Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Att skaffa barn är absolut ingen garanti för att slippa dö av negligering som kvinna. I synnerhet inte i Sverige. Svenska barn är i regel väldigt otacksamma mot sina föräldrar.
Nu gissar jag att du projicerar en liten smula. Mina barns mor har trots sitt allt skällande, gormande och tom enligt mitt mått mätt varit nog så hårdför mot dem. Jag kan garantera dig att de inte kommer negligera henne den dagen hon inte längre klarar sig själv.
Vad gäller ifrån deras far, undertecknad alltså, har nog kraven kommit mer abstrakt. Livet bjuder på många olika val, ungarna måste själva välja bland dessa, och som Jesus enligt korinterbrevet uttryckt sig är allt tillåtet men allt är inte gott.
Jag är inte religiös lika lite som jag är ideologiskt hängiven men jag inbillar mig att risken att dö ensam och bortglömd på ett vårdhem har en koppling till hur självupptagen du varit i ditt liv.
Jag kan ha fel,
-men har du skämt bort dina ungar pga ett behov att bli älskad blir dom bortskämda.
-manipulerar du dem kommer de undvika dig
-tvingar du dem kommer de söka skydd ifrån dig
-och sist men inte minst, sätter du dig själv före dina barn kommer de inte ha någon som helst respekt för dig.
Dock är kärlek inte att grusa deras gångar utan att förbereda dem för livets alla stigar. Och gör du så kommer de tillse att deras mor har det bra sin sista tid i livet och att deras far får dö med stövlarna på.