Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Det är ju lite tråkigt när man diskuterar att kalla folk som inte håller med för idioter.
Om vi nu leker med tanken att alla problem i Sverige beror på invandring så är min fråga hur vi ska lösa problemen och då vill jag ha realistiska svar. Att skicka ut alla invandrare som kommit aenaste x antal åren är tex inte realistiskt. Så problemet kan vi inte bara radera ut på fem sekunder.
Lösningen är alltså inte att komma fram till problemet. Lösningen att är hitta nåt som fungerar trots invandringen. Där känner jag att SD inte har nåt att komma med.
Nej du har rätt i det du skriver. Att kasta ut alla invandrare är fel, men dom som kommer hit begår ett brott som ger fängelse ska ut dirr,
Pluss att alla ska lämna prover på dna fingeravtryck. Detta land ska inte vara något land där man bara kan få hjälp utan att hjälpa till själva.
Så alla som kommit hit dom Senaste 10åren ska lämna dnd och fingeravtryck, pluss lära sig språket och alla ska söka jobb för att få hjälp med pengar och boende,
Och dom religioner som anser att kvinnan ska vara hemma får skaffa sig jobb så dom kan försörja kvinnan med.
För hon ska ej ha hjälp med hyran maten kläder eller något.
Vill man inte bidra till att betala skatt på pengar jobbat till sig så ska man ingen hjälp få.
Rättvist tycker jag.
Pluss att alla svenska medborgare borde få välja om man vill hjälpa till med att bidra till invandring.
Som när skatte ska betalas under ett år så får man bocka i en ruta om man vill betala 2 till 4 % av sin skatt till invandringen. Och om man väljer det så ska man själv få dyrare vårdkostnader, då man själv väljer att ta pengar från vård skola och allt. Så har man barn får dom inget barnbidrag om föräldrar väljer invandring före sina barn. Detta är bara ett exempel.
Man kan ju välja att betala ca 3% extra skatt med varje månad så man har samma vård och allt.
På så vis ser även staten hur mycket pengar det finns att lägga på invandringen.
Då får alla säga sitt. Rättvist tycker jag