2018-01-31, 07:21
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Gamla nyheter som helt saknar relevans idag. Och du cherry picking fran artikeln.

Samma sak från Kina: 1950, 1951, 1952 - tills 2016, 2017...Så trist. Men saknar relevans!

Ingen cherry picking. Artikeln levererar i citerat avsnitt direkt ett svar på frågan om vad Kina gör om USA anfaller.
Citera
2018-01-31, 07:28
Medlem
Jag ar inte en forskare men jag tror pa doktrinen uppfin inte hjulet igen.

Artikeln stammer med mina egna erfarenheter. Jag gillar Fugs sang CIA man eller kill for peace.

We worry about the miniaturization of North Korean nukes; what threatens the Kim regime is the miniaturization of information technology

I imagined the information flowing into North Korea as a pyramid. The base of the pyramid, the majority of content, is entertainment—South Korean TV dramas, pop music and foreign movies. North Koreans watch these not just for the stories but for the background details. Consider what a cop show, or teenage school drama, can teach about how people in a normal country interact with authority. Think what a family sitcom can reveal about how we eat, shop and dress, and how preoccupied we are with our personal lives and loves over service to the state. One North Korean defector, a young woman named Park Yeon-mi, has*described the effect*of watching the final scene of the movie Titanic: “Everything in North Korea was about the leader, all the books, music and TV,” she said. “So what was shocking to me about Titanic was that the guy gave his life for the woman and not for his country – I just couldn’t understand that mindset.”
Min fru sag titanic filmen och hon grat mange ganger. Det tog mig manga ar att forsta.

https://fortunascorner.com/2017/07/24/how-to-take-down-kim-jong-un/
Citera
2018-01-31, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
We worry about the miniaturization of North Korean nukes; what threatens the Kim regime is the miniaturization of information technology

Historiskt har NK-regimen rapporterat om stora framgångar för NK vid internationella idrottsevenemang. I de allra flesta fall har de varit påhittade för att stärka nationskänslan hos Nordkoreas befolkning.

Med tanke på stundande OS.
Vågar regimen vissa bluffresultat från OS, eller är man medveten om att sanningen numera har mycket lättare att ta sig in i NK jämfört med förr i tiden?

En eventuell guldmedaljör är av Kim III lovad en bostad samt en Mercedes läste jag i mediabruset runt OS.
Citera
2018-01-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Funny stuff.

Trots sin tidigare notifiering av Trump-regimen och godkännande av Seoul, ses höken Victor Cha nu som för mjuk och blir således inte ambassadör.

Det skall också sägas att till hans nackdel är att han är kompetent, ingen hårdvara i dagens USA.

????
jag skrev om Koreaner i Kina;;;;Va pratar du om
Citera
2018-01-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Samma sak från Kina: 1950, 1951, 1952 - tills 2016, 2017...Så trist. Men saknar relevans!

Ingen cherry picking. Artikeln levererar i citerat avsnitt direkt ett svar på frågan om vad Kina gör om USA anfaller.
Baste bror SS, vanligen las vad Kinas fd utrikesminister sa for ett ar sedan. (jag har postat samma artikel flera ganger)
Och tank pa att Kinas handel med NK under de senaste manaderna har blivit mycket liten.

https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2017/04/north-korean-nuclear-issue-fu-ying.pdf
Citera
2018-01-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Historiskt har NK-regimen rapporterat om stora framgångar för NK vid internationella idrottsevenemang. I de allra flesta fall har de varit påhittade för att stärka nationskänslan hos Nordkoreas befolkning.

Med tanke på stundande OS.
Vågar regimen vissa bluffresultat från OS, eller är man medveten om att sanningen numera har mycket lättare att ta sig in i NK jämfört med förr i tiden?

En eventuell guldmedaljör är av Kim III lovad en bostad samt en Mercedes läste jag i mediabruset runt OS.

Jag tror inte dom vågar ljuga om detta igen, dom vet att dom står under lupp nu.

Intressant att notera, att idealet, dvs "Den största moroten", i detta "Antimaterialistiska paradis" är en Mercedes och en bostad! Påminner lite Jean-Claude Duvalier, "Baby Doc", och Francois Duvalier, "Papa Doc", på deras tid!
Återstår väl bara att Kim åker kortege på söndagarna och kastar guldpengar och matkuponger till folket!
Citera
2018-01-31, 12:27
Medlem
Det är ett 70%:igt motstånd hos Sydkoreanerna, mot både en återförening och sammanslagningen av aktiva under OS!

71.2% av Sydkoreanerna är EMOT en återförening.

70% är negativa till sammanslagningen av aktiva under OS.

Dessa siffror, som representerar opinionsundersökning 2017, uppskattas ha stigit ytterligare efter årskiftet,
och speciellt den senaste månaden, efter dribblandet och oberäkneligheten hos Nordkorea.

Det ser allt annat än ljust ut för Kim, hans dagar är räknade, det borde vem som helst kunna räkna ut idag.

Dessutom kommer allt fler rapporter om att sanktionerna tar hårdare och hårdare.
Detta innebär förmodligen att fler och fler nu går hungriga och svälter.
Kim skiter väl fullständigt i detta, men kommer likafullt att ta fram det i media snart,
"Se här vad sanktionerna gör mot våra barn"!

Den stora frågan nu, är dock, blir det ett fredsavtal och konsensus om att "Leva vidare som två separata länder, men i samförstånd" och detta utan krigshets eller vapenskrammel?

Den andra stora frågan, är, hur länge klarar Kim att stå emot isoleringen och sanktionerna?

Och den tredje, kommer Kina - Sydkorea - USA och Japan att nå konsensus, om att "Plocka bort" "Leksakerna" = kärnvapnen från Kim, om han inte går med på att lägga ner?

Intressant utveckling att följa, de närmaste månaderna.

https://chinapost.nownews.com/20180130-219474
Senast redigerad av LEMMOR 2018-01-31 kl. 12:40.
Citera
2018-01-31, 12:31
Medlem
Citat:
När man läser sådant här undrar man om hur medvetna man är över övervakningen?
Vet man att alla vet? Eller tror man att om man mörkar för befolkningen så mörkar man för världen?
Jag skulle vilja veta

http://www.38north.org/2018/01/no17factory180130/

Alla vet, dock inte den vanlige Nordkoreanen.

Dessutom vet underrättelsetjänsterna både i Sydkorea och väst, betydligt mer än vad dom redovisar officiellt.

Den artikeln Du länkade till, var dock väldigt noggrann!
Citera
2018-01-31, 12:35
Medlem
Mer tragiskt att läsa är att flera medier idag har rapporterat om UNICFs farhågor ang barnens brist på mat i NK

“We are projecting that at some point during the year 60,000 children will become severely malnourished. This is the malnutrition that potentially can lead to death. It’s protein and calorie malnutrition,” said Manuel Fontaine, director of UNICEF emergency programs worldwide.

När jag läser sådant blir jag ännu mer förbannad på SecundusSilents lögner om att matbrist inte existerar i Nordkorea.
Han menar att matbrist inte kan förekomma tack vare Juchesystemet. Otäck propaganda han framför!

Alla rapporter på senare tid angående NK-soldaters stöld och skövlingar av böndernas mat avfärdar han också som västpropaganda. Obehagligt för oss andra som för länge sedan genomskådat systemet.

Jag hoppas på snar befrielse för alla Norkoreanska barn, men det kan aldrig uppnås genom att hålla fast vid Juchesystemet.
Citera
2018-01-31, 12:52
Medlem
På tal om 38norhs analyser beträffande NK och satellitbilder, här är lite hobbyanalyser av offentliga satellitbilder som också är skickligt utförda.
De visar utbyggandet av landningsbanor och robotramper

Tänk om NK hade lagt ner de resurserna på att få fram mat till befolkningen istället
http://mynorthkorea.blogspot.se/2018/01/rockets-and-runways.html
Citera
2018-01-31, 12:54
Medlem
Citat:
Mer tragiskt att läsa är att flera medier idag har rapporterat om UNICFs farhågor ang barnens brist på mat i NK

“We are projecting that at some point during the year 60,000 children will become severely malnourished. This is the malnutrition that potentially can lead to death. It’s protein and calorie malnutrition,” said Manuel Fontaine, director of UNICEF emergency programs worldwide.

När jag läser sådant blir jag ännu mer förbannad på SecundusSilents lögner om att matbrist inte existerar i Nordkorea.
Han menar att matbrist inte kan förekomma tack vare Juchesystemet. Otäck propaganda han framför!

Alla rapporter på senare tid angående NK-soldaters stöld och skövlingar av böndernas mat avfärdar han också som västpropaganda. Obehagligt för oss andra som för länge sedan genomskådat systemet.

Jag hoppas på snar befrielse för alla Norkoreanska barn, men det kan aldrig uppnås genom att hålla fast vid Juchesystemet.

Ja, det är tragiskt och förmodligen redan ett faktum, i större omfattning än vi kan ana idag!

Lögnerna och propagandan från SS, är förvisso avslöjade sedan länge, men kommer detta till offentlighetens ljus i en fullständigt bekräftad form, även från Kim, då är Juchesystemet avslöjat och totalt dött. Kommer ett fortsatt försvar för Juche, från något håll, efter ett sådant erkännande, är det väl ingen överdrift, att i så fall beteckna förespråkaren som antingen "Satanistisk cyniker" eller "En ren och skär idiot"!
Citera
2018-01-31, 13:13
Medlem
Citat:
På tal om 38norhs analyser beträffande NK och satellitbilder, här är lite hobbyanalyser av offentliga satellitbilder som också är skickligt utförda.
De visar utbyggandet av landningsbanor och robotramper

Tänk om NK hade lagt ner de resurserna på att få fram mat till befolkningen istället
http://mynorthkorea.blogspot.se/2018/01/rockets-and-runways.html

Enorma summor!

Gör man en mycket enkel och lågt räknad överslagskalkyl på enbart vägar - landningsbanor - betongytor som omfattar:

Projektering
Upphuggning eller schaktning för ytorna - gatorna
Terrasering
Trumläggning
Sprängning
Vändplaner
Terrassjusteringar
Maskiner och kostnader (Krossar dumpers hyvlar vältar mm)
Ytskikt Gjutning - Asfalt

Normalkostnaden inom EU är i grova pengar 20-30.000 Skr/löpmeter för landningsbana eller motorväg.

Vi kan ju räkna ut hur många kända meter och biytor Nordkorea byggt, enbart via satellit foton och få ett överslag på vilka summor det handlar om................

Mycket mat och hälsovård samt social välfärd för dessa pengar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in