Citat:
LA2.0:
Sanna är bevisligen död när Sara skjuter henne i låret. Hennes berättelse och rekonstruktionen stämmer knappast med det påstådda händelseförloppet, men ett lårskott har hon säkert gjort på den döda personen!
Hon messar HF angåde ”det andra” dvs att ta DL av daga. HF svarar och Sara går vidare mot dörren.
Tyvärr så stämmer inte DL:s första utsaga med domen (han såg en stor man och en revolverpipa) med Saras historia om ljuddämpare och en kudde framför vapnet.
Förmodligen, om man ska tro fotspåren i snön, så har någon annan skjutit DL.
Sara flyr, kastar vapnet från Ölandsbron, åker fast, erkänner allt, och får Åsas nård i tingsrätten.
Farid Lamrani är förmodligen den som sköt DL. Han insåg nog att Sara inte duger till det... HF är naturligtvis den som mördade Sanna men Sara tog på sig dådet med hjälp av ett illa placerat skott i låret.Slut LA2.0 (fick göra så för att få med allt).
Så du tror HF gjorde det? Innan han gick ner till Daniel.
Vet man att HF hanterat vapen, jagat eller så? Finns ju jägare i sekten.
Blir sjukare och sjukare, skulle HF omedelbart efter han skjutit Sanna, gå ner till Daniel utan vidare.
Inte någon annan tänkbar?

Sanna är bevisligen död när Sara skjuter henne i låret. Hennes berättelse och rekonstruktionen stämmer knappast med det påstådda händelseförloppet, men ett lårskott har hon säkert gjort på den döda personen!
Hon messar HF angåde ”det andra” dvs att ta DL av daga. HF svarar och Sara går vidare mot dörren.
Tyvärr så stämmer inte DL:s första utsaga med domen (han såg en stor man och en revolverpipa) med Saras historia om ljuddämpare och en kudde framför vapnet.
Förmodligen, om man ska tro fotspåren i snön, så har någon annan skjutit DL.
Sara flyr, kastar vapnet från Ölandsbron, åker fast, erkänner allt, och får Åsas nård i tingsrätten.
Farid Lamrani är förmodligen den som sköt DL. Han insåg nog att Sara inte duger till det... HF är naturligtvis den som mördade Sanna men Sara tog på sig dådet med hjälp av ett illa placerat skott i låret.Slut LA2.0 (fick göra så för att få med allt).
Så du tror HF gjorde det? Innan han gick ner till Daniel.
Vet man att HF hanterat vapen, jagat eller så? Finns ju jägare i sekten.
Blir sjukare och sjukare, skulle HF omedelbart efter han skjutit Sanna, gå ner till Daniel utan vidare.
Inte någon annan tänkbar?

1) Daniel Linde och hans familj har S Fr****r som inneboende och min tro är att det var han som enligt egen utsago kom bärande på sitt barn som kunde ha sagt till DL att "ta det lungt när DL ringde SOS.
2) Att det inte vara Sara som sköt ihjäl Sanna har jag också hört men personen som berättade det är avliden. Personen har inte varit där men följde detta så länge hon levde. Jag kan inte svära på att det är sant men jag undrar om någon utrett något alternativt scenario? Vem som i annat fall skulle ha skjutit Sanna vet jag inget om och har inga ideer heller.
Jag tror inte att det fanns bara en skyldig eller ansvarig med tanke på hur hela alltihopa utvecklades. Jag har att på nära håll hur människor grupperat sej i en övergrupp som sen trampat på dem som funnits under och på olika vis tystat dem eller hållit dem som "andlig gisslan".
Jag kan också tänka att de som befunnit sej i underläge känner skuld för så brukar det vara,ju mer klämd man varit dessdo mer grubblar man över sin skuld?
Något som jag grubblat mycket över är Helens död och PGs medverkan där att städa undan alla spår på begäran av HF. Gör man så när en människa avlidit och innan polis och ambulans kommit.Det kan jag inte förstå!
Hela det här är en tragedi med fortfarande många frågor obesvarade och som lämnat många sårade människor efter sej.H´Jag hoppas att några av de frågor som fortfarande finns kvar ska få svar
Det är också fruktansvärt att människor som åstadkommer sånt här kan viggla sej ur det de gjort och utan samvete gå vidare byta namn och leva som om ingenting hänt och till och med skriva böcker om det och tjäna pengar /ÅW ihop med Bert Karlsson)
Nu återstår bara att invänta nästa steg i det här på något vis