Citat:
Ja, jag tror att om personen tänker till lite, typ var går gränsen mellan ”dåligt” och ”inte alls” så blir just den enda möjliga och säkra definitionen den som angers av den mest grundläggande formen av certifikat.Hinner med ett svar till!
En definition bara? Okej, kan ju ta den mest aktuella:
Du tror alltså att om man ställer frågan till 100 utvalda personer: "Vad betyder ´inte kunna flyga alls?´" så kommer majoriteten svara "Det betyder att man inte kan flyga ens på den lägsta och mest grundläggande nivån för certifikat i USA." Eller motsvarande.
En definition bara? Okej, kan ju ta den mest aktuella:
Citat:
Inte kunna flyga alls = kan inte flyga ens på den lägsta och mest grundläggande nivån för certifikat i USA.
Du tror alltså att om man ställer frågan till 100 utvalda personer: "Vad betyder ´inte kunna flyga alls?´" så kommer majoriteten svara "Det betyder att man inte kan flyga ens på den lägsta och mest grundläggande nivån för certifikat i USA." Eller motsvarande.
Dessutom så är frågeställningar och definitioner kontextbundna, något som knappast kan ha undgått ens dig i fallet med den här tråden.
Citat:
”Kan flyga, alls” är en hårt formaliserad, standardiserad och kontrollerad egenskap och erkänns som sådan endast om personen lyckas med att behärska flygandet enligt gällande kriterier.
Nej, det tror jag inte att du ens själv tror. Eftersom "Inte kan flyga, alls" inte betyder det. Det betyder att man över huvud taget inte kan flyga. En kvalificerad gissning är att INGEN skulle svara enligt din definition. Alltså använder du egna definitioner. Det tror jag att du också förstår.
Det finns således en knivskarp gräns mellan, kan flyga enligt de mest grundläggande kriterierna vs. kan inte flyga, alls.
Citat:
Tautologier är inga definitioner, de är just tautologier.
Det är inte mitt fel att jag inte har egna definitioner av ord. Jag använder dem korrekt och som de ska användas. Ett mer utförligt svar kan du hitta i det inlägg du vägrar svara på. Tänk om du bara skulle göra det, då skulle vi slippa allt det här tramset. Som sagt, det finns till och med filmer för dig att kika på! Inlägg #561.
Har du något annat?