Citat:
Ursprungligen postat av
pretty-spry
Hon var student och bodde fortfarande i föräldrahemmet, så föräldrarna ansvarade för hennes försörjning. Med andra ord var det inte Tova som bestämde.
Skuldfrågan är redan utredd och klar, i domstol där den hör hemma. Vad menar du? Han är lika skyldig till mord, oavsett vad omgivningen gjorde eller inte gjorde för att att avstyra förhållandet.
Jag tror f.ö. att du missförstår innebörden av snömos.
Men suck! Lär dig myndighetsåldern oavsett var hon bor. Nej, hon arbetade också, så hon hade egna pengar. Nej, när jag ser ert nervärderande som hör hemma på ett dårhus, så tänker jag ifrågasätta era påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Självständig och myndig är inte samma sak. Bor man hos någon - då bestämmer man inte på egen hand, eftersom man är beroende av hyresvärden.
Märkligt hur ni alla på den andra sidan försöker måla upp en bild om att situationen inte skulle ha kunnat vara annorlunda. Trots att alla vi vet att det inte är sant.
Lägg ner hon var myndig och det betyder att ingen kan bestämma över henne, så era argument försvinner liksom bort i något som inte stämmer. Nej, du är ökänd kvinnohatare så här målas inget upp. Nu är inte situationen på annat vis än att vi ser återigen en störd man som dödar sin nuvarande partner eller x. Han var ratad och kränkt, så hans sjuka inre tog överhand. Och du är igång i alla trådar med samma ämne och ältar över skuld på alla andra utan gm. Du är genomlyst och uppenbar.