2018-01-28, 01:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Finns det inga svenskar som gifter sig?
Redan där gick ridån ner denna gång.
Citera
2018-01-28, 01:41
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Blablabla, jag ville inte höra ditt livs historia eller en toffels bekännelser.

Det finns massor av varianter på livsöden. Andra män som trodde på äktenskapet och gjorde som hon sa åkte ut från sina egna hem och samlar numera burkar på kvällar, nätter och på morgontimmarna ute på stan.

Det var män som trodde så mycket på äktenskapet som en lyxig bekvämlighetsinrättning att de ”glömde” ta halva ansvaret för hushåll och barn.

Du vet varför 70 % av skilsmässorna initieras av kvinnor.

Samlar du på burkar nu när frugan har kastat ut dig? Detta livsöde skulle aldrig ha drabbat dig om du bara hade städat tillsammans med henne och fått en massa extra energi över till passionerade brottningslekar i sänghalmen.
Citera
2018-01-28, 01:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det var män som trodde så mycket på äktenskapet som en lyxig bekvämlighetsinrättning att de ”glömde” ta halva ansvaret för hushåll och barn.
Menar du att de hade 100% av försörjningsplikten?
Citat:
Du vet varför 70 % av skilsmässorna initieras av kvinnor.
Nej, berätta.
Jag har mina teorier.
Citat:
Samlar du på burkar nu när frugan har kastat ut dig? Detta livsöde skulle aldrig ha drabbat dig om du bara hade städat tillsammans med henne och fått en massa extra energi över till passionerade brottningslekar i sänghalmen.
Kul!
Verkligen mysigt med idioter som raljerar över 35-50 000 uteliggares öde.
Du är en sann människovän.
Varför är du intresserad av mitt sexliv?

Jag har inget att berätta om det för dig.
Citera
2018-01-28, 02:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Menar du att de hade 100% av försörjningsplikten?

Nej, i äktenskap där båda makarna jobbar heltid, dvs har 50 % vardera av försörjningsplikten.

Citat:
Nej, berätta.
Jag har mina teorier.

Jag har redan berättat om varför 70 % av skilsmässorna initieras av kvinnor. Gå tillbaka till mina tidigare inlägg och läs dem. Vilka är dina teorier? Jag är idel öra.

Citat:
Kul!
Verkligen mysigt med idioter som raljerar över 35-50 000 uteliggares öde.
Du är en sann människovän.
Varför är du intresserad av mitt sexliv?

Jag har inget att berätta om det för dig.

Varför skulle jag raljera över hemlösas öde? I Sverige är ”endast” 62 % av de hemlösa av manligt kön. Inte 90 % som du inbillat dig.

Om det är till någon tröst för dig så har andelen hemlösa kvinnor faktiskt ökat.
Citera
2018-01-28, 02:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är inte svenskar som gifter sig.

Ridån gick redan ner när du yttrade ovannämnda citat - perfekt signaturmaterial.
Citera
2018-01-28, 16:18
Medlem
Djupfryss avatar
Jag har en teori om detta som jag helt saknar belägg för. Men en kvinnas möjlighet till sexpartners är i det närmaste obegränsade om hon inte är direkt oattraktiv eller så nogräknad vem hon har sex med. Det innebär också att kvinnan räknar med att bli uppvaktad oavsett vilka mansfientliga kommentarer som rinner över hennes läppar.
Det finns alltid någon lömsk liten räka som är beredd att svälja sin egen stolthet för lite fitta. Ofta är dessa män de fulaste fiskarna, det så kallade Kapten Klänning-syndromet som jag ständigt och jämnt får bekräftat inte alls är ovanligt. Inte minst den här metoo-kampanjen har ju satt fingret på det.

Hursomhelst inser ju feministen någon gång att hennes sexuella attraktionskraft dalar för varje år, speciellt om hon inte vårdar sin kropp vilket verkar vara tämligen oprioriterat bland dessa dårar. Så hon kommer efterhand att sakna uppvaktning av de mähän som trots hennes manshatande ideologi ändå svärmade runt henne.
Lösningen på detta kan ju vara att trimma upp kroppen, sluta fantisera om en massa osynliga strukturer och börja bete sig som folk. Eller också försöker man få till stånd ett ohyggligt överskott av unga män som får leva på knappa marginaler och inte sällan illegalt så att de ändå accepterar att slicka fitta på en fet och ful batikhäxa i övre medelåldern bara för att få komma in i värmen.

Men så småningom kommer verkligheten ikapp detta avskräde. Det är dessa kvinnor ni hör om på nyheterna som efter att ha dreglande legat flera år i sin egen avföring på någon vårdinrättning utan anhöriga som bryr sig till slut dör av svält på grund av ett administrativt misstag
Senast redigerad av Djupfrys 2018-01-28 kl. 16:20.
Citera
2018-01-28, 17:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag har en teori om detta som jag helt saknar belägg för. Men en kvinnas möjlighet till sexpartners är i det närmaste obegränsade om hon inte är direkt oattraktiv eller så nogräknad vem hon har sex med. Det innebär också att kvinnan räknar med att bli uppvaktad oavsett vilka mansfientliga kommentarer som rinner över hennes läppar.
Det finns alltid någon lömsk liten räka som är beredd att svälja sin egen stolthet för lite fitta. Ofta är dessa män de fulaste fiskarna, det så kallade Kapten Klänning-syndromet som jag ständigt och jämnt får bekräftat inte alls är ovanligt. Inte minst den här metoo-kampanjen har ju satt fingret på det.

Hursomhelst inser ju feministen någon gång att hennes sexuella attraktionskraft dalar för varje år, speciellt om hon inte vårdar sin kropp vilket verkar vara tämligen oprioriterat bland dessa dårar. Så hon kommer efterhand att sakna uppvaktning av de mähän som trots hennes manshatande ideologi ändå svärmade runt henne.
Lösningen på detta kan ju vara att trimma upp kroppen, sluta fantisera om en massa osynliga strukturer och börja bete sig som folk. Eller också försöker man få till stånd ett ohyggligt överskott av unga män som får leva på knappa marginaler och inte sällan illegalt så att de ändå accepterar att slicka fitta på en fet och ful batikhäxa i övre medelåldern bara för att få komma in i värmen.

Men så småningom kommer verkligheten ikapp detta avskräde. Det är dessa kvinnor ni hör om på nyheterna som efter att ha dreglande legat flera år i sin egen avföring på någon vårdinrättning utan anhöriga som bryr sig till slut dör av svält på grund av ett administrativt misstag
Du har inte tänkt tanken att det är fullt möjligt att både vara feminist och hålla kroppen i trim?
Citera
2018-01-28, 17:55
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du har inte tänkt tanken att det är fullt möjligt att både vara feminist och hålla kroppen i trim?
Jo för fan, du läste inte vad jag skrev. Det finns. Har satt på flera stycken. Feminist och frisk i huvudet verkar dock vara en sällsynt kombination.
Citera
2018-01-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Att skaffa barn är absolut ingen garanti för att slippa dö av negligering som kvinna. I synnerhet inte i Sverige. Svenska barn är i regel väldigt otacksamma mot sina föräldrar.
Citera
2018-01-28, 22:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att skaffa barn är absolut ingen garanti för att slippa dö av negligering som kvinna. I synnerhet inte i Sverige. Svenska barn är i regel väldigt otacksamma mot sina föräldrar.
Då är det föräldrarna som inte förstått vad uppfostran går ut på.
Instituionerna har inte pedagoger nog att både uppfostra goda sossar OCH få dem tacksamma mot sina frånvarande föräldrar.
Citera
2018-01-28, 22:49
Medlem
Citat:
Då är det föräldrarna som inte förstått vad uppfostran går ut på.
Instituionerna har inte pedagoger nog att både uppfostra goda sossar OCH få dem tacksamma mot sina frånvarande föräldrar.

Frånvarande fäder vill inte ha någon kontakt med sina barn så det kvittar ju. Men du anser kanske att en förälder är frånvarande om denne låter sitt barn gå i skola?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-01-28 kl. 22:52.
Citera
2018-01-28, 23:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Frånvarande fäder vill inte ha någon kontakt med sina barn så det kvittar ju. Men du anser kanske att en förälder är frånvarande om denne låter sitt barn gå i skola?
100 000 fäder som fråntagits sin rätt till sitt barn håller inte med.
Att skicka in barn på dagis vid ett års ålder, när anknytningen ännu inte är klar är bara ansvarslöst.
Barn är inte statens produktionsenheter. De är de som ska föra sina föräldrars arv och värderingar vidare och till nästa nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in