Nedan är svar på Fittovertos försök till att spela viktigpetter och som svar på dennes frågor (eller vad man skall kalla det) på att sitta i USA.
Ursprungligen postat av Novus4212
Större börsmäklare, Ex-President (ja, för ett land), Poliser, Doktorer, mfl. Det flesta satt inne för olika typer av bedrägerier, penningtvätt och liknande.
Låter troligt, det där vanliga kåk-klientelet
Svar:
-
https://www.reuters.com/article/us-guatemala-portillo/guatemalan-ex-president-extradited-to-u-s-on-money-laundering-charges-idUSBRE94N0SX20130524
-
https://nypost.com/tag/cannibal-cop/
Bägge satt för övrigt i samma pod i New York (Manhattan) och ja, jag har träffat bägge.
Citat:
Dom oskrivna reglerna är lika många som dom skrivna reglerna.
Berätta
Svar:
Gör som du brukar, Googla dig fram.
Citat:
Sträck aldrig dig över en annan mans matbricka. Det straffades mycket hårt.
Åh fy fan, kan tänka mig det. Alla står och pekar på en och skriker fula ord på rastgården sen. Usch
Svar:
Inte precis. Trodde du kunde Googla fram saker.
https://books.google.no/books?id=Ii78AgAAQBAJ&pg=PA62&lpg=PA62&dq=reach+ov er+another+mans+tray+prison&source=bl&ots=pChGNtbY 39&sig=W6pBVKZya8eGFyQjvcuIstvRDzI&hl=sv&sa=X&ved= 0ahUKEwi_ksjB84TZAhUELVAKHZ8VB84Q6AEINTAF#v=onepag e&q=reach%20over%20another%20mans%20tray%20prison& f=false
Citat:
Knacka i bordet när du sätter dig. Andra knackar tillbaka som ett tecken på respekt. Knacka i bordet igen när du reser dig men ny betyder knackningen kolla min rygg för nu skall jag gå och lämna brickan.
Jobbigt bara när en reser sig och en sätter sig samtidigt och alla missförstånds-knackningar som haglar i bordet då
Svar:
Kan förstå att det är jobbigt för dig att gå och tugga tuggummi samtidigt om du blir förvirrad av för mycket rörelse med ett bord som brukar vara fyra stolar eller sex stolar.
https://www.inmateaid.com/pages/details/prison-terminology-slang-16
Citat:
Ta aldrig mat från någon annan ras bricka även om det erbjuds dig Vilket i sig är en synd också.
Exakt, ta bara maten från din egen ras, även om det inte erbjuds. Det blir ingen sur över
Svar:
Om du blir erbjuden mat ja. Tråkigt att du inte förstod det men nu fick du det förklarat som andra förstod utan djupare förklaring.
Citat:
Ta med dig gympaskorna till duschen för om det blir bråk så måste du alltid vara beredd. Denna regel mestadels på s.k USP nvå. Dvs högsäkerhet.
Glöm inte heller att ha dina special-skor med bra grepp i sulan för det är jävligt halt på golvet i duschen
Svar:
Ja du Horoverto. Du fortsätter spela/vara dum men även du förstår att man inte står med gympa dojjorna i duschen men är ganska svårt att slåss i duschtofflor. Det förstår väl även du?
Citat:
Ta alltid med dig en kamrat om du skall snacka med en CO eller liknande annars tror andra att du kanske är en snitch.
Ta helst med dig flera kompisar, ju fler desto bättre. Så absolut ingen kommer misstänka nåt.
Svar:
Då förklarar vi att har du någon med dig så kan det intygas att du inte har sagt något som inte skall sägas. Svårt att förstå?
Citat:
Har suttit i ett antal Amerikanska fängelser och kan till en viss del svara på frågan.
Ja, du påstår ju att du har gjort det
Svar:
Ja, jag gör det.
Citat:
Mycket är att vända kappan efter vinden.
Precis, var inte rak utan ändra åsikt ofta och ta aldrig ställning. Så vet du att det går åt helvete
Svar:
Du tar ställning när du måste ta ställning annars så gör du bäst i att vara så neutral som möjligt. Helt korrekt. Men det fattar inte du.
Citat:
Dels att tillhöra någon grupp som trots allt ger ett beskydd men som nödvändigtvis inte innebär mycket våld och en massa problem.
Precis, och iom alla dina USA-voltor så har ju du varit med i väldigt många grupper
(Undra vilken film han menar )
Svar:
Det är inte så "väldigt" många grupper du har att välja på när du är vit. Sen att det finns vita grupperingar är en annan sak. Men jag har alltid tillhört dom vita utan att tillhöra någon sub-grupp.
Citat:
Ibland blir vissa utkastade ur gruppen för att kärnan ser igenom skådespelet. Händer ganska ofta.
Du menar de som följer rekommendationen att vända kappan efter vinden? Ja, de är filmtittande wannabes som inte vet ngt om ngt.
Svar:
Det får stå för dig. Du hade väl klarat dig ca 10 mins i ett fängelse i USA med den attityden som du har. Jag tror till och med att dina egna (för du var väl Mexikan?) hade fått dig att checka in fortare än kvickast.
Citat:
Dels handlar det om att tillhöra någon. Att ha ett syfte. Att fylla all meningslös tid.
Jo just det.
Svar:
Jaha?
Citat:
Iranierna konverterade till kristendomen. Allt för att undvika att bli deporterade efter avtjänat straff.
Jo, eller hur, som om det skulle spela roll din dumma jävel.
Svar:
För att iranierna inte ville bli deporterade efter avslutat straff och om du tillhör kristendomen så riskerar du i värsta fall döden i Iran. Idiot.
https://www.worldwatchmonitor.org/2017/01/iranian-and-afghan-christian-converts-face-deportation-from-germany-after-clueless-questioning/
"Converts from Islam to Christianity in countries such as Iran, Pakistan and Afghanistan face rejection by their communities and in some cases death threats, since they have, in the eyes of Islam, committed the ultimate treachery of apostasy."
Citat:
De svarta hittade Allah och blev muslimer. Mycket för tillhörigheten och undvika våldsammare grupperingar. Dock så var kärnan oftast djupt troende men det var oftast livstidare eller folk med mycket långt straff.
Ras är deras tillhörighet, inte religion. Du säger ju emot dig själv gång på gång.
Svar:
Det finns sub-grupperingar men det är inget du fattar ändå. Och i dessa grupperingar finns olika värderingar som respekteras mer/mindre men detta fattar du heller inte så låt oss bara säga att jag säger emot mig själv så du inte skvätta tårar.
Citat:
De kristna konverterade till judendomen. Allt för att få bättre mat. Gick ibland. Ibland inte.
Detta kan vara det mest korkade jag hört.
Satt du på nån jävla bibelskola eller?
Svar:
Så du menar att allt med religion försvinner bara för att du sitter inne? Din polare Paul Mardirossian gick i bibelgrupper i New York en gång i veckan. Om du nu känner honom så jävla bra så fråga honom.
Och skulle jag då ha rätt så kan du vänligen kläppa igen käften för det bevisar då att jag har suttit där jag säger att jag har suttit.
Och ja, det fanns dom som konverterade till judendomen för att de fick överlag bättre mat. Svårt att förstå?
https://www.haaretz.com/jewish/1.5218249
- Som om alla mexare, vit-makt-grupper, MC-klubbar, skulle konvertera. "De kristna", du är ju inte nådigt pinsam .D
Svar:
Har jag sagt masskonvertering någonstans? Har jag sagt "alla"?
Citat:
Rätta mig någon om jag har fel men alla kåkar jag satt i hade jag ensam cell.
Alla kåkar du satt i, ja. Du verkar vara en ruskigt misslyckad kriminell som fått sitta av allt du gjort.
Svar:
Suttit ensam i Sverige. Var vänlig att sätt det du rapar upp i rätt kontext när du copy/paste från olika trådar. Men snyggt försök.
Citat:
Jag har helt sjuka historier att berätta men gör det inte av olika orsaker.
Berättar du inte sjuka saker, skojar du eller? Inte ens på film sker detta du säger.
Svar:
Korrekt. För det du ser i filmer är ALLTID verkligheten som speglas helt korrekt? Då blir du nog besviken när jag säger att filmen Avatar inte har hänt på riktigt.