram till det? Gud är väldigt populär bland några miljarder människor. Betyder det något?
Citera
2018-01-31, 15:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1/ Hur många som ser en sak säger inget om vad de anser om saken. Ibland undrar jag om du tänker öht?
2/ Det kanske de gör, jag vet inte.

1) Det är klart att det gör. Om 100 miljoner köper 50 Shades kan vi utgå ifrån att alla kvinnor tänder på sånt.

2) Här är ett exempel,

Lines from 'Fifty Shades of Grey' depict rape by legal definition, not romance (column)

Citat:
Domestic violence is defined by the Department of Justice as "a pattern of abusive behavior in any relationship that is used by one partner to gain or maintain power and control over another intimate partner."

In the novels, Steele breaks up with Grey and he enters her home without her permission and then has sex with her without her verbal consent. When he leaves, she breaks down in tears.

Citat:
The definition of rape from the FBI is this: "Penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim."

Citat:
Steele: He bends and starts undoing one of my sneakers. Oh no... no... my feet. No. I've just been running. "No," I protest, trying to kick him off. He stops. "If you struggle, I'll tie your feet too. If you make a noise, Anastasia, I will gag you."

så hon säger nej med Christian Grey hotar henne och sätter på henne ändå. Efteråt börjar hon gråta. Vad säger det här om vad kvinnor tänder på?
Citera
2018-01-31, 15:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Det finns ingen "kvinnan", förutom i din hjärna. Dessutom har du erkänt att detta inte stämmer.
2/ Det finns inget "kvinnor vill", förutom i din hjärna.

Det vore bättre om du erkände att du talade för dig själv, istället för att ljuga.

1) Varför skulle kvinnan inte bli kåt av att bli våldtagen? Det är fortfarande sex.

2) Det är klart att det finns. Du ser inte 100 miljoner kvinnor köpa en bok som handlar om att bli behandlade med respekt av en mjukis-kille. När ska vi erkänna att kvinnor tänder på sexuellt tvång?

3) Vad ljuger jag om?
Citera
2018-01-31, 15:55
Medlem
Citat:
1) Det är klart att det gör. Om 100 miljoner köper 50 Shades kan vi utgå ifrån att alla kvinnor tänder på sånt.

2) Här är ett exempel,

Lines from 'Fifty Shades of Grey' depict rape by legal definition, not romance (column)

så hon säger nej med Christian Grey hotar henne och sätter på henne ändå. Efteråt börjar hon gråta. Vad säger det här om vad kvinnor tänder på?
1/ Va? Är det inte snarare så att de tänder på att läsa om sånt? Vilket är en stor skillnad. Jag tittar mycket på krigsfulm, t.ex.
2/ Ja, det var våldtäkt. Förekommer i många böcker, läsaren behöver inte tända på det för det. Har du alltid otur när du tänker? Länka ihop stycken i en bok med vad folk tänder på och står för. Riktigt korkat. I så fall är nästan alla som läst en bok positiv till mord.
Citera
2018-01-31, 15:59
Medlem
Citat:
1) Varför skulle kvinnan inte bli kåt av att bli våldtagen? Det är fortfarande sex.

2) Det är klart att det finns. Du ser inte 100 miljoner kvinnor köpa en bok som handlar om att bli behandlade med respekt av en mjukis-kille. När ska vi erkänna att kvinnor tänder på sexuellt tvång?

3) Vad ljuger jag om?
1/ Kvinnan kanske inte vill ha sex. Kvinnan kanske inte vill ha det som du anser är skönt.
2/ Det kan jag erkänna direkt nu. Det finns kvinnor som tänder på sexuellt tvång. Det har jag aldrig sagt något om. I böckerna är det docj klara regler mellan mannen och kvinnan, om det är som i filmen.
3/. Det mesta, men tydligast att du skriver "kvinnor", när du menar dig själv.
Citera
2018-01-31, 16:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Vet inte hur mycket våldtäkt det är. I filmen var det ingen våldtäkt, har jag för mig. Och det är väldigt många kvinnor som flippat över den boken. Det finns båda varianterna. Och som sagt, det är en bok.
2/ Ja, vilket varierar. Och ska vara fritt.
3/ Hur kom du fram till det? Gud är väldigt populär bland några miljarder människor. Betyder det något?

1) Här är ett till exempel, Issues of Abuse, Consent, and Rape in “Fifty Shades of Grey”

Citat:
This article is only to prove that the character Christian Grey:
A. has a dangerous personality,
B. performs illegal actions through stalking and verbal threats,
C. abuses and rapes Anastasia Steele, who withdraws consent

Citat:
It is clear that Christian uses alcohol to sway Ana’s consent, which, as we just read, makes Christian legally guilty of rape. Once again, if Christian were a real person, he could be sent to prison.
Chapter 15:
“Would you like another drink? It’s making you brave.”
Chapter 16:
“‘Did you get me tipsy on purpose?’
‘Yes.’
‘Why?’
“Because you over-think everything.'”

om 50 Shades var på riktigt skulle Christian Grey hamna i fängelse som våldtäktsman.

Citat:
Let me put it this way: A girl and a guy go out on a date. The guy starts making moves and asking to have sex. The girl consents. She says, “Yes.” They start getting physical, and the girl begins to feel anxious or guilty or afraid. She stops the guy and says, “Wait. I’m not ready. I can’t do this.” The guy replies, “You already said ‘yes’.” And he forces her to have sex. Is it rape? Of course. She told him no. It doesn’t matter that she consented in the beginning. Anyone with a conscience would agree that this is rape. Yet, this is exactly what happens in Fifty Shades of Grey, and fans cheer.

2) Tycker du att det ska vara fritt att sälja porr som glorifierar våldtäkt?

3) Det finns listor på böcker som är populära bland kvinnor och där är våldtäkt vanligt. Här är några exempel,

Listopia > Rape Book Lists

Popular Rape Books (1250 stycken)

Romances with forced seduction or rape by the hero

Popular Heroine Raped Books

Popular Rape Fantasy Books

Popular Rape and Abuse Books
Citera
2018-01-31, 16:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Va? Är det inte snarare så att de tänder på att läsa om sånt? Vilket är en stor skillnad. Jag tittar mycket på krigsfulm, t.ex.
2/ Ja, det var våldtäkt. Förekommer i många böcker, läsaren behöver inte tända på det för det. Har du alltid otur när du tänker? Länka ihop stycken i en bok med vad folk tänder på och står för. Riktigt korkat. I så fall är nästan alla som läst en bok positiv till mord.

1) Varför tänder de på att läsa om våldtäkt? Hur kan man bli upphetsad av "det värsta som kvinnor kan råka ut för"?

2) Så 100 miljoner kvinnor har köpt en bok som handlar om våldtäkt? Men de vill inte bli våldtagna? De vill bara läsa och runka till beskrivningar av våldtäkt?
Citera
2018-01-31, 16:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Kvinnan kanske inte vill ha sex. Kvinnan kanske inte vill ha det som du anser är skönt.
2/ Det kan jag erkänna direkt nu. Det finns kvinnor som tänder på sexuellt tvång. Det har jag aldrig sagt något om. I böckerna är det docj klara regler mellan mannen och kvinnan, om det är som i filmen.
3/. Det mesta, men tydligast att du skriver "kvinnor", när du menar dig själv.

1) Nej hon vill inte i början, men efter ett tag börjar hon vilja. Även om kvinnan inte gillar det är det fortfarande upphetsande mentalt.

2) Nej läs länkarna som jag har postat. Det är tydligt att det är våldtäkt.

3) Jag talar inte om mig själv.
Citera
2018-01-31, 16:12
Medlem
Citat:
1) Här är ett till exempel, Issues of Abuse, Consent, and Rape in “Fifty Shades of Grey”

om 50 Shades var på riktigt skulle Christian Grey hamna i fängelse som våldtäktsman.

2) Tycker du att det ska vara fritt att sälja porr som glorifierar våldtäkt?

3) Det finns listor på böcker som är populära bland kvinnor och där är våldtäkt vanligt. Här är några exempel,

Listopia > Rape Book Lists

Popular Rape Books (1250 stycken)

Romances with forced seduction or rape by the hero

Popular Heroine Raped Books

Popular Rape Fantasy Books

Popular Rape and Abuse Books
1/ Ja, mycket i böcker skulle ge fängelse. Vad är din poäng?
2/ Svår fråga. Men vuxna väljer ju själv vad de vill se och läsa, så ja, till en viss gräns blir mitt spontana svar. Bibeln och koranen får ju säljas.
3/ Vad har detta med saken att göra?
Det finns böcker med våld, mord, m.m. som säljer bra. Människor gillar att läsa om allt möjligt.
Det har gått ganska långt då du mevetet måste hänvisa till fiktion. Du har gett upp?
Citera
2018-01-31, 16:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ursäkta att jag lägger mig i, men hon har redan sagt att hon är kvinna.

En annan reflektion man borde kunna göra är att hon kanske vet mer om livet som kvinna än hela den samlade "Whiteknight-eliten" här?

Ni får helt enkelt acceptera att fenomenet finns.
Utbredningen kommer troligen inte undersökas i Sverige, för här är vi så in i helvete instängda i den kvinnliga offerrollen att vi alla börjat lukta fisk.

Minns du de världsomfattande skriverierna om den unga indiska studentskan som blev brutalt gruppvåldtagen i en buss och fick hela tarmpaketet utslitet? För något år sedan skrev Babianen i ett inlägg om att de indiska männen som våldtog och mördade den unga kvinnan förtjänade en medalj.

Babianens inlägg var så fruktansvärt motbjudande att jag bad mod att omedelbart radera det. Hen vet ingenting om livet som kvinna eftersom hen är ett exceptionellt vidrigt undantag som inbillar sig att i stort sett alla kvinnor njuter av att bli både slagna och våldtagna på riktigt, t o m att svårt sjuka kvinnor på dödsbädden gärna vill bli våldsamt påsatta innan de avlider.

Hen gör ingen åtskillnad mellan ”rape play” och verkliga våldtäkter.

Snarare du och Babianen som luktar rutten fisk ur käften.
Citera
2018-01-31, 16:19
Medlem
Citat:
1) Varför tänder de på att läsa om våldtäkt? Hur kan man bli upphetsad av "det värsta som kvinnor kan råka ut för"?

2) Så 100 miljoner kvinnor har köpt en bok som handlar om våldtäkt? Men de vill inte bli våldtagna? De vill bara läsa och runka till beskrivningar av våldtäkt?
1/ Antagligen är det spännande. De kan ju sluta läsa när som helst, och alla som läser en bok gillar den inte. Och i vissa fall, som denna, så läser folk för att få veta vad alla pratar om. Ibland blir saker fenomen. Justin Bieber säljer mycket mer skivor än man kan tro om man läser vad folk anser om honom.
2/ Vet inte var du fått siffran 100 miljoner ifrån, samt hur du vet att det är kvinnor, men jag får väl lita på dig. Och boken handlar inte om våldtäkt. Hur vet du att 100 miljoner kvinnor onanerar till just det partiet? Källa tack!

Eller hittar du på, nu igen ?
Citera
2018-01-31, 16:22
Medlem
Citat:
1) Nej hon vill inte i början, men efter ett tag börjar hon vilja. Även om kvinnan inte gillar det är det fortfarande upphetsande mentalt.

2) Nej läs länkarna som jag har postat. Det är tydligt att det är våldtäkt.

3) Jag talar inte om mig själv.
1/ Vilken kvinna?
2/ Ja, det är tydligt. Speciellt med tanke på att de satt upp regler. Du har helt rätt, och jag har inte påstått att det inte är våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in