Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 07:47
  #13621
Medlem
Här går okände mannen till attack mot lastbilen https://www.aftonbladet.se/a/BJ3Agw

Undrar varför o vem han är..
Citera
2018-01-31, 08:02
  #13622
Medlem
Europes avatar
Jag har inte följt fallet i detalj och det är lite för sent att läsa hela tråden, så jag ber om ursäkt om jag frågar om något som har avhandlats flera gånger i tråden: fanns det några helt oskyldiga dödsoffer förutom den stackars flickan och hunden? När jag tidigare hade på TV:n och endast lite halvt följde sändningen, så fick jag intrycket att samtliga vuxna dödsoffer skulle ha varit aktiva med att vilja ha hit så många muslimska terrorister som möjligt. Dock kan jag inte svära på att belgiskan verkligen hade gjort mer än att i sitt arbete träffat migranterna (man kan ju i tjänsten jobba med asylanter utan för att för den skull vara anhängare av massimport av jihadister och terrorister). Trots allt skulle det ju vara en liten tröst jämfört med att fler oskyldiga har dött.

Notera att jag är medveten om att en del (många!) svenskar inte delar min moraliska syn om att det inte är lika illa om den som gräver en grop för andra faller ned i den, istället för att någon oskyldig gör det, men min moralsyn är rimligtvis rätt normal om man lyfter lite blicken och ser på hur moralsynen är och har varit i många kulturer genom mänsklighetens historia. Har man aktivt arbetat för att få hit så många jihadister och terrorister som möjligt, så är det mindre synd om man faller offer för dem, än om någon som t.ex. har försökt stoppa det blir dödad av dem. De aktiva hetsarna för massinvandring från Afrika och Mellanöstern är ju inte bara medskyldiga till detta utbrott av våld, utan även till tusentals andra fall av våldsutbrott som har drabbat tusentals andra.

Men även om man inte delar den uppfattningen, så torde man ändå kunna ange vilken inställning de döda vuxna hade till massimporten av jihadister.

Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Öppna gränser och tolerans då blir det såhär.

Jo, speciellt om man som svenskarna har ovanpå det bedrivit kampanjer i vissa länder om alla bidrag, gratis sjukvård m.m. man kan få om man bara tar sig hit och söker asyl (samt sedan dessutom ger det, givetvis), har fritt spridit hundratusentals svenska pass för att gynna människosmugglarna m.fl., låtsas att alla som påstår sig vara barn är det, trots att de uppenbarligen är t.ex. medelålders män, för att inte tala om alla andra starka pullfaktorer man har skapat. Många andra EU-länder har faktiskt inte haft värst hårdare asylregler, men däremot har de inte sysslat med det förutnämnda.

'Tolerans' kan dock användas rätt olika, även om det i den svenska statspropagandan har använts som ett nyspråksord. När mitt senaste nummer av Mensa Sveriges medlemstidning damp ned i brevlådan och hade temat 'tolerans', så fasade jag för det värsta, då det trots allt är en svensk tidning och jag vet vad som har stått i alla andra svenska tidningar som har använt det ordet. Till min förvåning hittade jag ingenting av det vanliga PK-snacket. Ingenting alls. Det fanns t.o.m. med något som snarare kändes mindre PK (eller åtminstone inte var i samklang med den statspropaganda vi har hört de senaste 20 åren). Kanske finns det fler andningshål i Sverige än endast Flashback.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-01-31 kl. 08:11.
Citera
2018-01-31, 08:42
  #13623
Medlem
Varifrån kommer alla pengarna? 371.000 på drygt 2 år. Varav 174.000 uppenbart sänts utomlands.
Svarta pengar från asyladvokat. Undrar hur många 10.000-tals vi skattebetalare göder med våra skattepengar. Inte underligt att Sossarna och MP höjer skatterna.

" Kontanta uttag som Akilov gör via bankomat uppgår till 197 000 kronor. Akilov har dessförinnan skickat han stora summor pengar utomlands – oklart till vad. Totalt rör det sig om 174 000 kronor, varav 65 000 sägs gå till hans familj. Men de övriga nästan 110 000, som skickas till Uzbekistan, Turkiet, Ryssland, är det mer oklarheter med. Terrorfinansiering? Svar gives icke. Från november/december slutar han helt använda kort. I förhör hävdar han att han lever på kontanter han får för ströjobb. Trovärdigt?"
Citera
2018-01-31, 08:55
  #13624
Medlem
room6527s avatar
Kan någon ge en vettig förklaring på varför polisen släpper ut inverterade bilder på Akilov, bifogar exempel från tunnelbanan där stationsskylten påvisar att polisen inverterat bilden, jag har då vänt bilden rätt och lagt under den inverterade. Dessa bilder ska vara tagna timmen innan attentatet, att då jämföra med en bild där han ligger ner mot asfalten efter att ha gripits.

Exempelbild här:
https://s18.postimg.org/kue319svt/polistrix.png

Jag noterade också att t.ex Aftonbladet har lagt ut bilder från Akilovs mobil som togs innan vid Odenplan där han stod utanför en frisörsalong, där ena bilden har en annan upplösning.
Sen är det också för kraftiga färgnyanser, innan attentatet är jackan grå på ena bilden men grön på andra, tagna med samma mobil och samma ansiktsfärg. Jämför gärna ögonbryna efter gripandet med bilderna före samt hans ärr på näsa och kind....

Vände polisen bilden fel med flit för att han skulle ge "korrekt" IS-tecken ?
https://www.pri.org/stories/2014-09-...r-more-we-re-1
__________________
Senast redigerad av room6527 2018-01-31 kl. 09:07.
Citera
2018-01-31, 09:07
  #13625
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X7.
Var är muslimens barn?

Öga för öga, tand för tand. Står någonstans tror jag.

Verkställs det inte så betyder det att man tycker det är ok.

Tänk om man skulle döda alla muslimska terroristers barn. Skulle terrordåden gå ner då?

Samt självklart ska muslimterroristen få en klubba i huvudet som god morgon hälsning. Och råka ut för några brutna revben. Han kanske ramlade.

Skulle fredens religions kärleksyttringar minska då?

*frågar åt en kompis


Naturligtvis skulle det upphöra helt vilket våra makthavare inte är ett dugg intresserade av!

Döda inte bara barnen till dessa terrorister utan alla släktingar och finansiärer till alkiov och ven vågar slå mot Sverige igen?
Citera
2018-01-31, 09:12
  #13626
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, det kan stämma. Bilens lyktor samt blixt från kamera etc.

Solens nedgång i Stockholm skedde 19.45 den 7 april 2017 enligt denna tabell: http://www.astroinfo.se/pdftabeller/...m=1&language=s

Att solen "går ned" 19.45 innebär heller inte att det blir mörkt då. Det är enbart att solskivan ligger under horisonten.

Enligt denna data gick solen ned 19.43 nämnda dag. Den borgerliga solnedgången skedde 20.26.

https://www.vackertvader.se/stockhol...5ne/2017-04-07

Citat:
Ursprungligen postat av Borgerlig solnedgång
Inträffar då solen är 6 grader under horisonten. Under borgerlig gryning och skymning är det är fortfarande ljust ute och du kan läsa en text utomhus.
Citera
2018-01-31, 09:15
  #13627
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
30-35 år enligt Leif Silbersky, som tror att Akilov blir den fånge som kommer att ha suttit längst tid i fängelse i Sverige någonsin.

(Leif Axmyr satt 34 år och är den fånge som suttit längst såvitt jag har förstått.)

Vi ska alltså betala mat och hålla dem här fienden inspärrad i 30 år + det blir ju billigt...

Vad kostar ett rep?
Citera
2018-01-31, 09:16
  #13628
Medlem
A32s avatar
Med tanke på åklagarens framställan och innehållet i denna, om Mördarmaskinen, så är väl det utom all rimlig tvivel fullt möjligt att anmäla Staten och dess Justitieminister för framkallande av terrorhandling?
Citera
2018-01-31, 09:17
  #13629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Kan någon ge en vettig förklaring på varför polisen släpper ut inverterade bilder på Akilov, bifogar exempel från tunnelbanan där stationsskylten påvisar att polisen inverterat bilden, jag har då vänt bilden rätt och lagt under den inverterade. Dessa bilder ska vara tagna timmen innan attentatet, att då jämföra med en bild där han ligger ner mot asfalten efter att ha gripits.

Exempelbild här:
https://s18.postimg.org/kue319svt/polistrix.png

Jag noterade också att t.ex Aftonbladet har lagt ut bilder från Akilovs mobil som togs innan vid Odenplan där han stod utanför en frisörsalong, där ena bilden har en annan upplösning.
Sen är det också för kraftiga färgnyanser, innan attentatet är jackan grå på ena bilden men grön på andra, tagna med samma mobil och samma ansiktsfärg. Jämför gärna ögonbryna efter gripandet med bilderna före samt hans ärr på näsa och kind....

Vände polisen bilden fel med flit för att han skulle ge "korrekt" IS-tecken ?
https://www.pri.org/stories/2014-09-...r-more-we-re-1

För det första brukar man inte säga inverterad utan spegelvänd. En inverterad bild är det samma som ett negativ.
Jag håller med om att det är märkligt om polisen lägger ut det på det här sättet, men kanske tror det att det hjälper till att få en bättre bild av hur han ser ut.
När det gäller färgen på jackan så håller jag också med om att den ser grå ut på ena bilden och grön på den andra. Jag tror ändå att det är samma jacka. Modellen verkar i alla fall vara exakt samma och varför skulle han byta från en grön till en grå jacka? Att färgen inte ser ut att vara samma kan bero på flera orsaker. Till exempel ljusförhållanden, kameran och hur hjärnan tolkar bilden.
Citera
2018-01-31, 09:18
  #13630
Medlem
Så du menar ex med utöya, att det var synd om de socialdemokratiska barnen eftersom dom inte sympatiserar alls med nazism eller nazisten Breivik, däremot om ex sverigedemokraterna skulle haft samling på utöya så skulle de helt fått skylla sig själv eftersom de älskar nazism och vill ha mer nazism i landet? det var ju ett annat sätt att flytta fokus från den som har den verkliga skulden i det hela, nämligen förövaren breivik i detta fall..

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har inte följt fallet i detalj och det är lite för sent att läsa hela tråden, så jag ber om ursäkt om jag frågar om något som har avhandlats flera gånger i tråden: fanns det några helt oskyldiga dödsoffer förutom den stackars flickan och hunden? När jag tidigare hade på TV:n och endast lite halvt följde sändningen, så fick jag intrycket att samtliga vuxna dödsoffer skulle ha varit aktiva med att vilja ha hit så många muslimska terrorister som möjligt. Dock kan jag inte svära på att belgiskan verkligen hade gjort mer än att i sitt arbete träffat migranterna (man kan ju i tjänsten jobba med asylanter utan för att för den skull vara anhängare av massimport av jihadister och terrorister). Trots allt skulle det ju vara en liten tröst jämfört med att fler oskyldiga har dött.

Notera att jag är medveten om att en del (många!) svenskar inte delar min moraliska syn om att det inte är lika illa om den som gräver en grop för andra faller ned i den, istället för att någon oskyldig gör det, men min moralsyn är rimligtvis rätt normal om man lyfter lite blicken och ser på hur moralsynen är och har varit i många kulturer genom mänsklighetens historia. Har man aktivt arbetat för att få hit så många jihadister och terrorister som möjligt, så är det mindre synd om man faller offer för dem, än om någon som t.ex. har försökt stoppa det blir dödad av dem. De aktiva hetsarna för massinvandring från Afrika och Mellanöstern är ju inte bara medskyldiga till detta utbrott av våld, utan även till tusentals andra fall av våldsutbrott som har drabbat tusentals andra.

Men även om man inte delar den uppfattningen, så torde man ändå kunna ange vilken inställning de döda vuxna hade till massimporten av jihadister.



Jo, speciellt om man som svenskarna har ovanpå det bedrivit kampanjer i vissa länder om alla bidrag, gratis sjukvård m.m. man kan få om man bara tar sig hit och söker asyl (samt sedan dessutom ger det, givetvis), har fritt spridit hundratusentals svenska pass för att gynna människosmugglarna m.fl., låtsas att alla som påstår sig vara barn är det, trots att de uppenbarligen är t.ex. medelålders män, för att inte tala om alla andra starka pullfaktorer man har skapat. Många andra EU-länder har faktiskt inte haft värst hårdare asylregler, men däremot har de inte sysslat med det förutnämnda.

'Tolerans' kan dock användas rätt olika, även om det i den svenska statspropagandan har använts som ett nyspråksord. När mitt senaste nummer av Mensa Sveriges medlemstidning damp ned i brevlådan och hade temat 'tolerans', så fasade jag för det värsta, då det trots allt är en svensk tidning och jag vet vad som har stått i alla andra svenska tidningar som har använt det ordet. Till min förvåning hittade jag ingenting av det vanliga PK-snacket. Ingenting alls. Det fanns t.o.m. med något som snarare kändes mindre PK (eller åtminstone inte var i samklang med den statspropaganda vi har hört de senaste 20 åren). Kanske finns det fler andningshål i Sverige än endast Flashback.
Citera
2018-01-31, 09:23
  #13631
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Man förnekar ju att det ens var ett terrordåd :
" Claim : "Not long ago Sweden saw its first Islamic terrorist attack."
Facts: The only known attempt at such an attack took place in 2010. Nobody other than the perpetrator was killed. The motives behind the attack in central Stockholm on 7 April 2017, in which five people were killed and a number of others were injured, are not fully clear, and although the attack bore similarities to attacks carried out by Islamic terrorist groups, no such group has claimed responsibility. Details of the suspect's motives have not been officially confirmed by the Swedish Police. The investigation is still ongoing."


http://www.government.se/articles/20...ime-in-sweden/


Det där skrevs innan åtalet lämnades in och man inte visste vad det skulle rubriceras som. Så oavsett vad man tycker om sittande regering så förnekar de ingenting. Löfven kallade själv terrordådet för just ett terrordåd efter att det inträffat.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...-ett-terrordad

Citat:
Statsminister Stefan Löfven kallar det inträffade för ett terrordåd.
– Vi uppmanar allmänheten att lyssna på polisens information, i det här fruktansvärda terrordådet.
Citera
2018-01-31, 09:24
  #13632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Vi ska alltså betala mat och hålla dem här fienden inspärrad i 30 år + det blir ju billigt...

Vad kostar ett rep?

Det hade varit bättre att polisen hade skjutit honom på plats. Det går alltid att arrangera så det ser ut som att han gjorde motstånd. En sådan här process och fängelsevistelse kostar betydligt mer än själva terrorattacken. Varför skall skattebetalarna finansiera detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback