Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Jag är bara lite nyfiken, varför nämna att de har indvandrarbakgrund eller vad har det med saken och inlägget att göra? Som sagt, är bara nyfiken eftersom att gå med hälarna kan vem som helst göra.
Nu till saken. Bäst om du eller din sambo (eller båda två) ringer och på ett lugnt och neutralt sätt förklarar problematiken. Tjockare och ljuddämpande mattor skulle kunna vara en lösning. Alternativt snack med hyresvärden. Problemet är att många lägenheter är byggda på ett undermåligt sätt med otillräcklig isolering, är det så i ert fall så bör hyresvärden åtgärda det.
För att etnicitet ibland är relevant, iaf här på Flashback. Tänkte jag.
Tar åt mig det du skrev, ska faktiskt fundera på varför jag kände ett behov av att skriva att de har invandrarbakgrund. Tror det har att göra med mina personliga "fördomar"/erfarenheter, jag hade tyckt det var en helt annan sak om personerna ifråga var så kallade "kaos"-folk. Gällande bemötande så är det ju som att prata med en vägg, om man ska försöka diskutera med sådana personer.
Gällande ditt andra stycke så tror jag det är en kombination av deras avsaknad av textilier i kombination med själva bygget. Och självklart hur de går omkring i lägenheten. Paret som bodde i lägenheten innan var i samma ålder och hade betydligt fler fester, ändå stördes jag och min sambo knappt av dem.
Ska även tillägga att hälstampandet blivit värre den senaste veckan. Det blir inte tyst förrän 03.00 på natten, som sagt hörs det trots öronproppar. Varje kväll/natt är numer en kamp för att hinna somna innan grannen börjar stampa. Noterade en sak häromnatten när jag låg och lyssnade. Personen i fråga går med en jävla fart och kors och tvärs i lägenheten, under långa stunder, i princip timmavis. OK om man är uppe nattetid pga skiftarbete eller whatever, men ingen normal människa springer omkring utan går lugnt och stilla lite då och då. De är relativt nyinflyttade så misstänker att de håller på att packa upp, därav de frekventa rörelserna.