Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men de visste ju inte!

Det räcker med att ens dotter blir blåslagen en enda gång, för att inse att relationen är olämplig.

Det visste de också, annars hade de ju inte gjort en polisanmälan. Tyvärr gick de inte vidare med den, eller några andra åtgärder.
Citera
2018-01-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Det räcker med att ens dotter blir blåslagen en enda gång, för att inse att relationen är olämplig.

Det visste de också, annars hade de ju inte gjort en polisanmälan. Tyvärr gick de inte vidare med den, eller några andra åtgärder.
DE ville gå vidare, men Tova ville inte sabba hela Billys liv, som hon uttryckte det och ville inte gå vidar med anmälan. Så utredningen lades ner. Tova flyttade från sitt lilla annex och in till föräldrarnas hus. Men de fortsatte träffas i smyg, och detta hade föräldrarna ingen aning om. Pappa eller mamma skjutsade och hämtade från skola, simning och jobb. De gjorde allt de kunde utom att binda fast henne och låsa in henne. Och det kan man inte göra.
Citera
2018-01-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DE ville gå vidare, men Tova ville inte sabba hela Billys liv, som hon uttryckte det och ville inte gå vidar med anmälan.

Precis, och redan där skulle föräldrarna ha propsat. Manipulerade av en tonåring.
Citera
2018-01-30, 22:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja och du styr myndiga personer hur du behagar menar du eller? Detta snömos sida upp och sida ner och skuldbeläggandet av andra än gärningsmannen vittnar om någon slags efterblivenhet. Det är mord och han anses skyldig, så vad har du nu att tillägga i skuldfrågan?
Citera
2018-01-30, 23:37
Medlem
När faller domen? Borde väl snart vara dax..
Citera
2018-01-31, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja och du styr myndiga personer hur du behagar menar du eller? Detta snömos sida upp och sida ner och skuldbeläggandet av andra än gärningsmannen vittnar om någon slags efterblivenhet. Det är mord och han anses skyldig, så vad har du nu att tillägga i skuldfrågan?

Självständig och myndig är inte samma sak. Bor man hos någon - då bestämmer man inte på egen hand, eftersom man är beroende av hyresvärden.

Märkligt hur ni alla på den andra sidan försöker måla upp en bild om att situationen inte skulle ha kunnat vara annorlunda. Trots att alla vi vet att det inte är sant.
Citera
2018-01-31, 00:48
Medlem
Citat:
Precis, och redan där skulle föräldrarna ha propsat. Manipulerade av en tonåring.

Tova var en myndig tjej/kvinna på 19 år. Hon var engagerad i simidrotten, jobbade och hade planer på att flytta för att läsa vidare efter examen. Hon tog ansvar och skötte sig.

Bortsett från den där förödande relationen med Billy, då.

Honom skulle hon slippa när hon flyttade. Det såg hon fram emot.

Det förstod säkert Billy också.
Citera
2018-01-31, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Hon var student och bodde fortfarande i föräldrahemmet, så föräldrarna ansvarade för hennes försörjning. Med andra ord var det inte Tova som bestämde.

Skuldfrågan är redan utredd och klar, i domstol där den hör hemma. Vad menar du? Han är lika skyldig till mord, oavsett vad omgivningen gjorde eller inte gjorde för att att avstyra förhållandet.

Jag tror f.ö. att du missförstår innebörden av snömos.
Senast redigerad av pretty-spry 2018-01-31 kl. 07:30.
Citera
2018-01-31, 09:30
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Hon var student och bodde fortfarande i föräldrahemmet, så föräldrarna ansvarade för hennes försörjning. Med andra ord var det inte Tova som bestämde.

Skuldfrågan är redan utredd och klar, i domstol där den hör hemma. Vad menar du? Han är lika skyldig till mord, oavsett vad omgivningen gjorde eller inte gjorde för att att avstyra förhållandet.

Det jag vill se är att sno skriver att Billy är skyldig till mordet. Punkt slut. Inte du, inte någon annan, det är sno som ska skriva det. Jag tror att om han skriver det en gång på tangentbordet så kanske han får in det i hjärnan lättare!
Citera
2018-01-31, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
När faller domen? Borde väl snart vara dax..
De lade in en sista förhandlingsdag idag. Tror kl 13.00. Och jag är lite undrande över det. Man ska väl redovisa RPUn antar jag. Normalt faller dom 14 dgr efter avslutad förhandling. Så jag antar att den kommer om 14 dgr.

Å andra sidan: när förhandlingen avslutades före jul skulle man ta ställning till häktningsfrågan (om fortsatt häktning) - och förvånande nog så tog de ställning huruvida han var skyldig till mord. Och DET är inte vanligt. Så det är ju möjligt att de frångår rutinerna idag också.
Citera
2018-01-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lade in en sista förhandlingsdag idag. Tror kl 13.00. Och jag är lite undrande över det. Man ska väl redovisa RPUn antar jag. Normalt faller dom 14 dgr efter avslutad förhandling. Så jag antar att den kommer om 14 dgr.

Å andra sidan: när förhandlingen avslutades före jul skulle man ta ställning till häktningsfrågan (om fortsatt häktning) - och förvånande nog så tog de ställning huruvida han var skyldig till mord. Och DET är inte vanligt. Så det är ju möjligt att de frångår rutinerna idag också.

EDIT: Eller nej, det var nog i morgon det var sista förhandlingsdagen. Fel av mig.
Citera
2018-01-31, 13:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Men suck! Lär dig myndighetsåldern oavsett var hon bor. Nej, hon arbetade också, så hon hade egna pengar. Nej, när jag ser ert nervärderande som hör hemma på ett dårhus, så tänker jag ifrågasätta era påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Självständig och myndig är inte samma sak. Bor man hos någon - då bestämmer man inte på egen hand, eftersom man är beroende av hyresvärden.

Märkligt hur ni alla på den andra sidan försöker måla upp en bild om att situationen inte skulle ha kunnat vara annorlunda. Trots att alla vi vet att det inte är sant.

Lägg ner hon var myndig och det betyder att ingen kan bestämma över henne, så era argument försvinner liksom bort i något som inte stämmer. Nej, du är ökänd kvinnohatare så här målas inget upp. Nu är inte situationen på annat vis än att vi ser återigen en störd man som dödar sin nuvarande partner eller x. Han var ratad och kränkt, så hans sjuka inre tog överhand. Och du är igång i alla trådar med samma ämne och ältar över skuld på alla andra utan gm. Du är genomlyst och uppenbar.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-31 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in