2018-01-29, 17:04
Medlem
BeerChangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Hur kontaktar man fångarnas förtroenderåd på respektive anstalt?
Det finns flera förtroenderåd på varje anstalt, ett förtroenderåd för varje avdelning. Om du vet vilken avdelning du vill skriva till, skicka då till:
<Anstaltsnamn>
Förtroenderåd <avdelning>
<Adress>

Adressen till respektive anstalt hittar du lätt på KV:s hemsida.
Citera
2018-01-30, 08:37
Medlem
ExConvicts avatar
[quote=micro113|62947807]
Citat:
Ursprungligen postat av Dakstone
Har säkerheten på anstalter urholkats då?

När jag arbetade fanns TV på rummen och det var kriminalvården - inte förtroenderådet - som höll med TV ..

Och egen TV .. inte en chans ..

men saker kanske har ändrats...

Klass 3a, men det var bara under en period. All har tydligen KV TV nu.
Citera
2018-01-30, 08:39
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Varför ska man acceptera att arbeta i fängelse? Det är inte lagligt med straffarbete i Sverige vilket man definitivt kan påtala att jobb för 13kr i timmen är. Jag hade direkt satt mig emot och sagt att straffarbete inte är acceptabelt.

Problemet med att vägra att du inte lyder under allmän lag utan Fängelselagen om du sitter inne. De har ett helt batteri med sanktionsmöjligheter för dem som vägrar.
Citera
2018-01-30, 16:31
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerChang
Ersboda är en av de bättre klass 2, grattis. Hyffsat gym och inte så överpopulerat med MENA-folk.

Kommer inte att vara några problem. Säger som andra har sagt tidigare i tråden, hälsa och ta i hand när du kommer som ny. Var ärlig med vad du sitter för.

Sitter du på en längre volta? Har du möjlighet med utsluss? Ersboda samarbetar med Sörbyn, en 3:a strax söder om Umeå. Om du har möjlighet, sök dig dit. En av dem absolut bästa/friaste klass 3 i landet.

Lycka till.

Vad menas med klass 2 och klass 3? Arbetar man 8 timmar per dag när man sitter inne, och vad arbetar man i så fall med.
Frågar åt en kompis.
Citera
2018-01-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ersboda är en av de bättre klass 2, grattis. Hyffsat gym och inte så överpopulerat med MENA-folk.

Kommer inte att vara några problem. Säger som andra har sagt tidigare i tråden, hälsa och ta i hand när du kommer som ny. Var ärlig med vad du sitter för.

Sitter du på en längre volta? Har du möjlighet med utsluss? Ersboda samarbetar med Sörbyn, en 3:a strax söder om Umeå. Om du har möjlighet, sök dig dit. En av dem absolut bästa/friaste klass 3 i landet.

Lycka till.
Heter den fortfarande Ersboda?
Citera
2018-01-31, 11:08
Medlem
BeerChangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Heter den fortfarande Ersboda?
Officiellt heter den Anstalten Umeå, men de flesta kallar den Ersboda.
https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/umea/
Citera
2018-01-31, 11:10
Medlem
Citat:
Officiellt heter den Anstalten Umeå, men de flesta kallar den Ersboda.
https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/umea/
Det var det jag hade för mig, tackar
Citera
2018-02-01, 01:11
Medlem
Creedo4Lifes avatar
Xtroverto: Hur ser din kriminella karriär ut nu för tiden? Muckat nyligen?
Citera
2018-02-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creedo4Life
Xtroverto: Hur ser din kriminella karriär ut nu för tiden? Muckat nyligen?
Nej
Citera
2018-02-01, 05:29
Medlem
En vän till mig ska sitta för första gången. Ingen aning om anstalt/klass osv Men han fick 1 år o 9 mån. Killen är 20 år.

Några tips som kan vara bra för att komma igång lite? Tillägger också att killen är Svensk.
Citera
2018-02-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BariHaver
En vän till mig ska sitta för första gången. Ingen aning om anstalt/klass osv Men han fick 1 år o 9 mån. Killen är 20 år.

Några tips som kan vara bra för att komma igång lite? Tillägger också att killen är Svensk.
1 år plus 9 månader blir 21 månader vilket blir 14 månader effektiv tid då man delar totalen med tre och tar bort 1/3 för man ska avtjäna 2/3.

Otroligt svårt att säga beroende på individen själv. Svenska kåkar är inget att oroa sig för såvida man inte ska sitta på en av de tuffaste säkerhetsanstalterna. Där kan det vara väldigt tufft beroende på hur man beter sig och allt det där.

En ruskigt sliten klyscha som ändå passar in- man ska vara sig själv, inte spela över, inte vara för snacksalig, ge folk space, så kommer det funka utan problem.
Citera
2018-02-01, 09:46
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
1 år plus 9 månader blir 21 månader vilket blir 14 månader effektiv tid då man delar totalen med tre och tar bort 1/3 för man ska avtjäna 2/3.

Otroligt svårt att säga beroende på individen själv. Svenska kåkar är inget att oroa sig för såvida man inte ska sitta på en av de tuffaste säkerhetsanstalterna. Där kan det vara väldigt tufft beroende på hur man beter sig och allt det där.

En ruskigt sliten klyscha som ändå passar in- man ska vara sig själv, inte spela över, inte vara för snacksalig, ge folk space, så kommer det funka utan problem.

Har du läst allt ovan i denna tråd och kräker upp som ditt eget som du brukar göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in